NED registratie

Discussie in 'Vrije vlucht' gestart door BBruins, 17 jan 2016.

  1. BBruins

    BBruins

    Lid geworden:
    20 dec 2014
    Berichten:
    1.569
    Locatie:
    Den Haag
    Gisteren werd het al besproken tijdens de vliegervergadering om het modelbouwforum wat meer te gebruiken.

    Dus ik dacht laat ik maar ergens mee beginnen.

    In het verleden moest je een NED nummer aanvragen bij de knvvl en geloof ik zelfs ook voor betalen. Nu zijn deze regels veranderd en is het voldoende om je knvvl lidmaatschapnummer met de voorvoeging NED op je vleugel te zetten.

    Nu is het mij alleen niet duidelijk welk formaat de letters moeten hebben? Las ergens 2 maten, 25 mm en 10 mm.

    Tevens zijn we verplicht elk onderdeel van het model te voorzien van een nummer. Is hier nog een formaat voor afgesproken?

    Bernard
     
  2. moerman

    moerman

    Lid geworden:
    16 aug 2007
    Berichten:
    1.441
    Locatie:
    Nijmegen
    Dat ga ik dus echt niet doen op mijn schaal en fun modellen! Maar op een Chuck past dat misschien wel? :)
    Bernard, weet jij de regels op WELKE modellen dit moet?

    Wout
     
  3. Énke Blériot

    Énke Blériot PH-SAM

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    2.023
    Locatie:
    Zwolle
    Één keer NED- gevolgd door lic nr. 25 mm hoogte op de bovenkant van de vleugel. Verder op elk onderdeel ( behalve props) een identificatie van het toestel van minimaal 10 mm. (letter of cijfer).

    Alleen verplicht bij deelname aan World cup EK en WK.

    Groet,

    Henk
     
    crins vindt dit leuk.
  4. Ivo Kreetz

    Ivo Kreetz

    Lid geworden:
    18 jan 2016
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Zetten
    En let op: bij driedelige vleugels dus een ID-nummer/letter op elk van de drie vleugelonderdelen.

    @ Énke Blériot: zeker weten alleen bij EK en WK? Staat mij bij dat de check op de NED-registratie ook bij WC-wedstrijden formeel zou moeten (!) worden gedaan, om gebruik van hetzelfde model door meerdere vliegers tegen te gaan.

    Ciao.
     
  5. BBruins

    BBruins

    Lid geworden:
    20 dec 2014
    Berichten:
    1.569
    Locatie:
    Den Haag
    Duidelijk zo.

    Voor EK en WK deelname moeten de modellen op den duur toch ook certificaat o.i.d hebben? Geld dit ook voor World Cup?

    Bernard
     
  6. Ivo Kreetz

    Ivo Kreetz

    Lid geworden:
    18 jan 2016
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Zetten
    Voor deelname aan WC-wedstrijden heb je geen certificaten nodig bij je modellen. Advies, ongeacht of je ooit je modellen zult inzetten op een EK of WK: zorg ervoor dat de 'bestickering' van je modellen gewoon compleet is en aan de regels voldoet. Ik heb ooit per model 'standaard' transparante stickers laten laserprinten, met daarop FAI-logo, FAI-(lidmaatschaps)nummer, model ID (10 mm) en mijn naam- en adresgegevens. Ben je per ondereel van je model in één keer klaar en rest alleen nog het NED-nummer (25 mm) bovenop je vleugel.
     
  7. peterk

    peterk

    Lid geworden:
    12 aug 2005
    Berichten:
    189
    Locatie:
    Oostkapelle
  8. Énke Blériot

    Énke Blériot PH-SAM

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    2.023
    Locatie:
    Zwolle
    Hoi Ivo,

    Ja, Wcup ook ( had ik er in staan). Op menig WCup wedstrijd zijn tijdwaarnemers die er expliciet naar kijken...

    Oh...ik zie dat je vandaag MBF lid bent geworden...goed zo!!!!! Welkom!!!

    Mooie Avatar...toch niet die hele slanke bak die je toen doormidden trok...ah wat jammer was dat..

    Mocht je nu denken...hoe doen ze dat ( van een functie of toepassing) zet je vraag in onderstaand topic en we komen er samen wel uit:
    http://www.modelbouwforum.nl/threads/wat-kunnen-we-met-het-mbf.236875/
     
    Laatst bewerkt: 18 jan 2016
  9. moerman

    moerman

    Lid geworden:
    16 aug 2007
    Berichten:
    1.441
    Locatie:
    Nijmegen
    En ik neem aan dat dit bij WK indoor niet nodig is. Bij WK F1D is dit mij op foto' s nog nooit opgevallen.
     
  10. BBruins

    BBruins

    Lid geworden:
    20 dec 2014
    Berichten:
    1.569
    Locatie:
    Den Haag
    Ik heb het nu voornamelijk over outdoor. Indoor zijn de zaken als afmetingen en gewichten e.d geregeld binnen de regelementen. Zoals het wegen en nameten van een F1D en het rubber. Staat letterlijk in de regels dat het rubber word gewogen zonder ringetjes.
     

Deel Deze Pagina