naze 32

Discussie in 'Multicopters electronica' gestart door swordfish, 31 okt 2016.

  1. swordfish

    swordfish

    Lid geworden:
    10 jun 2007
    Berichten:
    314
    Locatie:
    brugge
    hallo iedereen een
    ik zit een beetje vast .
    als ik mijn naze 32 rev 5 aansluit op pc gaan de lichtjes van mijn naze branden en als ik dan de batterij aansluit krijg ik de piep toontjes die je verwacht voor je start en dan werkt ook alles, kan ook de motoren laten draaien met de zender .zodra ik de het programma afsluit en, de usb kabel uit trek .werkt niets meer tis te zeggen mijn ontvanger krijgt voeding maar kan de motoren niet meer starten .
    en dit zodra ik geen voeding meer geef via pc
    min bec werkt nog heb ik gemeten ook de juiste voltage
    dit alles is begonnen bij een batterij wissel na een perfecte vlucht
    ook al alles her geïnstalleerd op naze hopelijk weet iemand raad
     
  2. MikeMohawk

    MikeMohawk

    Lid geworden:
    26 nov 2014
    Berichten:
    547
    Locatie:
    Groningen
    * geeft je BEC ook nog 5V bij belasting?
    * heb je de ESC's gecalibreerd?
    * heb je de min_throttle en max_throttle ingesteld?
    * zijn je gimbals van je zender gecalibreerd? (als dat bij je zender nodig is)
    * duw je gas-stick rechts-onder de hoek in, armed de Naze?
    * heb je het armen geconfigureerd onder een knop? en werkt deze?

    Dit zijn de 1e stappen die ik zou bekijken.
     
  3. swordfish

    swordfish

    Lid geworden:
    10 jun 2007
    Berichten:
    314
    Locatie:
    brugge
    hallo MikeMohawk avast bedankt voor je reactie

    * geeft je BEC ook nog 5V bij belasting? ja
    * heb je de ESC's gecalibreerd? ja
    * heb je de min_throttle en max_throttle ingesteld? ja
    * zijn je gimbals van je zender gecalibreerd? (als dat bij je zender nodig is) niet van toepasing
    * duw je gas-stick rechts-onder de hoek in, armed de Naze? enkel aan de pc kabel dad branden ook de 2 leds van mijn naze
    * heb je het armen geconfigureerd onder een knop? en werkt deze? 1 gewoon op mijn stik rechts onder . 2 ja maar met pc kabel

    als mijn naze voeding krijgt via usb en de batterij van mijn quadcopter is aangesloten werkt alles (kan ik in principe vliegen :rolleyes:) . met de batterij aleen op mijn quad krijg mijn ontvanger voeding maar verder kan ik niets dus motoren opstarten enz en branden de 2 leds van mijn naze ook nie ???

    kanaal 3 en 4 lijkt ook nie te werken en als ik ze versteek mijn esc werken ze wel op kanaal 1en2 denk dat het een nieuwe naze wordt

    alvast bedankt om mee te denken
     
  4. RoadRunnerRik

    RoadRunnerRik

    Lid geworden:
    23 mei 2016
    Berichten:
    62
    Locatie:
    Prof Utrecht
    Heb zo'n vermoede dat de naze intern niet helemaal fris is. Misschien toch per ongeluk kort tijdig kortsluiting gemaakt waardoor de controller op de naze niet lekker functioneert.

    Ik heb een soort gelijk iets ook eens gehad. Echter kwam dit door m'n eigen stomme schuld. Had de usb kabel in de laptop en naze geprikt waarna er een leuke rookwolkje uit de naze opsteeg. Bleek nou, de naze rev6 gooit de 5v die jij hem meegeeft door de usb gelijk door naar de 6 ESC's punten op je bord. En dus ook naar het powerbordje welke de naze van stroom voorziet, welke in mijn geval via 1 z'n port gevoed word. (powerbord waar de ESC's, 12v / 5v / LED aansluitingen op zitten). Vervolgens ging de usb controller op m'n naze dit niet zo leuk vinden waarna hij besloot om rooksignalen af te geven. Echter trek ik de stroomkabel tussen de naze en powerbord eruit is er niks aan de hand (met de nieuwe naze). En als ik eerst een accu aansluit en dan pas de usb in de naze prik is er ook niks aan de hand.
     
  5. swordfish

    swordfish

    Lid geworden:
    10 jun 2007
    Berichten:
    314
    Locatie:
    brugge
    bij mij is het op het veld waar ik vloog begonnen na een perfecte vlucht en lading .verander ik van batterij en hij werkte nie meer . heb ook net ondervonden dat die naze warm word lijkt mij ook nie gezond
    alvast bedankt voor je reactie.
     
  6. m&n

    m&n

    Lid geworden:
    6 okt 2010
    Berichten:
    556
    Locatie:
    Vleuten
    wat zijn je gyro en Pid looptimes? als deze te hoog zijn en de naze te veel belast wordt kan dit er ook voor zorgen dat je naze niet wilt armen.
     
  7. Schiksie

    Schiksie

    Lid geworden:
    26 jul 2012
    Berichten:
    3.207
    Locatie:
    Elst( Gelderland)
    Die snap ik niet helemaal :) ook op de rev 6 kan je gewoon eerst de USB aansluiten en dan een lipo ( of andersom). Als je een rookwolk zag zat er toch echt ergens iets niet goed aangesloten of maakte iets anders sluiting.
     
  8. RoadRunnerRik

    RoadRunnerRik

    Lid geworden:
    23 mei 2016
    Berichten:
    62
    Locatie:
    Prof Utrecht
    Tot zo ver ik me kan herinneren was alles goed aangesloten toen. En met m'n nieuwe naze gok ik het er gewoon niet op, misschien was het wel een maandag ochtend naze :weetnie:
     

Deel Deze Pagina