Nano cps zakt naar beneden

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door vic_huijgens, 17 feb 2018.

  1. vic_huijgens

    vic_huijgens

    Lid geworden:
    17 mrt 2015
    Berichten:
    28
    Gdm
    Ik heb een nieuwe nano cps smorgens vliegt ie goed in alle standen. Na een paar batterijen met afkoeling ertussen zakt heli naar de grond na zon 2 minuten. Dit is bij alle batterijen. Gear en kop zitten goed aangedrukt. Iemand idee? Zal tovh niet zo zijn dat motor nu al kapot is ?
     
  2. HeliKoper

    HeliKoper

    Lid geworden:
    19 okt 2006
    Berichten:
    1.874
    Locatie:
    Guinea-Fowl-City
    Alles draait soepel? Pinion en main gear nog helemaal goed? Geen crashes waarbij de motor nog even aanstond met geblokkeerde rotor?

    Sommige motortjes gaan 150 vluchtjes mee, andere nog geen 20.

    Ombouwen naar brushless is de zekerste optie.
     
  3. RuudM

    RuudM

    Lid geworden:
    13 mei 2012
    Berichten:
    668
    Locatie:
    Beverwijk
    Eerder de lipo als je het mij vraagt
     
  4. vic_huijgens

    vic_huijgens

    Lid geworden:
    17 mrt 2015
    Berichten:
    28
    Ben nie zo goed in solderen
     
  5. vic_huijgens

    vic_huijgens

    Lid geworden:
    17 mrt 2015
    Berichten:
    28
    Lipos zijn nieuw alle 9
     
  6. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.607
    Locatie:
    belgium
    Die motortjes zijn idd niet allemaal zelfde kwaliteit , nieuw steken of brushless . Er bestaan ook brushless motor/esc combo's die je niet moet solderen geloof ik . Gewicht en plaats ?
     
  7. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.607
    Locatie:
    belgium
    Brushless Upgrade: Nano CP X (BLH3325)
    Key Features
    • Provides 20% more power over the stock motor
    • Installs in less than 10 minutes
    • No soldering, no programming, no fuss
    • More durability and lifespan over stock power system
    • 14800Kv, 8mm brushless motor
      :banana::banana::beer::eek:
     
  8. vic_huijgens

    vic_huijgens

    Lid geworden:
    17 mrt 2015
    Berichten:
    28
    Wat bedoel je met gewicht en plaats
     
  9. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.607
    Locatie:
    belgium
    Zonder solderen heb je meer fiches = gewicht , en ook plaats .
     
  10. vic_huijgens

    vic_huijgens

    Lid geworden:
    17 mrt 2015
    Berichten:
    28
    Is heel raar vandaag deed ie t weer gewoon goed ??
     
  11. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.694
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Waar vlieg je er mee?
     
  12. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.094
    Li-Po's presteren slecht bij lage temperaturen. Vlieg je in een koude omgeving, dan is prestatieverlies verklaarbaar. Je zou kunnen testen hoe het gaat als je de Li-Po's op een warme plaats bewaart en warm aansluit.
     
  13. vic_huijgens

    vic_huijgens

    Lid geworden:
    17 mrt 2015
    Berichten:
    28
    Gewoon thuis in de huiskamer
     
  14. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.694
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Dan is temperatuur geen factor.
    Want daar leek het in eerste instantie wel op.
    En dus moet er verder gezocht worden.
     
  15. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.936
    Locatie:
    Rotterdam
    Wat kan..
    Draadbreukje in de accukabel op de heli. In sommige standen werkt het.. in sommige standen niet.
    vaak worden die draden opgefrommeld in een veel te kleine ruimte.
    soms tegen de (scherpe) kant van de kap.
    of frame.
    isolatie schuurt door = kortsluiting. en daardoor zakt de spanning, dus zakt de heli ook.

    Als het standaard de eerste vlucht is waarbij het wel goed werkt, zou motorwarmte oid toch een punt van aandacht kunnen zijn.
    Even kijken of je die eerste vlucht niet altijd dezelfde accu pakt.
    veel mensen hebben ze genummerd (is ook wijs), en beginnen standaard bij nr 1.
    als nr 1 dan toevallig goed is, maar de andere accu's niet..

    Maar.. zoals eerder aangegeven: haal het motortje er eens vanaf, kijk hoe soepel alles draait.
    ook staartmotor.
    hoofdrotor zou met een tikkie bijna niet mogen stoppen met draaien.
    stopt hij binnen 1 omwenteling al.. klopt er iets niet.
    Bij grote heli's moet je bij minder als 7 omwentelingen al gaan zoeken.. die kleintjes hebben wat minder gewicht in de rotor

    Verder kan je hoofdmotor versleten zijn.
    of de staartmotor.
     
  16. vic_huijgens

    vic_huijgens

    Lid geworden:
    17 mrt 2015
    Berichten:
    28
    Zullen nog eens grondig gaan zoeken
     
  17. vic_huijgens

    vic_huijgens

    Lid geworden:
    17 mrt 2015
    Berichten:
    28
    Alles opnieuw ingesteld swash level gezet alleen 0% pitch at midstick krijg ik niet ingesteld 0% zit onder midstick.
     
  18. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.607
    Locatie:
    belgium
  19. Tang Chi Ho

    Tang Chi Ho

    Lid geworden:
    20 mei 2018
    Berichten:
    32
    Locatie:
    Amsterdam-Noord
    Zag dit draadje staan over de Nano, heb er zelf nu twee... is het normaal dat als ik gas geef, opstijgen dus, dat ik dan moet bijsturen om hem recht op te laten stijgen? is dit mijn heli specifiek of bijv ook met de 230s?

    Er is geen wind, want ik zit binnen
     
  20. verfbrander

    verfbrander

    Lid geworden:
    23 dec 2005
    Berichten:
    1.353
    Locatie:
    Gouda
    Dat is altijd zo... er staat altijd bij de helie veel wind...ook als hij binnen vliegt.
    De helie zelf veroorzaakt wervelingen ...en zeker kort boven de grond en of naast muren ketst die wind terug tegen de helie.
    Je moet eigenlijk altijd sturen...ook al is hij optimaal uitgetrimd.
    Als je voldoende oefent...gaat het net als fietsen.. je denkt niet meer na over wat je moet sturen...deze stuurbewegingen maak je dan automatisch.
     

Deel Deze Pagina