Nationaal Indoor Festival op 28 maart

Discussie in 'Vrije vlucht' gestart door moerman, 23 jan 2015.

  1. moerman

    moerman

    Lid geworden:
    16 aug 2007
    Berichten:
    1.441
    Locatie:
    Nijmegen
    Beste vrije vlucht liefhebbers,

    Ook de KNVvL gaat indoor! Op 28 maart wordt een groot indoor evenement gehouden in een zeer grote zaal. Nu is de nadruk hierbij niet op vrije vlucht, maar we krijgen wel vliegtijd hiervoor. Ik denk dat we dan vooral moeten denken aan demonstratievliegen. Graag heb ik van jullie ideeën hiervoor! Ik ga er zelf naar toe, wie wil mee?

    Daarnaast is er ook de mogelijkheid outdoor vrije vlucht te promoten.

    Onderstaand bericht komt van de KNVvL-website. Ook al heeft de KNVvL mij aangewezen als contactpersoon voor het vrije vlucht gedeelte weet ik niets meer dan dit ....

    Wout

     
    Laatst bewerkt: 23 jan 2015
  2. BBruins

    BBruins

    Lid geworden:
    20 dec 2014
    Berichten:
    1.569
    Locatie:
    Den Haag
    Wat gaan ze er vliegen dan? Demo's, wedstrijden, iedereen maar beetje voor zichzelf vliegen??? Welke klassen??
     
  3. moerman

    moerman

    Lid geworden:
    16 aug 2007
    Berichten:
    1.441
    Locatie:
    Nijmegen
    Inmiddels is er weer wat meer bekend over de KNVvL-indoor dag op 28 maart. Dit is de stand van zaken na de vergadering van gisteravond. Over het soort modellen is niet veel te zeggen, behalve dat alle soorten vliegende indoormodellen welkom zijn, RC en Vrije Vlucht. Bijvoorbeeld rubber modellen, acro modellen, slowflyers enz. enz. enz. Er wordt demo gevlogen, maar ook "vrij" gevlogen waarbij wel een indeling naar soort wordt aangehouden. Ik ga en neem mijn modellen mee, wie komt er nog meer? Ik zal zorgen dat er ook rubber aanwezig is.

     
  4. moerman

    moerman

    Lid geworden:
    16 aug 2007
    Berichten:
    1.441
    Locatie:
    Nijmegen
    Ik ben afgelopen zondag in Vianen wezen overleggen en vliegen. Wie een virtueel kijkje in de zaal wil nemen kan kijken op het Indoorvliegen / Parkflyers-deel van ons forum: indoor-vliegen-mvc-woerden-vianen-ut-2

    Zoals je ziet is het een redelijk ruime zaal, maar het plafond is niet ideaal voor vrije vlucht. Toch is er wel goed te vliegen en ik zal zorgen dat we de hengel van de NLC daar hebben voor het eventuele reddingswerk. Mijn vrije vlucht modellen kregen veel aandacht en leverde leuke gesprekken op!

    Wat betreft 28 maart, alle KNVvL-leden hebben gratis toegang, anderen betalen 10 euro. Het vrije vlucht vliegen wordt gescheiden gehouden van het RC-vliegen door elk uur een blokje van 10 minuten voor vrije vlucht te reserveren. Bij het RC-vliegen wordt een indeling naar snelheid gemaakt. Het is allemaal erg gemoedelijk en gericht op fun!

    Er is een tweede-hands markt / informatie-markt in een direct aangrenzende zaal. Ik zal daar zijn en zorgen voor rubber e.d. Alle forumleden kunnen bij mij hulp krijgen om hun creaties aan het vliegen te krijgen! Maar voor toegang tot het vliegdeel van de zaal is vooraf aanmelden een voorwaarde! Kost overigens niets extra. En denk om schoenen die geen strepen of beschadigingen geven op de vloer van de sporthal.

