Heeft er iemand ervaring met het langer maken van de propellor as, zodat de motorkap niet volledig vernield dient te worden. ik wil een NGH38 bouwen op een BHHawker Typhoon maar moet dan het juist zo typische deel van dit toestel verminken. Ik heb een advies gekregen om de as te verlengen, maar hoe doe je zo iets? Is bij de werkelijke Hawker Typhoon het onder (koel) deel van de motorkap niet bijna gelijk aan het boven deel?
Als ik de foto's zo zie, van hoe die motor achter de kap schuil gaat, dan heb ik er een hard hoofd in of dat wel goed gaat qua koeling.... Een oplossing heb ik niet voor je, maar je zou eens bij JustEngines kunnen informeren, die verhandelen die motoren, en als die een oplossing weten, dan zullen ze je graag helpen, en mogelijk verzinnen ze er ter plekke eentje voor je.... Niet geschoten, altijd mis.
Als je toch aan de slag gaat, combineren met vertragings-unit voor grotere/efficiƫntere prop? Reducties voor schaalmodellen
Dank voor jullie reacties. Iemand adviseerde mij om de motor dichter naar de romp te plaatsen en de aandrijfas te verlengen. Moeilijke zaak. Ik kan ook de motor laten staan en de kap aanpassen. Deze valt onder de prop nogal ver terug, iets wat de originele typhoon niet had. Ik heb de motor nog niet laten lopen. De jongen van bigplanes vliegt er mee en zegt dat het een prima motor is voor zijn geld.
hoi Is bij de werkelijke Hawker Typhoon het onder (koel) deel van de motorkap niet bijna gelijk aan het boven deel? Misschien gewoon de motor kap aanpassen