Nademper voor tweerakt methanol motor.

Discussie in 'Brandstof vliegtuigen' gestart door Davidrobert, 24 dec 2016.

  1. Davidrobert

    Davidrobert

    Lid geworden:
    16 jul 2010
    Berichten:
    8
    Locatie:
    Ede
    Voor een OS 35 AX wil ik zelf een nademper maken die gekoppeld moet worden aan een standaard uitlaat met een korte flexibele slang.

    Ooit had ik een tekening toen ik een 2,5 cc OS tot 74 dB moest afstellen. Het bestond uit een binnenbuis met openingen en aan beide einden een ring met hier weer een buitenhuis omheen. Ik kan mij echter niet meer de precieze details herinneren. Weet iemand hoe ik deze nademper moet bouwen? Vermogensvermindering is geen probleem omdat de motor genoeg vermogen heeft.
     
  2. kurt

    kurt

    Lid geworden:
    19 dec 2003
    Berichten:
    1.379
    Locatie:
    Tielt-Winge Belgie
    Hoe ik het ooit gedaan heb: gemaakt van een leeg spuitbuisje (vb scheerschuim),
    Aan de voor en achterkant een gaatje inboren (zorg dat de drijfgassen er uit zijn!), en een aluminium buisje er dwars door in lijmen met metaal epoxy uit doe-het-zelf zaak.
    Dit buisje had dezelfde binnendiameter als de uitlaat opening. Hierin worden een (behoorlijk) aantal kleine gaten geboord, en in het midden het buisje dichtmaken. Dit deed ik door een propje aluminium folie erin te proppen met wat metaal epoxy. En met een tang het buisje wat te knijpen, zodat de prop blijft zitten. De uitlaatgassen komen dan door de gaatje in het buisje in het spuitbusje en moeten door de gaatjes na de obstructie in het midden door de gaatjes terug in het buisje en naar buiten. Poepsimpel, spotgoedkoop en ik kon er 4 a 5 dba mee afpitsen.
    zie ook hier post nr 9, zo zag het er bij mij uit
    https://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?2310179-Mousse-Can-Pipe-Muffler-32-36-size
     
    MicropropSport vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina