mw 54 - jj 1400

Discussie in 'Zelfbouw turbines' gestart door vwspeedster, 27 okt 2011.

  1. vwspeedster

    vwspeedster

    Lid geworden:
    3 jun 2008
    Berichten:
    292
    Locatie:
    houthalen
    heeft er iemand een handleiding voor de manual start fadec ma-303 van xicoy?
    of weet er iemand wat voor battery er mag op aangesloten worden??
     
  2. frema

    frema

    Lid geworden:
    7 feb 2007
    Berichten:
    1.749
    Locatie:
    Sint-Maartensdijk
    Geen probleem , heb ik voor je
    mail hem wel door.
     
  3. vwspeedster

    vwspeedster

    Lid geworden:
    3 jun 2008
    Berichten:
    292
    Locatie:
    houthalen
    Het ngv is zo goed als klaar van de jj 1400,
    alleen nog de gaten boren en draadtappen in de ring.
    Ook moet er nog 0,2 mm afgedraaid worden van de binnenkant zodat ik meer speling krijg tussen het turbinewiel en het ngv.
    De kj 66 is ook al een tijdje klaar,
    volgende week alles klaar maken om op te sturen naar turbinerescue om alles te laten balanceren. voor dat geld maak ik geen balanceertoestel.
    Vandaag ook de handleiding van de ecu gekregen van gaspar.
    Het testen komt dichterbij
    Heb mij ook geamuseerd met het maken van een bevestigingsbeugel is best ok gelukt.
    Hier de foto's
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  4. Gerald Rutten

    Gerald Rutten

    Lid geworden:
    6 mei 2005
    Berichten:
    3.517
    Locatie:
    Zuidelijk
    Ziet er goed uit jurgen! (je weet dat het turtbinewiel nu verkeerd om gemonteerd zit?)

    Grt,
    Gerald
     
  5. vwspeedster

    vwspeedster

    Lid geworden:
    3 jun 2008
    Berichten:
    292
    Locatie:
    houthalen
    oops, even niet opgelet. moet er toch terug af.
    vandaag het ngv nog een beetje meer afdraaien en de bevestigingsgaatjes maken.
    Thx voor het te vermelden gerald.
     
  6. vwspeedster

    vwspeedster

    Lid geworden:
    3 jun 2008
    Berichten:
    292
    Locatie:
    houthalen
    Met dank aan jaap zijn mooie oplossing,
    hier mijn uitvoering van het magneet balanceer steuntje.
    Ik heb cilinder vormige neodimium magneten gebruikt,
    die ik door middel van 2 m6 schroefjes naar binnen en buiten kan schuiven.
    Dit is zeer makkelijk als je verschillende maten assen hebt.


    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Nu kan ik binnenkort beginnen met balanceren

    groetjes jurgen
     
  7. Jaap Gaasbeek

    Jaap Gaasbeek

    Lid geworden:
    22 apr 2006
    Berichten:
    2.691
    Locatie:
    Eerbeek
    Ziet er netjes uit Jurgen je zult verbaast staan hoe zuiver je nu handmatig kunt balanceren, veel plezier ermee.
    Tja ik had een eureka moment en ik heb het gelijk op 08-12-2011 op youtube gezet, voordat iemand anders er weer met mijn idee aan de haal gaat, je kent die pappenheimers wel.



    Toedeloe
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  8. verfbrander

    verfbrander

    Lid geworden:
    23 dec 2005
    Berichten:
    1.353
    Locatie:
    Gouda
    Netjes man, goed advies van Jaap.
    Hier positief bedoelde opmerking.
    Het beste is om een kort (8mm.. diameter van je turbinewielgat) asje te gebruiken.
    Hier voorkom je dan zoveel mogelijk mee, dat het materiaal van je balanceer-as invloed heeft op je balancering. (hoe minder materiaal.. lengte, hoe beter)

    Het asje voorzien van een nette 45 graden punt. Om dit op je asje te maken, twee lagertje nemen.
    De lagertjes op een U profieltje (of gewoon rustig in de bankschroef) en vervolgens een schuurbandje of dremel met slijpschijfje, tegen het uiteinde van de as houden.
    Het asje gaat in de lagers draaien en vervolgens slijp je er een mooie punt aan.
    Hiermee komt de punt exact in het midden van de as en vormt minimale weerstand tegen je magneet.

    De magneten zo opstellen dat er geen of minimale ruimte is tussen de as en magneten. hoe verder de as van een van de twee magneten komt, hoe zwaarder deze tegen de magneet aangetrokken wordt (wrijving). De as moet ahw moeite moeten hebben met het kiezen tegen welke magneet hij moet gaan leunen.
    Ook ter controle het wiel een halve slag om de as draaien en dan kijken of het wiel weer op exact dezelfde plaats stilstaat.
    Dan pas weet je of de as goed genoeg is om te balanceren.

