Mx-12 + SmartPropo Succes!

Discussie in 'Modelbouwsoftware' gestart door aviador, 16 okt 2006.

  1. aviador

    aviador Guest

    Heyhey,

    Ik heb de mx-12 geprobeert op de paralelle poort, helaas was dit geen succes. ik dacht dat alleen USB nog een mogelijkheid was, maar helaas is dat wel vrij duur..
    met SmartPropo en een mono kabel in je lijningang op de audiokaart werkt het dus ook! hartstikke simpel, je koopt een kabel met aan beide kanten een mono stekker, je download hier de nieuwste release + de documentation en je kan spelen!
    ik denk dat jullie hier wel wat aan hebben, en het scheeld een hoop geld, dus waarom niet?

    grt. oscar.
     
  2. sietse

    sietse

    Lid geworden:
    19 aug 2004
    Berichten:
    4.797
    Locatie:
    Den Haag
    stoer, ik heb er naar gekeken, maar heb me er niet aan gewaagt....
     
  3. Pjotrrr

    Pjotrrr Guest

    En met welke sim draai je dat?
     
  4. dutchhelipilot

    dutchhelipilot

    Lid geworden:
    15 aug 2003
    Berichten:
    2.040
    Locatie:
    Doetinchem
    helaas is de site door de datalimiet heen :?

    gr Remco
     
  5. aviador

    aviador Guest

    vergeten bij te zetten, deze smartpropo is gemaakt om te werken met ppjoy, dus als algemene joystick.
    ik gebruik het met aerofly, realflight, en flight sim 2004/X.. alles met originele interface uiteraard :roll: :lol:
     
  6. Fuzzy

    Fuzzy

    Lid geworden:
    31 jul 2005
    Berichten:
    1.163
    Locatie:
    Rhoon
    De MX-12 maakt toch gebruik van een stereo mini Jack.
    Dat is een ministekker met 3 aansluitingen (links/rechts/massa) ?


    John
     
  7. das wel een goeie zeg :D Ik heb nog een monokabel iggen, dus ik ga het er eens aan wagen ;)
     
  8. Alexander

    Alexander

    Lid geworden:
    23 jan 2006
    Berichten:
    1.191
    Locatie:
    Delft
    ja, maar blijkbaar werkt het met mono ook ik heb alleen een stereo kabel, dus ag het vanmiddag ff daarmee proberen, jullie horen mijn bevindingen wel :) (en als het niet werkt knoop ik ff een mono kabeltje in elkaar :p)
     
  9. aviador

    aviador Guest

    mono en stereo werken denk ik beide even goed.
    wat ik vooral zo knap vond is dat je via de lijn ingang of microfooningang kan spelen met je zender. :)
     
  10. Alexander

    Alexander

    Lid geworden:
    23 jan 2006
    Berichten:
    1.191
    Locatie:
    Delft
    volgens mij heb ik iets verkeerd ingesteld op die smartpropo, want het kabaal gaat niet uit, en hij doet verder niets met de input (ppjoy ziet geen input van smartpropo :?)
     
  11. aviador

    aviador Guest

    ten eerste moet natuurlijk de kabel in het goede gat in de audio kaart zitten, bij zit hij in de zwarte, de lijningang.
    ook is het handig de mx-12 in spcm in te stellen, en dat dan ook aanvinken in smartpropo.
    als het geluid niet uitgaat wanneer je een ingang mute, dan mute je dus de verkeerde ingang, dit had ik ook eerst, ik hield namelijk de microfoon ingang, en de lijningang door elkaar.
    je moet overigens je zender uit hebben staan als je de kabel in de zender steekt.
    je hoeft NIET ppCOM aan te zetten, gewoon smartpropo starten, zender aansluiten en vliegen.
     
  12. Alexander

    Alexander

    Lid geworden:
    23 jan 2006
    Berichten:
    1.191
    Locatie:
    Delft
    kabel zit in line in, microfoon kanaal is bezet..

    spcm? ff een nieuw modelgeheugen aanmaken daarvoor.

    ingang zelf muten? ohw..
     
  13. nitrostar

    nitrostar Guest

    Bij mij lukt het ook niet hoor :cry:

    Ik heb de gewone SmartPropoPlus 3.1.0 unzipt in FMS-folder...
    Ik heb dus een Futaba 4EXA zender en werkt denk ik toch op PPM?

    Kabel heb ik gemaakt adhv onderstaand schema...
    [​IMG]
    Heb wel een stekker van hoofdtelefoon gebruikt ipv microfoon...
    Maar wel aangesloten op de microfoon aansluiting van PC!

    Hoor wel een irritant geluid maar als ik wil kalibreren ofzo reageert er geen kanaal!

    Ga vanavond de SmartPropoPlus for PPJoy eens proberen en als dit niet lukt weet ik niet wat ik verkeerd doe...

    (Leek allemaal te simpel...)

    grtz

    sjekke
     
  14. Fuzzy

    Fuzzy

    Lid geworden:
    31 jul 2005
    Berichten:
    1.163
    Locatie:
    Rhoon
    ik heb eeb sterioplug in me line in gedaan ik hoor wel het geluid, maar kan er verders niets mee.. :(

    Ik heb nu van alles geprobeerd, maar wat ik ook doe ( met en zonder PPJoy ) het werkt niet.. :(

    Wat doe ik nu fout ?



    John
     
  15. aviador

    aviador Guest

    ik kan er ook niet meer van maken dan wat er in de uitleg staat.
    misschien toch maar 2 mono plugs halen, een in de line in, en een in de zender. als je het geluid hoort ga je een voor een alle kanalen via volume regeling muten, gaat er bij het het geluid uit, dan vul je die ingang in bij smartpropo. zo:
    [​IMG]

    als het goed is kun je dan de zender kalibreren bij confi scherm> hardware> ppjoy joystick.
     
  16. nitrostar

    nitrostar Guest

    Bij mij is het ondertussen gelukt :lol:

    Moest de auto-detect af staan en op negative...
    Heb ook mijn kristal verwijderd, mss doet dit ok iets?

    grtz

    sjekke
     
  17. Ik heb het gisteravond geprobeerd, en het meeste gekloot gaf het downloaden van smartpropo en ppjoy... Pakte die eerst een aantal keer niet.

    Maar toen monokabeltje in de microfooningang geplugd, en het werkte. Geenkristal of iets eruit moeten halen...
     
  18. aviador

    aviador Guest

    goed te horen :D
    kristal hoeft er niet uit volgens mij, de zendfuncie is uitgeschakeld als je de zender aanzet door het kabeltje in te pluggen, net als dat de zendfuncie ook uit staat als je leerling bent.
     
  19. somerwil

    somerwil

    Lid geworden:
    18 sep 2006
    Berichten:
    485
    Locatie:
    Den Haag
    Waar stop je het kabeltje on je zender? Ik heb de zender overigens (nog) niet maar ben wel benieuwd waar het kabeltje in gaat...

    Waar haal je trouwens zo'n mono kabeltje? Bij de betere elektro zaak?

    Gr,
    Mike
     
  20. Kabeltje steek je in je dsc plugin. En die kabeltjes kan je bij een audio/elektronicazaak wel vinden.
     

Deel Deze Pagina