Newbie in this world, Truggy?!

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Limburger, 6 jan 2012.

  1. Limburger

    Limburger

    Lid geworden:
    4 jan 2012
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Heibloem
    Hoi!,

    Ik ben Joris luijten woonachtig in midden limburg. 18 jaar komend school jaar Landbouw mechanisatie doen. Hobby's ??: motors/brommers (bezit nu een derbi senda drd racing 2008 sleutelde ik veel aan nu te koop. uhm wat nog mee...

    nja interesseer me al een hele tijd in RC autos, Vroeger meerder rc's gehad, allemaal accu, van die apperaten met 2 motortje sprint en normaal, goed voor maar liefst 30km/h. (even kort voor gesteld)

    Altijd al op gekeken tegen nitro rc autos, altijd al een willen hebben maar nooit eght onderzoek naar gedaan en goed naar gezocht. Nu ben ik op het punt dat ik er eigenlijk wel een wil om wat mee te (spelen) aan te knoeien.

    Ben dus totaal nieuw in de nitro rc auto's, en jah ik heb de sticky's gelezen. Kweet wel wat af van de werking van 2 takt motoren etc.
    Nu ben ik al uit 1 vraag, ik wil een truggy/buggy, waarmee ik wat off road kan spele. Hij moet beetje grote hebben, en daar komt het 3e punt en mee het lastigste, ik wil niet heel veel geld kwijt zijn. Eigelijk rond de 150 euro rtr. Nu zal ik hier wel een berg commentaar op krijgen dat ik denk dat het niks kost. I know maar er mag wat aan zijn. Zoals ophanging probleempje etc.

    Kortom een truggy/buggy die niet te veel mag kosten, hoef ook niet top te zijn (wel dat ik gewoon kan knorre en niet elke dag dat ding lopende moet houden). (beginner--> JA!) Welk merk/type is geschikt

    Ik zal vast nog wat vergeten zijn...

    Gr

    En alvast bedenkt
     
  2. Jordimilan

    Jordimilan

    Lid geworden:
    28 mei 2010
    Berichten:
    203
    Locatie:
    eindhoven
    oke joris welkom er zijn heel veel soorten nitro auto's dus ga je gang!!!
     
  3. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Tjah...... Je geeft zelf het antwoord al .... Je wilt niet te veel geld kwijt zijn..

    Je wil een complete 1/8 auto voor 150,- , dan kom je al snel in de afdeling 2dehands afgeragd of hele goedkope chinese shit. Geen van 2 waar je aan wilt beginnen als beginner.

    Het afgeragde ding kost je nog een vermogen om m weer netjes op z'n wielen te krijgen en bij de goedkope chinese loop je tegen meer problemen en kosten op als dat je echt aan het rijden bent...

    Simpel gezegd spaar voorlopig nog ff door tot je iets fatsoenlijks kunt kopen van b.v. HPI.
     
  4. Limburger

    Limburger

    Lid geworden:
    4 jan 2012
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Heibloem
    HPI throphy?? Dat leek me ook wel wat maar die kosten dan ook wel weer een bak meer. Welke web winkels heb je hier zo in de nederland (goede kwaliteit etc). Waar iedereen hier zowat zijn spul besteld?
     
  5. luuk rijd traxxas bandit

    luuk rijd traxxas bandit

    Lid geworden:
    6 jan 2012
    Berichten:
    139
    Locatie:
    berlicum ( vlakbij den bosch )
    hpi savage is leuk ^^
     
  6. Ramsho

    Ramsho

    Lid geworden:
    1 apr 2010
    Berichten:
    223
    Locatie:
    Alkmaar
    Hpi trophy truggy is een geweldige auto, maar zelfs 2e hands leveren die nog best wel geld op, en als ze in de prijs klasse komen waar jij naar zoekt, dan is er meestal wel behoorlijk wat aan de hand, lees nieuwe motor etc..

    Ik zou ook nog ff doorsparen als ik jou was, voor iets nieuws, dan beleef je er ook zo veel meer plezier aan, zeker bij nitro auto's.
     
  7. Limburger

    Limburger

    Lid geworden:
    4 jan 2012
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Heibloem
    Kun je ook ergens bouwpakkette krijgen (eigelijk nog niet naar gezocht). Wat kost zo iets dan 1/8?
     
  8. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Tjah ... Het spreekwoord is niet voor niks "goedkoop is duurkoop" , zeker in deze hobby is dat iets wat echt op gaat :!:

    Als je met nitro gaat beginnen en het is je eerste auto zou ik sowieso met een nieuwe uit de winkel beginnen. Dat scheelt je weer de ellende van een motor die verziekt is door een andere beginner ;)

    Er zijn via google zat winkels te vinden in NL en ook in Limburg zitten er wel een aantal ;)

    Bouwpakketten zijn nog maar zeldzaam en daarmee kom je eigenlijk gelijk in de wedstrijdchassis terecht...
    Reken dan op 500,- voor een kaal chassis waar alles nog bij moet komen.
     
  9. Ramsho

    Ramsho

    Lid geworden:
    1 apr 2010
    Berichten:
    223
    Locatie:
    Alkmaar
    Niet helemaal waar, conrad heeft bijvoorbeeld de Ansmann Virus 2.0, is ook nog wel redelijk betaalbaar (is alleen niet compleet)

    Anders ga je eens bij shamrock langs in maastricht, daar heeft mijn zwager ook zijn hpi trophy gekocht, en die mensen helpen je wel erg goed.

    Verder zal ik niet te veel over winkels praten, niet toegestaan hier op modelbouwforum ;)
     
  10. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Dat zal dan ook nog 1 van de weinige kits zijn en nog de nodige kosten met zich meebrengen met wat je nog meer nodig hebt ;) .....

    Tis tegenwoordig allemaal RTR en wil je een kit ben je eigenlijk zo goed als aangewezen op de wedstrijdbakken.
     
  11. rattie...

    rattie...

    Lid geworden:
    24 jun 2007
    Berichten:
    1.235
    Locatie:
    naaldwijk
    kwak €300 boven op je budget en met een beetje geluk kan je een 1/10 offroad auto met toebehoren kopen maar wat wel de wensen overlaat... echt lekker offroad rijdt dat niet
    goedkoper kan je eigelijk niet beginnen. of je moet dat chineese zooi kopen en maar 1 keer willen rijden voor die prijs
     
  12. Ferrari F 2005

    Ferrari F 2005

    Lid geworden:
    24 apr 2004
    Berichten:
    1.643
    Locatie:
    prov.groningen
    kijk eens op ebay.de

    koop je al een redelijke set van carson.

    de specter 2 sport word daar regelmatig voor rond
    de 200 euro rtr aangeboden, komt er nog wel een nitro
    startset bij zoals gloeiplugdriver nitro accu's etc.

    succes met je aankoop.
     
  13. Schots en Scheef

    Schots en Scheef

    Lid geworden:
    25 jun 2008
    Berichten:
    2.460
    Locatie:
    Hoogeveen
    Op MP staan ook regelmatig Robitronic Mantis Truggy's, voor een redelijke prijs.. Rijd wel goed en die 4.6 gaat als de brandweer...
     
  14. rattie...

    rattie...

    Lid geworden:
    24 jun 2007
    Berichten:
    1.235
    Locatie:
    naaldwijk
    op mp moet je niet wezen alleen verziekt spul staat daar
     
  15. Limburger

    Limburger

    Lid geworden:
    4 jan 2012
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Heibloem
    Oke, bouwpakket word uhm dus niet. Ebay had ik al eens bekeken, staan er zat op maar kmoet tog even kijken, wat kost een HPI throphy in de winkel?
     
  16. Ferrari F 2005

    Ferrari F 2005

    Lid geworden:
    24 apr 2004
    Berichten:
    1.643
    Locatie:
    prov.groningen


    tussen de 200 en 350 rtr ex nitro startset.
     
  17. Paultje040

    Paultje040

    Lid geworden:
    24 nov 2011
    Berichten:
    520
    Locatie:
    Eindhoven
    Op Ebay staat een nieuwe carson Specter INCLUSIEF start set voor 209 euro.

    Kan me geen webshop voor de geest halen die daar nog onder kan komen.

    KLIK
     
  18. ErikRC

    ErikRC Guest

    Goeie tip paultje! Dan heb je voor 234 euro een prima auto, met 2,4 ghz zender, das wel zo prettig!
     
  19. Paultje040

    Paultje040

    Lid geworden:
    24 nov 2011
    Berichten:
    520
    Locatie:
    Eindhoven
    Ik denk dat je hier zeker geen miskoop aan doet. Als ik dit eerder had geweten had ik de Trophy 3.5 misschiel wel laten staan en deze gekocht.
    De 1:10 touringcar die ik van carson heb, is ook prima spul voor de beginner. En de auto is nu een jaar of 8 en kan er nog steeds onderdelen van krijgen.

    Vergeet niet dat Carson deel uit maakt van Tamiya.
     
  20. Patrick_V

    Patrick_V

    Lid geworden:
    11 jun 2011
    Berichten:
    285
    Locatie:
    Hellevoetsluis
    Er zijn zelfs in 2008 wedstrijden gereden met de Specter, dat is misschien ook wel leuk om te weten.

    Ik heb zelf ook geen spijt van mijn aankoop. Ik wil nog wel een hard bashen en de aandrijflijn is tot nu toe feilloos. Wel een keer een draagarm gebroken, maar geen gekke dingen.
     

Deel Deze Pagina