neutrale stand servo aan te passen?

Discussie in 'Model elektronica' gestart door Frits37, 17 mrt 2018.

  1. Frits37

    Frits37 Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM

    Lid geworden:
    24 apr 2015
    Berichten:
    1.234
    Locatie:
    Nunspeet
    Ik heb een servo in een vleugel ingebouwd die helaas niet de goede neutrale stand heeft. Normaal gesproken is dat op te lossen door het heveltje een slag te verplaatsen, maar daar kan ik niet goed bij zonder schade te veroorzaken en dat wil ik graag voorkomen. Is er ook een manier om de neutrale stand van de servo electronisch te wijzigen? Het gaat om een flap servo waarvan er 2 op een y-kabel zijn aangesloten, dus subtrim op de zender is geen optie. En ik heb geen kanaal over. De andere servo staat wel goed. Het is een simpele Turnigy 9-grams servo.
     
  2. Rick NL

    Rick NL PH-SAM

    Lid geworden:
    18 apr 2008
    Berichten:
    4.054
    Locatie:
    Gouda
    Wanneer ze mechanisch, geometrisch niet (vrijwel) exact gelijk zijn en je hebt maar 1 kanaal ter beschikking zullen de 2 flaps nooit gelijk lopen.

    Tenzij je een programmeerbare servo hebt of een programmeerbare Y kabel (met ingebouwde elektronica). Zoiets als DIT misschien.
     
  3. Frits37

    Frits37 Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM

    Lid geworden:
    24 apr 2015
    Berichten:
    1.234
    Locatie:
    Nunspeet
    Ok, bedankt. Ik heb inmiddels met een vrij kleine beschadiging de hevel in de goede stand kunnen zetten. Als de ongelijkheid toch erg groot is, zal ik eens kijken of een programmeerbare y-kabel een goede optie is.
     
  4. tom1972

    tom1972

    Lid geworden:
    6 jun 2017
    Berichten:
    1.097
    Locatie:
    overijssel
    sorry voor de topic vervuiling maar kunnen jullie eens kijken naar mijn topicje net onder deze ?? ik heb hetzelfde euvel. maar zou deze kabel ook iets voor mij zijn dan ?? wel toevallig dat je ook zoiets hebt en net boven me staat. zag het net en dacht ........... hee ,die kabel kan misschien ook wel dan ??? hoop even te horen qua kabel gebruik .

    ps mooi dat je hevel op de goede plek staat frits. :friends::yes:. nou ik nog eem!!!!!!!!!!!!:confused::rolleyes: grt tom.
     

Deel Deze Pagina