Naze32 icm FrSky D4R-II

Discussie in 'Multicopters' gestart door kelte, 13 mei 2017.

  1. kelte

    kelte

    Lid geworden:
    24 okt 2013
    Berichten:
    641
    Locatie:
    Buitenpost, Friesland
    Dag allemaal.
    Ik heb een vraagje.
    Ik heb gisteren een Turnigy 9XR binnengekregen waar een FrSky D4R-II ontvanger bijzit.

    Nu is mijn vraag:
    Er bij de zender een telemetry set (FLD-02). Ik krijg dit niet werkend.
    20170513_121608.jpg

    De kabels zijn op de zender gewoon aangesloten. Op de ontvanger heb ik geprobeerd een draad te leggen van de Rx naar pin 8 op de naze32 rev6.

    Er gebeurt alleen niks.

    Bij voorbaat dank!
    Kelte
     
    Laatst bewerkt: 13 mei 2017
  2. Schiksie

    Schiksie

    Lid geworden:
    26 jul 2012
    Berichten:
    3.207
    Locatie:
    Elst( Gelderland)
  3. kelte

    kelte

    Lid geworden:
    24 okt 2013
    Berichten:
    641
    Locatie:
    Buitenpost, Friesland
    FrSky-Telemetry.jpg

    Deze module zit erin. Maar waarom is dit niet mogelijk? Aangezien het een telemetry module + ontvanger + schermpje heeft.

    Ik had de telemetry nu niet ingesteld op softserial maar op een UART1. Dus zal dat nog es proberen.

    Met pin 8 bedoel ik de softserial 2 RX. Dom dat ik daar niet eerder aan heb gedacht om hem daarop in te stellen.

    977a2a3924cfb004ccd942228e96e4657a292b5b.jpg

    Verder zie ik ook 'FrSky Telemetry' Die is wel verbonden met UART 1, maar daar kreeg ik dus geen gegevens.
     
  4. dutchcommando

    dutchcommando

    Lid geworden:
    23 mrt 2012
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    Soest
    als je de ontvanger telemetry op de "dedicated pin" of uart1 aansluit dan moet je hem loshalen als je een usb plug aansluit.. anders krijg je rare storingen.

    ok zend de naze32 alleen telemetry info als het bord gearmed is.

    heb je wel alles aangesloten op de zender module en de dipswitches in de goede stand gezet? weet ff niet uit mijn hoofd hoe... maar dat staat vast wel in de gebruiksaanwijzing.. ;)
     
  5. kelte

    kelte

    Lid geworden:
    24 okt 2013
    Berichten:
    641
    Locatie:
    Buitenpost, Friesland
    Heb het voor elkaar. Ik heb een ground (wist niet zeker of dit moest en eventueel 2x aansluiten geeft toch geen problemen) en het signaaldraad van de ontvanger op FrSky Telemetry connectoren.

    Wanneer ik nu het bordje arm, dan werkt hij naar behoren. Bedankt voor de hulp heren!
     
    Schiksie vindt dit leuk.
  6. Schiksie

    Schiksie

    Lid geworden:
    26 jul 2012
    Berichten:
    3.207
    Locatie:
    Elst( Gelderland)

Deel Deze Pagina