na 26 jaar weer vliegen! Ik wil me aan u voorstellen

Hallo,

Ik ben Hendrik, 36 jaar en woon in Deventer.
26 jaar geleden heb ik 1 jaartje gevlogen. Dat was met mijn vader (Derk, met de zelfgebouwde starfighter!). We vlogen toen met brandstof motorvliegtuigen bij de modelbouwclub de redeagles in Dordrecht (http://www.redeagles.nl/) Jan Leeuwestein, Gerard van Zwienen, zit je hier ook op het forum?

Ik ben de afgelopen jaren actief geweest in de auto modelwereld (zie hejo) link hieronder.
Door prive omstandigheden kan ik de wedstrijden etc niet meer financieren. Vandaar mijn overstap naar electro vliegen.

Ik heb vorige week met 1 van de forumleden hier (johan) geruilt: hij mijn Tamiya tt-o1, ik zijn vintage, de sunny, zie foto hieronder.

Deze sunny is compleet met motor, servo's en een 3 kanaals zender.
Deze zender wil ik niet mee gaan vliegen, gaat niet fijn werken. Ik ben bezig mijn auto-hobby te verkopen, zodat ik mijn vlieg-garderobbe kan gaan inrichten. Het eerste wat ik nodig heb is een lipo lader en 1 a 2 lipo's 3 S 2500 en natuurlijk een zender. Ik ga wat betreft het laden en de lipo's met Hyperion en de zender wordt de 35 Mhz Graupner JR MX-16

Het toeval treft dat er een mede forumgebruiker/vlieger drie straten verder woont: Arjan. We hebben elkaar al opgezocht, en zullen er nog vaak samen op uittrekken met onze ''vogels''

PS: als iemand nog een bouwdoos van een balsa vintage glider te koop heeft, mag je me dat melden hoor!

Laatst bewerkt:
Welkom!

Goede keus om weer te gaan vliegen, 3D is toch spannender dan 2D . . .

En aan Arjan heb je een goeie! We zullen elkaar vast wel ontmoeten op een of andere bijeenkomst.

Jacob Bos

Hendrik, welkom. Jammer dat je vandaag niet met Arjan mee kan komen. De Sunny heeft ook al hier aan het duin gehangen met Johan. Wellicht volgende keer beter.

we zien graag dat er mensen die met autos rijden overstappen naar het vliegen.
op zich niet veel moeilijker, maar zoveel uitgebreider.
ik zie het vaker en vaker bij ons in de club dat de mensen overkomen van autos naar helis of vliegtuigen...
goed voor onze sport ;)

welkom alvast, en hou hem in ere, die sunny, dat hij int voorjaar op het vintage treffen lekker kan vliegen :)

WELKOM!
Met genoegen stel ik vast dat je de overstap maakt naar onze mooie zweefsport en vooral naar de VINTAGE modellen !!

Bij Arjan ben je in meer dan goede handen!!(soms overweeg ik naar Deventer te verhuizen maar mijn vrouw wil niet mee).
De DX6i heb ik ook en is voorlopig voldoende(gas rechts).

Er worden via marktplaats en E-Bay voldoende zwevers aangeboden om zo je hangar vol te krijgen.Ik spreek uit ervaring!
Mijn lipo's 2800 3s koop ik via E-Bay( bieden ca tot 18 dollar + bezorgingskosten)
Lipolader 2,3,4, S koop je voor ca 35 dollar(1,48 dollar is 1 euro) in HongKong of E-Bay

Dank je!

Ja, weet ik, maar ik wil weer graag eentje zelf bouwen, weet dat ze niet veel kosten, ook in de winkel, maar wie weet zijn er meer mannen met vrouwen die zeggen: ruim die zolder nou us op! haha

Ik ga eens kijken op ebay, nog niet gedaan. Wel marktplaats...

kun je een link van honkong geven?

Laatst bewerkt:
@ willem...
dat hij voor de vintage zwevers kiest is "eigenlijk" vanzelfsprekend.

hij is begonnen op zijn 10jaar, 26jaar geleden dus.
wat vloog er toen rond?;)

net zoals we graag de muziek horen van onze jeugd ;)

spreek me tegen als dat niet de oorzaak is hendrik?

Hendrik
Morgen is misschien de mooiste dag van deze maand. Nauwelijks wind, zonnetje, droog.....

Langevelderslag vanmiddag was heerlijk. Beetje weinig wind voor het betere ragwerk maar zeker genoeg om een uurtje heen en weer te kruisen. Zonnetje er bij, super.
Maar morgen in de wei zou zomaar ook eens leuk kunnen zijn.
Ik hoor het wel als je even tijd hebt :-)

Ik kan morgen! Eerste vluchie met de sunny voor mij, yes!
Ik stel voor gewoon in de wei hier.
Hebben we daarvoor of daarna ff tijd om voor zender te kijken, hoe verder je ze weghaalt, hoe goedkoper ze worden. Is niet goed voor mij, want dan kan ik geen keuze maken, grapje...

Ik PB je zo wel ff voor tijd af te spreken.

Dat vliegt maar dat vliegt maar; terwijl ik (morgen) met dat mooie weer - tijdens een saaie les aardrijkskunde over globalisering ofzoiets - dromerig uit het raam staar, mijn gedachten airborne bij dat mooie weer. Jaloezie heerst;)
Gelukkig is het bijna vakantiee!
Maar wel heel veel plezier gewenst :cool:

@Hendrik, leuk dat u weer gaat vliegen! Ik woon in Bathmen en vlieg ook nog wel eens met Arjan, we komen elkaar vast nog wel eens tegen. Ik hoop dat u het vliegen weer oppakt; het is echt ontzettend leuk!

Dit weekend belooft het trouwens ook mooi weer te worden, we moesten het luchtruim boven Oxe Airport maar weer eens onveilig gaan maken! :rolleyes: Iemand?????

Groetjes!

Hendrik,

Van harte welkom als herintreder. Leuk dat je weer gaat vliegen. We zullen elkaar wel tegenkomen op de VGT in 2010.

Succes morgen met vliegen, en doe de groeten aan Arjen.:)

Gr Harry

Zal ik doen. Als ik de knuppels nog een beetje kan hanteren, heeft Arjan misschien een hand vrij om een filpje voor hier te maken..

Hendrik,

Wat je volgens mij in dit draadje nog niet hebt verteld is dat jij zelf ooit de Sunny hebt gebouwd...... vond ik toch wel een mooie toevalligheid.

De Sunny heeft inderdaad al eens aan het duin gehangen op Langevelderslag, maar zoals gezegd zou ik dat niet met al te veel wind doen aangezien dat niet zo relaxed vliegt...

Verder ben ik blij dat ons toch wel 'uitgebreide' gesprek jouw enthousiasme niet minder heeft gemaakt. Ik wens je veel plezier met de Sunny en het vliegen.

Hopelijk heb ik binnenkort weer wat tijd om langs te komen in Deventer om met jullie te vliegen.

Succes vandaag!!

Groeten,

Johan

Back