Myford ml7

Discussie in 'Stoom techniek' gestart door bythex, 8 feb 2017.

  1. bythex

    bythex

    Lid geworden:
    6 nov 2014
    Berichten:
    22
    Locatie:
    Regio Utrecht
    De flens is nieuw. Maar gaat dus niet veder op het draad. En kan hem dus niet aanzetten tegen de borst op de spindel. Waardoor ik hem dus niet accuraat kan meten
     
  2. Gea

    Gea

    Lid geworden:
    23 dec 2012
    Berichten:
    774
    Als je de flens er achterstevoren opdraait kan je controleren of de schroefdraad wel past.
    Is dat ok is zit de klemming in de boring. Die is ,als ik me niet vergis 1.25" oftewel 31.75 mm.
    Hoe het met tolerantie zit heb ik geen idee.
    Dat is ook van minder belang als je geen binnen micrometer van die afmeting hebt. Ik kan ook maar meten tot 30 mm.
    Een schuifmaat is niet nauwkeurig genoeg voor dit werk.
    Je zal je moeten behelpen met een fijn schuurpapiertje ( grofheid 1200 of meer) om de boring van de flens iets ruimer te maken.
    Van de spindel blijf je af . De flens kan je achterstevoren monteren op de spindel , eventueel eerst een afstand stuk draaien om te beletten dat de schroefdraad van de spindel te ver in de boring moest komen.
    Dek het bed af met een poetsdoek want de resten van het schuurpapier zetten zich vast onder de slede.
    En dan regelmatig passen , een kleine klemming is ok , maar je moet de flens met de hand tot tegen de aanslag kunnen vijzen.

    Dirk
     
  3. bythex

    bythex

    Lid geworden:
    6 nov 2014
    Berichten:
    22
    Locatie:
    Regio Utrecht
    Hartelijk dank voor u hulp ik ga dit van het weekend uitproberen.
     

Deel Deze Pagina