nieuw beginner

Discussie in 'Beginners' gestart door YildirimFly, 16 mrt 2016.

  1. YildirimFly

    YildirimFly

    Lid geworden:
    12 nov 2012
    Berichten:
    90
    Locatie:
    Eindhoven
    Hallo.
    Ik ben pas begonnen met vliegen drones kan ik vliegen.
    Maar ik heb afgelopen week een Fms corsair gekocht en is er iemand uit Eindhoven die mij kan helpen met vliegen.
     
  2. Jasper_

    Jasper_

    Lid geworden:
    18 apr 2015
    Berichten:
    15
    Locatie:
    Nunspeet
    Ik zou zeggen, ga langs bij een club :). Een corsair lijkt mij geen geschikt toestel om mee te beginnen. In dit forumgedeelte staat veel geschreven over geschikte beginnerstoestellen.
     
  3. YildirimFly

    YildirimFly

    Lid geworden:
    12 nov 2012
    Berichten:
    90
    Locatie:
    Eindhoven
    Dat klopt mar ik vindt een corsair heel mooi daarvan dat ik het heb gekocht ik ga zowiezo langs een club maar voor dat ik ga dacht dat er misschien iemand me kan helpen
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 mrt 2016
  4. Justapoke

    Justapoke

    Lid geworden:
    9 dec 2012
    Berichten:
    576
    Met een Corsair kan je niet leren vliegen. Dat je met een muticopter kan vliegen heeft misschien een klein voordeel, maar toch zal je met een trainer moeten beginnen.

    Bij een club hoef je denk ik niet aan te komen met die Corsair, en zonder club kom je in Eindhoven ook niet ver. (je kan eigenlijk nergens fatsoenlijk vliegen zonder problemen te krijgen, of het moet een model onder de 500gram zijn)

    Denk dus eerst na over de aanschaf van een goede kist, en eventueel kan je zelf op een simulator eerst wat uit proberen.
     
  5. YildirimFly

    YildirimFly

    Lid geworden:
    12 nov 2012
    Berichten:
    90
    Locatie:
    Eindhoven
    Met een multicopter kan ik al vliegen ik heb twee multicopters omdat ik toch een vliegtuig wilde heb ik gekozen voor het corsair en waarom kan ik niet terecht bij een vliegclub
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 mrt 2016
  6. Justapoke

    Justapoke

    Lid geworden:
    9 dec 2012
    Berichten:
    576
    De Corsair is een warbird / onderdekker. Die zijn een heel stuk moeilijker te vliegen als een trainer / bovendekker.

    Je kan best terecht bij een vliegclub, echter niet met een Corsair. Simpelweg omdat die kist niet geschikt is om mee te leren vliegen. Ik denk niet dat je een club zal vinden die je gaat hepen met je Corsair.

    Omdat jij die Corsair mooi vind wil niet zeggen dat je een goede keus hebt gemaakt. Je moet niet naar het uiterlijk kijken, maar naar de vlieg eigenschappen.

    En nogmaals: een multicopter is heel iets anders dan een vliegtuig.

    Zie deze draad voor meer info:
    Welk vliegtuig om mee te beginnen?
     
  7. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.936
    Locatie:
    Rotterdam
    kleine aanvulling: die corsair is voor NU geen goed toestel.
    voor jou.

    multicopters zitten vol stabilisatie. eigenlijk hoef je met die dingen met maar heel weinig dingen rekening te houden.
    veel van die dingen redden zichzelf als het mis gaat. wind, rollen, afwijkingen corrigeert hij allemaal zelf.
    een vliegtuig dus niet.

    en je moet rekening leren houden met windrichting, hoe jij aan komt vliegen, hoe snel je gaat, en wanneer je exact wat gaat doen.
    dit is dus bij een multicopter allemaal niet het geval, gewoon sturen, en daar is hij.

