NGH 38cc viertaktmotor Hobbyking

Discussie in 'Brandstof vliegtuigen' gestart door MilleMaster, 7 feb 2017.

  1. MilleMaster

    MilleMaster

    Lid geworden:
    18 jan 2011
    Berichten:
    9
    Locatie:
    Hardenberg overijssel
    Hallo,

    Na een tijdje afwezig te zijn geweest een vraag. Ik heb dit weekend een Piper club van Tony Clerck met een spanwijdte van 2,8 meter op MP gekocht. Daar zit nu een SC 15cc tweetakt motor op, erg weinig voor zo'n grote kist als je het mij vraagt. Ik heb er nog niet mee gevlogen maar er wordt 20-70cc voorgeschreven voor deze kist. Zijn hier vliegers die ervaring hebben met deze motoren? Ze zij gunstig geprijsd, ca. €260,- en dat is te doen. Ik twijfel tussen dit blokje of de 33 cc tweetakt van Horizon Evolution. Wat is jullie ervaring/advies?

    Alvast bedankt voor de reacties!
     
  2. MilleMaster

    MilleMaster

    Lid geworden:
    18 jan 2011
    Berichten:
    9
    Locatie:
    Hardenberg overijssel
    Uh Piper Cub van Tony Clark (stomme autoaanvullen)
     
  3. jan

    jan

    Lid geworden:
    26 feb 2008
    Berichten:
    496
    Locatie:
    5076
    Als je er een 38cc Zenoah opzet, kun je 1/4 gas vliegen en is het geluid icm een goede demper hetzelfde als een viertakt.
    15cc tweetakt gaat ook, maar dan vlieg je met redelijk veel gas en lawaai en waarschijnlijk veel dood gewicht (=lood) in de neus.
     
  4. toostbeek

    toostbeek

    Lid geworden:
    6 dec 2014
    Berichten:
    1.403
    Ik vlieg zelf met een Super Cub van 2,5 m spanwijdte met een NGH GF38 viertakt en dat vliegt echt heerlijk. Meer dan voldoende vermogen en heel zuinig.
     
  5. MilleMaster

    MilleMaster

    Lid geworden:
    18 jan 2011
    Berichten:
    9
    Locatie:
    Hardenberg overijssel
    Bedankt voor de antwoorden. Het is een 33cc Evolution geworden.
     
    ik ben een vliegtuig.nl vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina