New Bright 1/6 Dodge Ram

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door reinaart, 21 jul 2017.

  1. reinaart

    reinaart

    Lid geworden:
    11 jun 2014
    Berichten:
    824
    Ik heb in Engeland weer een tweedehands 1/6 karretje aangeschaft :

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Ik vind dat de motorkap en grille van dit "oudje" fraaier ogen dan van de meest recente New Bright Dodge Ram modellen :

    http://newbright.com/rccar/off-road-rc-truck/

    Helaas ontbreekt wel de linker zijspiegel en ik vraag me af of iemand die voor mij kan 3d printen (tegen betaling uiteraard) ?

    Ik ben nu bezig met een chassis dat ik voor drie verschillende kappen kan gebruiken want mijn 1/6 New Bright Landrover LR3 en Eztec Jeep Grand Cherokee hebben ook dezelfde wielbasis en spoorbreedte als de Dodge pickup truck.

    Arjan
     
  2. Tamaniac

    Tamaniac

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    1.836
    Locatie:
    West-Vlaanderen
    Wist niet dat er zóveel 1:6e pickups op de markt waren. Welke ik vaak zie/zag voorbijkomen is de Ez-tec f350, in lowrider versie met mp3 muziek, je kent hem wel...
     
  3. reinaart

    reinaart

    Lid geworden:
    11 jun 2014
    Berichten:
    824
    Er is nog een 1/6 Eztec F-150 ook met interieur. Verder van New Bright minimaal 2 Ford pickups (Ford F-150 en Ford Lightning) met interieur en nog eens een Ford Raptor zonder interieur. Ook is er nog de 1/6 Raptor van Maisto/ Fastlane.

    Groet,

    Arjan
     
  4. reinaart

    reinaart

    Lid geworden:
    11 jun 2014
    Berichten:
    824
    Het karretje op mijn nieuwe universele 1/6 chassis (slechts 2 plaatjes, heb de andere per ongeluk verwijderd :confused: ....) :

    [​IMG]
    [​IMG]

    Arjan
     
  5. reinaart

    reinaart

    Lid geworden:
    11 jun 2014
    Berichten:
    824
    Ik heb vandaag de 3d- geprinte spiegel binnengekregen (als vervanging voor het ontbrekende exemplaar) en heb em meteen geïnstalleerd (linker spiegel, de rechter is de originele). Vind dat de spiegel fantastisch gelukt is, het materiaal (strong&flexible) is wat korreliger dan van de originele. Heb de geprinte spiegel nog wat gladder gemaakt met een schuurpapiertje en daarna afgewerkt met een laagje zwarte Vallejo polyurethaan verf. Heb keukenfolie gebruikt voor de binnenzijde maar dat is eigenlijk te dun en ik zal op zoek moeten naar wat dikker alu folie. Wellicht ten overvloede, het betreft deze spiegels :

    https://www.shapeways.com/product/JBZVZAEVX/1-6-scale-wing-mirror-for-rc-cars?optionId=63279448

    Heb overigens de roll bar met de lelijke neplampen (stickertjes ....) eraf gesloopt, bevalt me beter zo. Ook heb ik nog wat van de bruine "modder" verf verwijderd van de koplampen (met spiritus om het plastic niet aan te tasten).

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Hoop volgende week een testritje te kunnen maken.

    Arjan
     
    Laatst bewerkt: 11 aug 2017
  6. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
  7. reinaart

    reinaart

    Lid geworden:
    11 jun 2014
    Berichten:
    824
    Hartelijk dank voor de tip, lijkt me het proberen zeker waard. Ook nuttig voor andere doeleinden !

    Groet,

    Arjan
     
  8. reinaart

    reinaart

    Lid geworden:
    11 jun 2014
    Berichten:
    824
    Vanmiddag een filmpje gemaakt van het wagentje. Camerawerk is niet helemaal top maar het geeft toch een idee van wat je met het karretje kunt. Voorbumper is niet ideaal voor het nemen van steile obstakels :).




    Arjan
     
  9. silverpijl

    silverpijl

    Lid geworden:
    27 apr 2009
    Berichten:
    491
    Locatie:
    Deventer
    Mooi geworden. Hij rijdt goed hoor.
     
  10. reinaart

    reinaart

    Lid geworden:
    11 jun 2014
    Berichten:
    824
    Bedankt Eddy ! Jammer dat er niet een basic tool set (schop, breekijzer en moker) schijnt te zijn in 1/6 schaal. Zou leuk zijn om de pickup zo nog wat op te leuken. Dat soort gereedschap is wel als accessoire te krijgen in het 1/6 militaire segment (voor tanks etc.) maar is dan wel erg duur. Zelf maken is natuurlijk altijd een optie.

    Ik heb overigens in het weekend een Fastlane 1/6 Lincoln Navigator aangeschaft voor mijn groeiende collectie :).

    Groet,

    Arjan
     
  11. silverpijl

    silverpijl

    Lid geworden:
    27 apr 2009
    Berichten:
    491
    Locatie:
    Deventer
    Nice....bij Aliepress even zoeken op 1/6 scale. Heeft leuke spulletjes hoor.
     
  12. reinaart

    reinaart

    Lid geworden:
    11 jun 2014
    Berichten:
    824
    Klopt, het thema "zuipen" zoals bij jouw Gaz truck is dan wel haast onvermijdelijk :). Ik heb een stel dingetjes besteld waaronder natuurlijk ook een six pack .

    Groet,

    Arjan
     

Deel Deze Pagina