    Ik hoop jullie te zien op deze indoordag!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 nov 2015
  5. maaskie

    maaskie

    Lid geworden:
    23 jun 2006
    Berichten:
    489
    Locatie:
    Nijmegen
    Dat ziet er lang niet zo groot uit als de JM hal. Of vergis ik me daarin?
    Heb je een idee hoe hoog de zaal is? (van de grond tot aan de spanten)
     
  6. specialpainter.nl

    specialpainter.nl

    Lid geworden:
    24 mrt 2012
    Berichten:
    2.449
    Locatie:
    Elst gld.
    heren, heel veel plezier daar, ik sla deze even over ivm drukke agenda.
     
  7. moerman

    moerman

    Lid geworden:
    16 aug 2007
    Berichten:
    1.441
    Locatie:
    Nijmegen
    Uit de informatie die ik kreeg: "De hal is 7 meter hoog en met 88 x 28 meter zó groot dat er 2 groepen vliegers tegelijkertijd kunnen vliegen"

    Die 7 meter is dus 1 meter lager dan de Jan Massinkhal, en daar gaat nog 1 meter vanaf vanwege de spanten. Ook is de hal smaller, maar 28 meter is nog steeds een respectabele breedte. In de lengte gaat er een deel vanaf omdat er een hangende afscheiding komt tussen het vlieggedeelte en de markt. Maar de lengte is dan nog steeds iets van 50 meter.
     
  8. Erik van Nes

    Erik van Nes

    Lid geworden:
    5 jun 2004
    Berichten:
    1.310
    Locatie:
    REO
    Wout,

    Jouw vrije vlucht model maakte indruk afgelopen zondag. Leuk als er straks (eind maart) meer vrije vlucht modellen komen. Ik heb sinds een paar weken een grote aluminium koffer staan met twee (wat oudere) F1D modellen. Daar hebben de Woerdense vliegers zich ook al een keer in ontzag aan staan vergapen tijdens een clubavond. Als jij wat elastiek meebrengt zou ik graag wat overnemen en deze modellen eens laten vliegen.

    De hoogte van de hal in Vianen is denk ik 7 meter tot de spanten. Dat is althans gebruikelijke bij het opgeven van een hoogte maat. Tussen de spanten is het dak dan nog iets hoger. Ik ben al een keer tussen de spanten doorgekomen. Gelukkig niet blijven 'hangen'.

    tot 28 maart,

    Erik
     
  9. moerman

    moerman

    Lid geworden:
    16 aug 2007
    Berichten:
    1.441
    Locatie:
    Nijmegen
    Erik, weet jij welke maat rubber nodig is voor jouw F1D's? Ik neem een rubbersnijder mee, maar als je het al weet snij ik vooraf al wat voor je.
     
  10. moerman

    moerman

    Lid geworden:
    16 aug 2007
    Berichten:
    1.441
    Locatie:
    Nijmegen
    Even een update, de tweede-hands markt is feitelijk in dezelfde hal, er is enkel een gordijn gehangen tussen het vliegdeel en de markt. Dat betekent dat er boven de markt ook genoeg ruimte is om te kunnen vliegen met lichte modellen. En we kunnen dus op die manier gewoon de hele dag vliegen! Alleen voor de schaalmodellen hebben we wel de grote hal nodig, lijkt mij.

    Ik neem een behangtafel mee die als kraam en bouwtafel kan worden ingericht. Verder neem ik nog twee kleine tafeltjes mee. Ik hop tussendoor nog wat te kunnen bouwen, misschien neem ik mijn sopwith camel mee om aan te werken.
     
  11. Erik van Nes

    Erik van Nes

    Lid geworden:
    5 jun 2004
    Berichten:
    1.310
    Locatie:
    REO
    Ha Wout,

    Daar komt het draadje weer langs. De beide rompen hebben resp. 41 en 36 cm afstand tussen het haakje van de prop en de bevestiging verderop aan de romp. Kun je wat met deze gegevens?

    tot zaterdag,

    Erik
     

Deel Deze Pagina