NGH 38cc benzine motor

Discussie in 'Brandstof vliegtuigen' gestart door marcivo, 26 dec 2016.

  1. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    17.424
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Lijkt aannemelijk... maar... waarom gaat dan niet IEDERE aluminium uitlaat die met stalen boutjes vastgezet is, los zitten?

    Het niet vlak zijn, dáár zou marcivo wel eens een goede oorzaak mee gevonden kunnen hebben.
    Wat ik vaak gezien heb met gewone gloeiplugmotoren is dat als de uitlaat steeds weer losrammelde, de uitlaatstomp aan de motor, en het pasvlak aan de demper weer gevlakt moesten worden.
     
  2. toostbeek

    toostbeek

    Lid geworden:
    6 dec 2014
    Berichten:
    213
    Bij mij bleef het aluminium deel wel aan de motor zitten trouwens. In mijn geval kwam het hele stalen bochtje wat in het aluminium spruitstukje geschroefd word er uit. En die was er zoals ik al eerder zei niet uitgedraaid want het andere uiteinde met de demper hing nog netjes aan de romp.
     
  3. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    26.990
    Locatie:
    Druten / NL
    RVS bouten zijn (ook) niet geschikt heb ik hier eens gelezen. Te veel rek onder spanning en/of warmte. Bert?
     
  4. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    17.424
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Ik zou het je echt niet kunnen vertellen....
    Maar als ik zou moeten gokken: RVS heeft onder hoge temperaturen vreselijk de neiging te gaan vreten: je draait het er in, maar nooit meer er uit soms.
     

Deel Deze Pagina