ni-mh accu's overleden?

Discussie in 'Accu & laad techniek' gestart door metallicafan, 24 apr 2016.

  1. metallicafan

    metallicafan

    Lid geworden:
    15 aug 2009
    Berichten:
    26
    Na een aantal twijfelen toch maar begonnen met het nieuw leven in mijn wagen blazen en langzaam aan moderniseren. Stap 1 was een nieuwe zender.

    Al het andere spul opgezocht en de accu's aan den lader gehangen. Wat meer over de accu's. Het zijn team orion 7.2v 3300 accu's. Toen ik ze kocht reed ik met de standaard tamiya regelaar en mabuchi 540 ongeveer 40 minuten, met de robbe rookie 20 en venom fireball 19t double wound ongeveer 20 minuten.

    Voor ik begon met rijden eerste beide accu's een aantal keer geladen en ontladen. Ze hebben een aantal jaar stil gelegen. Eerst maar eens kijken met de standaard regelaar en motor. Rijtijd en snelheid namen toe naar mate ik vaker reed. Van 7 minuten naar 16 en een gps gemeten top van 30.(rijd iets harder, echte auto's bij ons in de wijk loopt ie op in...)

    Noodgedwongen de rookie 20 met de venom er in gezet en toen kwam het. 0,5 tot 2 minuten rijtijd en een gps gemeten top van 11. Ervan uitgaande dat er niks mis is mrt de regelaar kom ik tot de conclusie dat de accu's zijn overleden. Klopt mijn conclusie?
     
  2. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.353
    Locatie:
    Woerden
    Accu's die een paar jaar ongebruikt liggen vinden dat niet fijn! Jouw conclusie dat ze hun beste tijd wel hebben gehad is volgens mij juist. Misschien kan je ze nog wat oppeppen door ze een keer of vier stevig te laden en ontladen. Helaas zo goed als ze ooit waren zullen ze nooit meer worden!
     
  3. metallicafan

    metallicafan

    Lid geworden:
    15 aug 2009
    Berichten:
    26
    Dank u. Heb er nog wel iets van leven in gekregen. Kan er mee leven.
     
  4. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.835
    Locatie:
    Nootdorp
    Vaak slaat de lader veel te vroeg af bij accu`s die een tijdje niks gedaan hebben. Het beste kun je ze dan langzaam laden totdat ze helemaal vol zijn. Na een paar keer flink gebruiken/mishandelen knappen ze wel weer wat op.
     
  5. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.922
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Ja, maar dat is meestal maar tijdelijk en daarna kakken ze ook vrij snel weer in....

    Helaas!
     

Deel Deze Pagina