    een corsair is een warbird, deze zijn doorgaams wat zwaar in verhouding tot vleugeloppervlak.
    daardoor worden ze gevoelig bij langzaam vliegen, kans op uit de lucht vallen (stall)
    en langzaam vliegen doe je bij landing. vrij belangrijk punt tijdens een vlucht.
    een beginner met een warbird krijgt hem best van de grond. maar vaak komt er tijdens de vlucht een keer een punt dat hij te langzaam gaat. een beginner ziet de waarschuwingstekens niet, dus stall, dus plof.
    en vaak gebeurt dit bij de landing.

    zonde.

    daarom leer je vliegen met een trainer, die is er voor gebouwd. kan tegen een stootje.
    iets anders is vragen om een crash.
    na de trainer ga je met moeilijker toestellen vliegen.
    klinkt lullig, maar alleen multicopter ervaring houdt doorgaans in vanaf 0 beginnen met vliegtuigen..
     
  8. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Als je geld hebt voor een stuk of tien Corsair's en heel goed tegen teleurstellingen kunt, kun je daar best mee leren vliegen.
     
  9. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    In de vorige post heb ik het een beetje cru gesteld, om iets duidelijk te maken. Al jaren ben ik slotrace-recordhouder en win ik bijna elke wedstrijd. Daardoor dacht ik, met mijn enorme reactiesnelheid en inzicht, dat vliegen wel mee zou vallen.
    Door de vele waarschuwingen hier en daar, besloot ik niet met een mini-Hawk (200km/uur) te beginnen. Het werd een tweedehands en onooglijk lomp beginnerstoestel en ik werd lid van een vereniging, waar leden je kunnen helpen.
    Deze week is mijn tweede seizoen begonnen en heb ik, met nog steeds een beginnerstoestel, de eerste zelfstandige vluchten gemaakt. Kan ik nu goed vliegen? Nee, totaal niet. Kan ik mooie rechte lijnen vliegen? Nee, totaal niet.
    Wat is er dan zo moeilijk aan? De wind.
    Alle waarschuwingen die je krijgt zijn bedoeld om je voor een misstap, waardoor de lol er snel van af is, te behoeden.
    Ik balanceer al op het randje, maar jij wil je meteen in de afgrond storten en dat wil iedereen voorkomen.

    Als ik jou was, zou ik de Corsair bewaren tot je er aan toe bent, want deze vlieg je zo aan gort. Op Marktplaats staan verschillende hoogdekkers, zoals de You Can Fly. Verbind je zender met die van een leraar en ga daar dit seizoen mee aan de slag. Hopelijk ben je een snellere leerling dan ik en kun je eind van het jaar al met de Corsair beginnen. Ik heb nu 4 vliegtuigen. Met de makkelijkste vlieg ik tot nu toe. De volgende qua moeilijkheidsgraad, komt daar dit weekend bij.
    Pas als ik mij zeker voel met deze twee, komt de volgende aan bod. Een nieuwe van 500 euro. Nummer vier is een grote Corsair van Hangar 9. Vrijwel zeker gaat deze VOLGEND jaar pas de lucht in. Daarna volgen de snelle toestellen, waar ik aanvankelijk mee wilde beginnen.

    Het is een lang verhaal geworden, bedoeld om je echt te helpen.
     
    Laatst bewerkt: 18 mrt 2016
    Thieu vindt dit leuk.
  10. Arnoud Snel

    Arnoud Snel

    Lid geworden:
    24 apr 2008
    Berichten:
    1.667
    Locatie:
    Onbekend
    Een drone vliegt ,zoals reeds verteld, vanzelf. Je hoeft er eigenlijk niet voor te kunnen vliegen, bijna iedereen kan ermee overweg.

