Neergestort tijdens opstijgen, en weer neergestort

Discussie in 'Beginners' gestart door alfred.los, 21 dec 2011.

  1. alfred.los

    alfred.los

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    381
    hallo,

    heb een cesna gekocht en daar zit flaperon mixing function op, twee (een aan elke kant) flappen die allebei hetzelfde omhoog of omlaag gaan.
    daarnaast zitten grotere flappen die omgekeerd bewegen (een omhoog dan de ander omlaag)

    mijn vraag is : als de eerste omlaag staan heeft het vliegtuig dan meer stijging of juist daling

    groet alfred

    ps vleugel door de midden/ propellor gebroken en neuswiel kaduuk, nog wel te fixen

    had hem uit de hand weggeworpen, vloog 5 meter en dook de grond in
    nog niet zo makkelijk dat vliegen, is er een instructie voor ?
     
    Laatst bewerkt: 15 jan 2012
  2. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-België
    Uit je post kan ik begrijpen dat je er weinig van kent. Zoek eens in het beginners gedeelte of ga de lokale club opzoeken dit om te vermijden dat je voor het eindejaar er de brui aan geeft. Je leert ook vakjargon te gebruiken op die manier, mijn mouton retourneé jas heeft flappen aan de zijkant.

    Vliegtuigvleugel :

    -Flaps (geen flappen dus) Deze hebben, kort door de bocht, een extra liftende eigenschap.

    -Aileron of rolroeren : Zorgen dat het toestel links of rechts kan banken (draaien)

    -Flaperons : Mix op de zender waarbij ailerons gedurende een bepaald deel van de vlucht als flaps worden gebruikt en waardoor je nog steeds links en rechts kan banken.


    PS. Dit was niet oneerbiedig bedoelt. Alleen voor je eigen goed.


    Stevo
     
  3. alfred.los

    alfred.los

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    381
    hallo

    bedankt

    nee het was de eerste keer

    de binneste op de foto bedoel ik

    [​IMG]

    begrijp dat deze bij de start het best naar beneden kunnen staan voor extra stijging ?

    groet alfred
     
  4. alfred.los

    alfred.los

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    381
    ps : heb de vleugel gelijmt en wil er een stukje triplex opzetten, kan dat ?
     
  5. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-België
    Dacht ik al van de eerste keer hoor;)

    Stevo
     
  6. Frank Stevens

    Frank Stevens

    Lid geworden:
    17 sep 2002
    Berichten:
    2.035
    Locatie:
    Soerendonk, het leukste gat van Nederland!
    Het beste stijgen beginnerstoestellen.... bij een (lokale)vliegclub.
    De contributie heb je binnen 50 meter al terugverdiend. :D

    Succes ermee!
    Frank
     
  7. hanskez

    hanskez

    Lid geworden:
    13 sep 2004
    Berichten:
    2.353
    Locatie:
    Tilburg
    ik zie dat hij van arttech is, die vliegen heel goed.

    maar als je op eigen houtje wilt leren vliegen gaat dat veel teleurstelling en geld en stukken kosten.

    sluit je aan bij een vliegclub, en haal je brevet. dan leer je vliegen.

    mvg hans
     
  8. Michael16tsx

    Michael16tsx

    Lid geworden:
    12 mrt 2009
    Berichten:
    2.815
    Dat brevet is zo zeer niet nodig, maar iig wel eens met het aansluiten bij een club.

    Ik heb mezelf ook leren vliegen, maar als ik het overnieuw kon doen was ik direct naar de club gegaan:

    -je gaat dan via de kabel lessen, wat je erg veel schade bespaart
    -je leert op de juiste manier sturen

    en je krijgt ook alle belangrijke basis informatie die je nu mis zal lopen, wat je later in je modelvliegcarriere toch ineens erg nodig zult hebben bij andere vliegtuigen.


    En zet even je woonplaats ofzo in je profiel, dan kunnen de mensen die in je buurt wonen je verder opweg helpen met welke club oid ;)
     
  9. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    Club opzoeken , kan je anders niet tegen verdienen. :murder:

    Mvg Johan
     
  10. alfred.los

    alfred.los

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    381
  11. alfred.los

    alfred.los

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    381
    dubbel
     
    Laatst bewerkt: 21 dec 2011
  12. alfred.los

    alfred.los

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    381
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  13. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 nov 2015
  14. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    Veendam zal wel het dichts bij zijn.

    Mvg Johan
     
  15. juweeltje

    juweeltje

    Lid geworden:
    15 aug 2011
    Berichten:
    1.248
    Locatie:
    Belgium an t' zeeken
    ja best een club gaan opzoeken, en als je kan eerst wat simmen,….
    doe je dit niet, dan kan je nog altijd je forum naam veranderen naar alfred.totallos :)
     
  16. Frank Stevens

    Frank Stevens

    Lid geworden:
    17 sep 2002
    Berichten:
    2.035
    Locatie:
    Soerendonk, het leukste gat van Nederland!
    Eerst de club zoeken. Dan weet je tenminste op welke mode je moet simmen.

    Grtzz Frank
     
  17. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Simmen combineren met live vliegen.
     
  18. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.172
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Inderdaad Johan... clubs bij de vleet. Allemaal prima toeven... dat zie je weer op de overal gezellige Fly-Ins! Ron geeft je direct de juiste links (dat doet ie nu altijd ;) )
    De jongens roepen het allemaal. Les! Les! Les! Daar heb je de rest van je leven grandioos plezier aan! Zulks een kistje kan zowaar het begin zijn van een schitterende hobby!

    Flaps zijn voornamelijk voor het landen. Dan is eerst leren vliegen wel handig om ze goed te kunnen gebruiken.
    Ervaren piloten kunnen er zeker mee starten. Heb je ze voor zo een kistje bijna niet nodig... maar de producenten vinden dat stoer... afnemers worden hebberig, vertonen emissie verschijnselen... en zo verkoopt het zich wat beter?

    Schade? Foto's plaatsen. Dan komen de reparatietips vanzelf boven water.
    Er is sturend talent genoeg. Als je niet weet wat je doet is het ook zo verpest.
    Welk materiaal of lijm je moet gebruiken... of glasvezel versterkte tape? Zoveel slimmigheden... zonder dat het te zwaar wordt.

    Laat eerst maar even zien die schade!
    Joepie!

    Oja... www.flyolc.nl
     
  19. alfred.los

    alfred.los

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    381
    hallo,

    is intussen gelijmt, denk niet dat het zo sterk genoeg is en denk erover een houten of aluminium strip over de vleugel te plaatsen

    [​IMG]

    [​IMG]

    groet alfred
     
  20. eric_laermans

    eric_laermans PH-SAM

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    3.984
    Locatie:
    Zwolle region
    Beste Alfred,
    Mijn advies: doe het niet! Spreek er eerst 'ns over met clubleden en overweeg bijvoorbeeld een carbon staf of carbon profiel over de gehele lengte van de vleugel. Dit materiaal weegt erg weinig en is voor dit soort doeleinden probaat.
     

Deel Deze Pagina