NAZA V1 graupner R700 ontvanger

Discussie in 'Multicopters' gestart door roediman, 16 mrt 2017.

  1. roediman

    roediman

    Lid geworden:
    16 mrt 2017
    Berichten:
    2
    Locatie:
    alkmaar
    Hoi mensen,

    Ik heb sinds een tijdje weer een drone, eigenlijk 2 dus,,, een dji F550 hex (naza V2) met zender en ontvanger met S-BUS. Deze is nu vliegend..

    en een F450 (naza V1) deze ben ik aan het op opbouwen. Ik heb had nog ergens een oude graupner mx 12 met een r700 ontvanger.. Ik heb de manual van de NAZA controler V1 doorgespit , ik bergrijp hoe ik de ontvanger moet aansluiten maar werkelijk niet waar ik de R700 ontvanger mee moet voeden? de R700 heeft dus geen S-bus maar een aparte aansluiting voor de battery.. Moet ik deze gebruiken of krijgt hij zijn stroom middels de BEC van de motor ESC's die er op aan gesloten zitten.. Enfin als er iemand is die me op weg kan helpen..Heel graag,
     
  2. Schiksie

    Schiksie

    Lid geworden:
    26 jul 2012
    Berichten:
    3.207
    Locatie:
    Elst( Gelderland)
    Dat hangt af van de esc's die je gebruikt. Als je esc met een 5v linaire bec hebt dan krijgt de ontvanger daar inderdaad de stroom van. Gebruik je echter opto esc's zonder een 5 v voeding dan zal je de ontvanger extern moeten voeden met een 5v bec of 5v polu.
     
  3. roediman

    roediman

    Lid geworden:
    16 mrt 2017
    Berichten:
    2
    Locatie:
    alkmaar
    aha..er staat op de de esc 30 A opto... dus dat word voeden met 5 volt dus..bedankt voor je antwoord!
     
  4. Schiksie

    Schiksie

    Lid geworden:
    26 jul 2012
    Berichten:
    3.207
    Locatie:
    Elst( Gelderland)
    Geen probleem :)
     
  5. Tasz

    Tasz

    Lid geworden:
    10 okt 2011
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Kudelstaart
    Nee niet nodig

    Naza heeft een eigen bec. Dat is bij de V1 de module met de led en bij de V2 een losse PMU
    Deze geeft voeding aan de Naza en je ontvanger.
    Belangerijk! als je geen opto ESC's (dus met ingebouwde bec) gebruikt, rode draadjes los maken op de servo stekker van de ESC's
     

Deel Deze Pagina