    Echter, ik wil de stelling toch wat nuanceren. Welke corsair heb je eigenlijk ? De 140 cm variant van schuim ? Die vliegt echt niet zo heel moeilijk. Ik vlieg reeds ca. 30 jaar met RC modellen en daarbij kan ik zeggen dat de schuimtoestellen heel eenvoudig vliegen. (Voor een ervaren vlieger) Heb je geoefent op een simulator ? Dan heb je heel veel voorsprong.
    Hoewel de corsair geen beginnerstoestel is is het niet onmogelijk om ermee te leren vliegen. Als je een goede instrukteur vind zou ik het wel een kans willen geven.
    Ik zou je het advies geven om naar een club te gaan en een instrukteur te vragen om het model te controleren en in te vliegen. Vraag hem of hij de roeruitslagen zo klein mogelijk wil instellen. Probeer er dan zelf op hoogte eens mee te vliegen en kijk hoe dit voelt. Vind je het zelf lastig, dan kun je altijd nog een trainer bouwen.

    30 jaar geleden begon iedereen met een Charter of Taxi, daarna een rolroertrainer en daarna weer een laagdekkertrainer, die tijd ligt heel ver achter ons.

    Geen mens is gelijk, ik heb al heel veel talenten in korte tijd alleen zien vliegen.

    Succes en veel vliegplezier !

    Grt,

    Arnoud.
     
  11. summit

    summit

    Lid geworden:
    13 dec 2009
    Berichten:
    264
    Locatie:
    Hellevoetsluis
    Hallo

    Ik krijg waarschijnlijk half modelvliegend Nederland over mij heen , maar met een Corsair kun je wel degelijk leren vliegen.

    Je zult aanzienlijk langer bij een instructeur aan de kabel blijven dan wanneer je met een hoogdekker/trainer aan de gang gaat .

    Als je relatief snel zelfstandig wilt vliegen ga je voor een trainer.

    Als je van een uitdaging houdt ga je voor de Corsair

    Mijn advies : gewoon proberen bij een vereniging met je Corsair te gaan vliegen.(Dan ga ik ervan uit dat je een instructeur vindt die de uitdaging aan wil gaan).
    Laat de kist controleren , afstellen en invliegen door een ervaren vlieger

    Zorg er wel voor dat de zender die je wilt gebruiken gekoppeld kan worden aan die van de instructeur.


    MVg Peet
     
  12. YildirimFly

    YildirimFly

    Lid geworden:
    12 nov 2012
    Berichten:
    90
    Locatie:
    Eindhoven
    Het is zender is een hype
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 mrt 2016
  13. YildirimFly

    YildirimFly

    Lid geworden:
    12 nov 2012
    Berichten:
    90
    Locatie:
    Eindhoven
    Ik hou van uitdaging ik wil graag leren vliegen volgens mij kan ik wat aansluiten op mijn zender maar weet het niet zeker moet nog effe kijken
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 mrt 2016
  14. Arnoud Snel

    Arnoud Snel

    Lid geworden:
    24 apr 2008
    Berichten:
    1.667
    Locatie:
    Onbekend
    Als toevoeging : Meer dan 20 jaar geleden heb ik zelf iemand leren vliegen (zonder kabel of hulpmiddelen) met een laagdekkertrainer (EZ-ARF) van ca 140 cm spanwijdte met een 5cc motor. iedereen zei toen ook dat dit niet kon. De persoon heeft schadevrij leren vliegen en vloog uiteindelijk samen met mij F3A wedstrijden. Uiteindelijk vloog hij zelfs beter dan mij.

    Het vergt een andere manier van lesgeven, maar het is niet onmogelijk.
    Als een instrukteur er open voor staat en de juiste denkwijze heeft moet het lukken.

    Grt,

    Arnoud.
     
  15. YildirimFly

    YildirimFly

    Lid geworden:
    12 nov 2012
    Berichten:
    90
    Locatie:
    Eindhoven
    Weet niet of iemand in Eindhoven ook vliegt waar we een keer kunnen afspreken dat ze naar het toestel van mij kan kijken
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 mrt 2016
  16. summit

    summit

    Lid geworden:
    13 dec 2009
    Berichten:
    264
    Locatie:
    Hellevoetsluis
    Hallo



    Ga de komende tijd eens informeren bij diverse clubs in de buurt , verzamel informatie , kijk hoe er les gegeven wordt , stel vragen , stel vragen , stel vragen , proef de sfeer enz .