    Een aspunt maken in een draaibank kan ook, maar dat vergt heel nauwkeurig uitklokken.
    Ondanks dit heb ik er nooit een echt goede balanceer as mee kunnen maken.
     
  9. Jaap Gaasbeek

    Jaap Gaasbeek

    Lid geworden:
    22 apr 2006
    Berichten:
    2.691
    Locatie:
    Eerbeek
    Hoi hier laat ik zien hoe je toch wel heel erg eenvoudig je turbine as, handmatig kunt balanceren. Ik kreeg het idee en heb het uit geprobeert en wat mij opviel is dat deze manier toch wel heel erg zuiver is.



    Wat heb je nodig ??

    1 x MDF dik 18mm 100mm Breet en 300mm lang
    2 x aluminium hoekstukjes.
    10 x magneetjes
    4 x houtschroeven
    1 x klein fietskogeltje

    Gr Japioo
     
  10. verfbrander

    verfbrander

    Lid geworden:
    23 dec 2005
    Berichten:
    1.353
    Locatie:
    Gouda
    Oeps.. beetje verkeerd begrepen, dacht dat het om het balanceren van de wieltjes ging,
    Ja voor de as zelf is dit mooi Japioo :).
     
  11. Jaap Gaasbeek

    Jaap Gaasbeek

    Lid geworden:
    22 apr 2006
    Berichten:
    2.691
    Locatie:
    Eerbeek
    Nou je hebt het voor 50% verkeert of 50% goed begrepen, tis ma wat je wilt balanceren alles kan


    Gr Japioo
     
  12. vwspeedster

    vwspeedster

    Lid geworden:
    3 jun 2008
    Berichten:
    292
    Locatie:
    houthalen
    :(:(:(:(:(
    gezocht compressor wiel voor de mw 54.
    laat maar iets weten als je iets hebt liggen.
     
  13. frema

    frema

    Lid geworden:
    7 feb 2007
    Berichten:
    1.749
    Locatie:
    Sint-Maartensdijk
    ja hoor ,daar kan ik jou mee helpen
    even naar help today gaan op internet
    en dan het part nummer door geven aan barry clement
    trouwens wacht even
    3-A-3441
    Dat is het nummer van de compressor die je moet bestellen.
    let wel: jetjoe heeft een grotere diam inlaat hoor ,dan deze
    dus als je hem voor een jetjoe nodig hebt , dan zou ik even bij joewong informeren
    als je niet op pagina kan komen , dan kan ik je wel het goede adres geven van joe.
    Mvg,

    Martin.
     
  14. vwspeedster

    vwspeedster

    Lid geworden:
    3 jun 2008
    Berichten:
    292
    Locatie:
    houthalen
    hey martin thanks voor de info.
    de site van jetjoe is al een tijdje niet meer beschikbaar heb ik gemerkt.
    na wat speur en meetwerk denk ik dat dit het wieltje is wat jetjoe gebruikt.
    Changzhou E&E Turbo-Power Co., Ltd.
    heb een offerte gevraagd voor 3 stuks
     
  15. straalpijp

    straalpijp

    Lid geworden:
    11 apr 2008
    Berichten:
    143
    Locatie:
    's-Graveland
    Net nog geprobeerd, de site van Jetjoe is weer in de lucht.
    Dan kan je je wieltjes bij joe bestellen.

    Groet Adrie.
     
  16. frema

    frema

    Lid geworden:
    7 feb 2007
    Berichten:
    1.749
    Locatie:
    Sint-Maartensdijk
    bedankt Adrie
    ik zal eens kijken ,anders plaats ik hier even de vervangende website.
     
  17. frema

    frema

    Lid geworden:
    7 feb 2007
    Berichten:
    1.749
    Locatie:
    Sint-Maartensdijk
  18. Gerald Rutten

    Gerald Rutten

    Lid geworden:
    6 mei 2005
    Berichten:
    3.517
    Locatie:
    Zuidelijk
  19. frema

    frema

    Lid geworden:
    7 feb 2007
    Berichten:
    1.749
    Locatie:
    Sint-Maartensdijk
    je moet em kopieren en plakken in je browser balk
    dan doet ie het wel
     
  20. Gerald Rutten

    Gerald Rutten

    Lid geworden:
    6 mei 2005
    Berichten:
    3.517
    Locatie:
    Zuidelijk
    Aha, dan werkt het wel...slimme vogel ha ha ha! Nu kan ik er tenminste weet op los bestellen.

    Grt,
     

Deel Deze Pagina