New Bright 1/6 Landrover LR3

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door reinaart, 3 jul 2017.

  1. reinaart

    reinaart

    Lid geworden:
    11 jun 2014
    Berichten:
    824
    Ik heb zojuist weer de basis voor een nieuw projectje binnengekregen (via MP voor het luttele bedrag van 3 tientjes) :
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Maar weer een HG chassis bestellen (mijn zesde ....)

    Arjan
     
  2. Tamaniac

    Tamaniac

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    1.839
    Locatie:
    West-Vlaanderen
    Succes, eigenlijk best verbazend hoeveel detail er in deze body zit (lampen, grill, ....)
    Schijnt dat je korting krijgt als je de HG's per 10 koopt :p.
     
  3. reinaart

    reinaart

    Lid geworden:
    11 jun 2014
    Berichten:
    824
    :D Bij 10 stuks krijg je waarschijnlijk wel problemen met de douane, heb gelukkig tot nu toe geen heffingen hoeven betalen voor mijn pakketjes uit China. Het 1/6 Rastar model is natuurlijk wel veel fraaier dan de New Bright versie maar eerstgenoemde is moeilijk te krijgen en stervensduur.

    Groet,

    Arjan
     
  4. reinaart

    reinaart

    Lid geworden:
    11 jun 2014
    Berichten:
    824
    Het chassis bedoeld voor mijn 1/6 New Bright/Eztec karretjes is inmiddels grotendeels klaar. Ik kan het chassis zowel gebruiken voor de Landrover als de Dodge Ram. Voor de Jeep Grand Cherokee zal ik helaas een apart chassis moeten maken omdat bij het huidige chassis de motor en centrale gearbox te ver naar voren zitten (i.v.m. de laadbak van de pickup) waardoor ik te veel van het Cherokee interieur zou moeten opofferen.

    Aangezien het vanmorgen regende heb ik de foto's binnen gemaakt en dat was geen onverdeeld succes :), zal later nog buiten wat betere plaatjes maken.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Wordt vervolgd.

    Arjan
     
  5. silverpijl

    silverpijl

    Lid geworden:
    27 apr 2009
    Berichten:
    491
    Locatie:
    Deventer
    Dat staat super op de wielen zo....mooi scale.
     
  6. reinaart

    reinaart

    Lid geworden:
    11 jun 2014
    Berichten:
    824
    Ik heb vandaag het chassis dat ik ook gebruikt heb voor de Dodge Ram onder mijn Landrover body geschroefd. Ik moest de links wat aanpassen en heb de banden opgepompt omdat de wielkasten van de Landrover groter zijn dan die van de Dodge. Verder moest ik alu beugels construeren om de body op het chassis te fixeren.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Ik hoop nog deze week een actie filmpje te maken.

    Arjan
     
  7. silverpijl

    silverpijl

    Lid geworden:
    27 apr 2009
    Berichten:
    491
    Locatie:
    Deventer
    Erg scale....complimenten.
     
  8. reinaart

    reinaart

    Lid geworden:
    11 jun 2014
    Berichten:
    824
    We hebben vandaag ook van dit karretje een filmpje gemaakt :



    Arjan
     
  9. Tamaniac

    Tamaniac

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    1.839
    Locatie:
    West-Vlaanderen
    ... letterlijk, of figuurlijk? :confused:
     
  10. reinaart

    reinaart

    Lid geworden:
    11 jun 2014
    Berichten:
    824
    Dat is inderdaad letterlijk bedoeld. Het betreft hier Austar pneumatische banden die uitgerust zijn met een primitief ventiel waardoor ze opgepompt kunnen worden. Het slangetje dat je op een pomp kunt aansluiten wordt bijgeleverd. Deze banden heb ik voor de Cherokee :

    https://www.banggood.com/AUSTAR-4PCS-2_2Pneumatic-Tyre-12mm-Hex-For-Climbing-Car-p-1102720.html

    De banden die onder de Landrover liggen hebben een schuimrubber vulling en waren niet bedoeld voor oppompen maar aangezien ze verder identiek zijn (ventielen worden ook bijgeleverd) kunnen deze ook opgeblazen worden. De lucht loopt er na een aantal uren wel weer uit dus je moet wel voor elke rit even pompen :). De diameter van de banden wordt door het oppompen ook vergroot en het autootje gaat met sterk opgepompte banden wel wat stuitergedrag vertonen. Dit stuitergedrag is hier ook wel enigszins waarneembaar hoewel het karretje hier ook nog standaard HG shocks heeft en het dus ook daar aan kan liggen:



    Groet,

    Arjan
     

Deel Deze Pagina