Nano cps zakt naar beneden

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door vic_huijgens, 17 feb 2018.

  1. Tang Chi Ho

    Tang Chi Ho

    Lid geworden:
    20 mei 2018
    Berichten:
    32
    Locatie:
    Amsterdam-Noord
    Ok. Er zit een tweede setje blades erbij met punten erop. wat is verschil met gladde blades?
     
  2. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.768
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Is bij vrijwel alle heli's zo, en het is min of meer een "vast" verschijnsel (altijd dezelfde kant op en altijd ongeveer evenveel).
    Het word veroorzaakt door de hekrotor: die moet tegen de staart duwen om de heli recht te houden. Dan moet er ook iets terugduwen, anders gaat de heli dwars opzij.
    Dat terugduwen doe je door de heli een heel klein beetje scheef te hangen.
    Als de heli op de grond staat, staat hij rechtop, en dus moet je, zodra de heli van de grond komt, hem een heel klein beetje opzij sturen om hem scheef te hangen.

    Bij jouw heli is dat altijd naar rechts.
    Je kunt er wat aan doen, door een kleine verhoging onder de linker skid te zetten, maar dat staat wel lelijk, want nu staat je heli een klein beetje scheef.
    Kleine fixed pitch machientjes hadden dat nog wel eens, zo'n verhoginkje.
     
  3. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.768
    Locatie:
    Oldeberkoop
    De bladen met de puntjes er op, zijn bedoeld voor "snel vliegen" (hard vooruit), de gladde bladen voor 3D werk.
     
  4. HeliKoper

    HeliKoper

    Lid geworden:
    19 okt 2006
    Berichten:
    1.874
    Locatie:
    Guinea-Fowl-City
    Met punten (bullet blades) vliegt rustiger en stabieler

    EDIT: Brutus is vroeg wakker vandaag :)
     
  5. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.768
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Ja, humpfh! :jan:Ik moest om half zes vanmorgen al werken (bij tussen de breakwaters komen), maar ze hadden het boven niet helemaal begrepen, dus werd ik om vier uur al wakker gebeld toen de loods aan boord stapte....:frustie::mad:
     

Deel Deze Pagina