naze32 rev5 setup heavy lift quad

Discussie in 'Multicopters electronica' gestart door actvision, 24 okt 2016.

  1. actvision

    actvision

    Lid geworden:
    25 mei 2014
    Berichten:
    108
    hallo iedereen,

    Ik heb onlangs een naze32 rev 5 gekocht om eens te testen op mijn mid size camera quadcopter, nu had ik alles ingesteld en wou ik gaan vliegen. wanneer ik de motor's armde begonnen de voorste motoren heel snel te draaien en de achterste bijna niet daardoor flipte deze.
    wat zou het probleem kunnen zijn en is er een instelling dat ik moet aanpassen om gewoon te kunnen vliegen?

    alvast bedankt
     
  2. Boeie

    Boeie

    Lid geworden:
    8 nov 2015
    Berichten:
    20
    Locatie:
    zeeland
    Heb je de esc's al gecalibreert?
     
  3. RoadRunnerRik

    RoadRunnerRik

    Lid geworden:
    23 mei 2016
    Berichten:
    62
    Locatie:
    Prof Utrecht
    en je naze gekalibreerd in CleanFlight / BetaFlight? Als de naze denkt dat hij onder een hoek staat terwijl hij gewoon vlak ligt gaat hij ook de motoren aansturen om een poging te doen om vlak te komen.
     
  4. actvision

    actvision

    Lid geworden:
    25 mei 2014
    Berichten:
    108
    ja de esc's zijn gecalibreerd, ja ook de naze is gecalibreerd
     
  5. m&n

    m&n

    Lid geworden:
    6 okt 2010
    Berichten:
    556
    Locatie:
    Vleuten
    heb je de propellers er goed op? naze niet omgekeerd? motoren op de goede outputs?
     
  6. actvision

    actvision

    Lid geworden:
    25 mei 2014
    Berichten:
    108
    alles is hoe het moet zijn. Nu heb ik nog een geprobeerd en wat me wel opvalt is da wanneer ik 15% trottle zet en even wacht begint de voorste motor links altijd maar harder en harder te draaien. wanneer ik dan de naze aansluit op de pc en ook 15% zet en even wacht heb ik dit niet.

    al bedankt voor de reacties
     
  7. m&n

    m&n

    Lid geworden:
    6 okt 2010
    Berichten:
    556
    Locatie:
    Vleuten
    Zijn de regelaars en de motoren goed gesynced? als je alles goed aan hebt gesloten zou hij het moeten doen.... :/
     
  8. actvision

    actvision

    Lid geworden:
    25 mei 2014
    Berichten:
    108
    alles is appart ingesteld, en wanneer er geconnect is met de pc werkt alles perfect het is wanneer ik buiten wil proberen vliegen dan gaat het mis
     
  9. m&n

    m&n

    Lid geworden:
    6 okt 2010
    Berichten:
    556
    Locatie:
    Vleuten
    en je weet zeker dat de motoren de goede kant op draaien? alle propellers moeten naar "binnen" draaien.
     
  10. actvision

    actvision

    Lid geworden:
    25 mei 2014
    Berichten:
    108
    ja alles draaid in de juiste richting dat kan het probleem niet zijn.
     
  11. m&n

    m&n

    Lid geworden:
    6 okt 2010
    Berichten:
    556
    Locatie:
    Vleuten
    als dat het niet is, denk ik dat je het in je naze moet zoeken. zit hij niet op de kop? verkeerde richting etc? je zegt dat je armed en daarna de quad gelijk flipt. dat betekent dat je minimale waarde te hoog staat. (volgens mij) stond hij toen in angle/horizon mode? dit kan er namelijk op wijzen dat de naze toch verkeerd gemonteerd is...
     
  12. actvision

    actvision

    Lid geworden:
    25 mei 2014
    Berichten:
    108
    ik zal de minimum waarde van de motor's aanpassen. klopt hij stondt dan in angle mode
    alvast bedankt ik zal nog eens uitzoeken of alles wel correct is
     

Deel Deze Pagina