Naze32 rev6 met FrSky XSR SBUS

Discussie in 'Multicopters electronica' gestart door RCmarc1995, 17 dec 2016.

  1. RCmarc1995

    RCmarc1995

    Lid geworden:
    28 jan 2009
    Berichten:
    197
    Locatie:
    Oudenbosch
    Goedenavond allemaal,

    Ik ben sinds kort overgestapt op de Taranis X9D Plus zender. Ik kom van de DX6i, dus het is allemaal iets meer puzzelen. Nu ben ik bezig om mijn Flip260 na een waterdoop weer tot leven te wekken. Ik heb een nieuwe Naze besteld, aangezien de vorige overleden was door het water. Ditmaal de rev6 versie.
    Als ontvanger wil ik een nieuwe FrSky XSR gebruiken, mooi klein en licht. Ook wil ik graag de SBUS mogelijkheid gaan benutten, aangezien dit redelijk simpel te verwezenlijken is.
    Ik heb een filmpje gevonden waar stap voor stap uitgelegd wordt hoe de XSR te verbinden met de Naze.


    Dit heb ik dan ook letterlijk allemaal uitgevoerd. De XSR zit met de juiste draden op de juiste aansluitingen van de Naze, echter loop ik tegen het volgende aan:
    Wanneer ik de Naze via USB aansluit, krijg de XSR geen stroom, in tegenstelling tot het filmpje waar dit wel het geval is. Om hem te kunnen binden moet ik stroomtoevoer vanaf m'n PDB aansluiten op de Naze, dan krijgt de XSR namelijk wel voeding.
    Maar wanneer hij voeding krijgt via de PDB, en ik hem vervolgens aansluit op de USB, herkend Cleanflight hem niet.

    Ook wordt de Naze ontzettend heet wanneer hij op USB is aangesloten, aanraken is niet meer mogelijk.
    En nadat ik dit geprobeerd heb, is er naast de normaal knipperende groene led, een rode led aangegaan die heel lichtjes brand. Ik kan me niet herinneren dat dit ervoor ook al was...
    Heb ik een defecte Naze? Of is dit normaal en zie ik iets heel simpels over het hoofd?

    Alvast bedankt voor de (eventuele) hulp!

    Groeten Marc
     
  2. Schiksie

    Schiksie

    Lid geworden:
    26 jul 2012
    Berichten:
    3.207
    Locatie:
    Elst( Gelderland)
    Das vreemd want ook via de usb zou de xsr gewoon stroom moeten krijgen...tenzij je usb poort misschien niet genoeg output heeft of de usb kabel niet lekker werkt...maar dat lijkt me onwaarschijnlijk. Als hij heet wordt op je usb dan is je naze idd defect lijkt mij.
     
  3. RCmarc1995

    RCmarc1995

    Lid geworden:
    28 jan 2009
    Berichten:
    197
    Locatie:
    Oudenbosch
    Bedankt voor je reactie! Ik blijf het vreemd vinden, ik denk inderdaad een defecte Naze...
     
  4. Schiksie

    Schiksie

    Lid geworden:
    26 jul 2012
    Berichten:
    3.207
    Locatie:
    Elst( Gelderland)
    Mocht je gaan vervangen kijk dan naar een F3 bordje ipv de Naze :)
     
  5. maxke

    maxke

    Lid geworden:
    30 dec 2012
    Berichten:
    28
    Locatie:
    LIER (BE)
    Hey, ik dacht iets gelijkaardig te hebben voorgehad bij de bouw met een naze rev6 enkele maanden geleden.
    Maar hoe loste ik dat ook alweer op ? :)

    Eerst een paar vraagjes:
    *Naze van banggood ?
    (altijd oppassen want die hebben redelijk veel namaak en die zijn soms goed, soms slecht)

    *Heb je een OSD (of iets anders zoals vb bat connectie op de naze( buiten de esc's)) aangesloten op de naze ? Ik dacht te hebben gelezen dat die ook wel eens moeilijk deden samen met de usb.

    MAAR ik dacht dat ik het probleem toen opgelost heb gekregen door al de + voeding(en) van de esc('s) naar de naze uit te trekken als ik de usb heb insteken. Enkele de esc calibratie dien je dan met de zender te doen. Al moet ik wel bij vertellen dat ik nooit een warme naze had bij de problemen dus mogelijk heb jij nog een ander probleem ?

    Hopelijk heb je er wat aan ?

    groeten
     
    Laatst bewerkt: 2 jan 2017

Deel Deze Pagina