    MVG Peet
     
    Laatst bewerkt: 18 mrt 2016
  17. YildirimFly

    YildirimFly

    Lid geworden:
    12 nov 2012
    Berichten:
    90
    Locatie:
    Eindhoven
    Ik heb er twee clubs gevonden bij mij in het buurt ik ga er nog informeren hoe wat en wanneer ik terecht kan
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 mrt 2016
  18. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Door zelf te ervaren hoe moeilijk vliegen is, heb ik mijn aanvankelijk wilde plannen (van een snel toestel) bijgesteld naar beneden. Het is goed om te lezen dat je naar een club gaat. Sommige clubs hebben een lesvliegtuig met twee zenders.
    Daarmee kun je ervaren wat de invloed van de wind is, hoeveel concentratie je nodig hebt, hoe je moet reageren als het toestel naar je toe vliegt, etc. Afhankelijk van hoe het gaat, kun je je plan trekken.
     
  19. Justapoke

    Justapoke

    Lid geworden:
    9 dec 2012
    Berichten:
    576
    Ik heb mezelf ook leren vliegen: een weekje met een simulator (Phoenix) geoefend, en ben daarna zelf met een hobbyking AXN (soort Easystar) naar een groot weiland gegaan en het ding in de lucht gesmeten. Dat is allemaal goed gegaan en ik heb dus nooit les nodig gehad. Toch was mijn eerste warbird pas mijn 4e of 5e kist, en hoewel ik dus al erg goed kon vliegen was dat nog steeds best een hele stap.

    Kan best zijn dat de FMS Corsair makkelijk te vliegen is, dan nog vind ik het geen goed idee om als eerste kist te gebruiken.
    Ik zou zeggen ben er zuinig op, en koop eerst een andere kist om mee te lessen en te crashen.. stukken ga je zeker vliegen!

    Je hebt nog steeds niet laten weten welk model Corsair je hebt, als het kleiner is dan de 1400mm gaat het al helemaal niks worden, de gras banen rond Eindhoven zijn daar gewoon te grof voor. Met de 1400 kan je waarschijnlijk met wat moeite landen en opstijgen, maar makkelijk gaat het zeker niet worden. Deze kisten zijn meer bedoeld voor een harde baan, en die ga je in de omgeving Eindhoven niet vinden.

    Ornithos in Geldrop is je beste optie denk ik. anders in Son zou je kunnen proberen. MVCWaalre kan je momenteel vergeten vanwege het veld, hopelijk wordt dat deze zomer wel wat beter.

    Ik vlieg zelf bij Ornithos en Waalre, met een Hype zender heb je denk ik weinig mogelijkheden. Bij Ornithos hebben ze wel de mogelijkheid om een les-zender te gebruiken.. denk dus dat dat de beste optie is, dat is als er geen ledenstop is op het moment. Maar of ze je met de Corsair willen lessen.. ik ben bang van niet!

    Ga er gewoon een keer langs bij goed / rustig weer op Zondag-morgen.
     
    Laatst bewerkt: 20 mrt 2016
  20. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.936
    Locatie:
    Rotterdam
    tja. Er ZIJn inderdaad specifieke schuimtoestellen die dus als een trainer vliegen.
    dus het is mogelijk dat een corsair van merk A en specifiek type B afmeting C als een trainer te behandelen is.

    maar. de corsair word zo verschrikkelijk vaak gemaakt...
    zijn zo extreem veel merken, types en afmetingen van. Het is bijna niet te zeggen of jouw toestel er 1 in de categorie "beginner"is.
    alleen een vlucht gaat dit duidelijk krijgen

    Maar, dit zal men je op de club ook wel uitleggen.
    ALS men je les gaat geven met je corsair, zal dit volledig voor jouw risico zijn.
    nu is modelvliegen dat altijd wel.. maar soms is (niet) luisteren naar de andere piloten ook een risico;-)
     

Deel Deze Pagina