Nieuw: blade inductrix

Discussie in 'Multicopters' gestart door RCjeffrey, 5 aug 2015.

  1. Justapoke

    Justapoke

    Lid geworden:
    9 dec 2012
    Berichten:
    576
    Het Eachine frame zal ongeveer een halve gram zwaarder uitvallen. Mijn E-Whoop met Blade cam en Blade canopy weegt 21,7 gram.

    Vliegtijden zijn 1 minuut langer.

    Het frame is op zich gelijk, een standaard canopy kan je dus ook gewoon uitwisselen. De props zijn overigens ook gelijk..

    Verschil zit m' bij de E vooral in de constructie van de struts (sterkte en draden netter verwerkt) en de battery bay.

    En de boards zijn uiteraard compleet anders, ook kwa vorm, maar met wat lijm of tape is dat ook onderling uit te wisselen. (er zijn er die dat ook al gedaan hebben)
     
  2. Goser

    Goser

    Lid geworden:
    11 apr 2012
    Berichten:
    1.029
    Locatie:
    Rotterdam
    Ik vlieg er nu al een poosje mee...std inductrix frame met fast motoren (mmwh) en 205mah mylipo.de
    Qaunum elite cam/vtx...totaal ca 27gr.....vliegtijd ca 3min.
    Onlangs de mod gedaan van 4 naar 2blads props.....en verrek...vliegt ruim een minuut langer!!
     

    Bijgevoegde bestanden:

    MikeMohawk vindt dit leuk.
  3. Evert C.

    Evert C.

    Lid geworden:
    21 nov 2013
    Berichten:
    1.259
    Locatie:
    Rotterdam
    Alex, bedankt voor de tip. Direct een goede parkeerplek voor mijn Inductrix gemaakt.

    [​IMG]
     
  4. Goser

    Goser

    Lid geworden:
    11 apr 2012
    Berichten:
    1.029
    Locatie:
    Rotterdam
    Te laag voor mijne...ga nie pas niet :(
     
  5. Evert C.

    Evert C.

    Lid geworden:
    21 nov 2013
    Berichten:
    1.259
    Locatie:
    Rotterdam
    Ze hebben ook een maatje hoger, die had ik niet nodig.
    Qua oppervlak is het een mooi doosje.
     
  6. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Zijn mooie doosjes.
    Maar wat is er mis met de originele als ik vragen mag?
    Daarin vervoer ik de mijne.
    Zitten 4 motoruitsparingen in zodat de Quad geen kant op kan zodra de deksel erop zit.
    Vr Gr E
     
  7. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.401
    Locatie:
    Spijkenisse
  8. Evert C.

    Evert C.

    Lid geworden:
    21 nov 2013
    Berichten:
    1.259
    Locatie:
    Rotterdam
    Ik heb de Bnf versie aangeschaft die uit een Rtf set kwam waardoor de originele verpakking niet meegeleverd werdt. Dit doosje is door zijn afmeting en prijs perfect voor de Inductrix.
     
  9. Evert C.

    Evert C.

    Lid geworden:
    21 nov 2013
    Berichten:
    1.259
    Locatie:
    Rotterdam
    Ik vlieg zonder camera 'line of site' door de huiskamer waar ettelijke obstakels staan en hangen waardoor ik niet altijd kan zien waar ik ben. Het gevolg daarvan is dat ik nog wel eens een flinke klap maak, tot nu toe kan ik (gelukkig) jouw bevinding van breken niet onderschrijven. De muren zijn van echt beton en verbaas mij na elke slecht geregisseerde ontmoeting van muur en Trix dat alles nog heel is.
    Wel heb ik uit voorzorg een paar E010 frame's besteld, want ik kan niet altijd geluk hebben.
     
  10. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.401
    Locatie:
    Spijkenisse
    Ja, je moet natuurlijk de mazzel hebben dat je verkeerd neer komt, maar dat was bij mij na 5 accu's al, toen brak 1 zo'n staafje waar de motor mee vast zit. Clubgenoot van me had hetzelfde probleem.
     
  11. Justapoke

    Justapoke

    Lid geworden:
    9 dec 2012
    Berichten:
    576
    Over motors: De Chaoli's zijn best goed, zeker voor de prijs. Met 2-blads props zijn de vliegtijden overigens ook prima.
    Zou echter graag wat hogere rpm motoren willen hebben, echter zijn de kosten inclusief verzenden vrij hoog.

    Readymaderc heeft de Strix motors die erg goed blijken te zijn, en niet al te duur.
    Nadeel is dat verzenden uit de USA duur is, en je zit daar altijd met bijkomende kosten: BTW en inklaringskosten.

    (Ter info: onder 22,- Euro geen kosten -- Tot 150,- Euro alleen inklaring + BTW -- Boven 150,- ook invoerrechten)

    Mijn idee was (indien voldoende belangstelling) om gezamenlijk een aantal setjes te laten komen, dan deel je de verzendkosten en bijkomende kosten. Exacte berekening van de kosten maken we later, maar verzendkosten zijn gelijk of je nu 1 of 10 sets laat komen.

    Graag in een reactie hier in de E010 draad indien je belangstelling hebt, ik stel de vraag dus ook hier in de Inductrix draad maar verzoek hier: http://www.modelbouwforum.nl/threads/pre-order-tiny-whoop-banggood.243830/page-6#post-3744735 te reageren.
    Indien we later daadwerkelijk gaan bestellen kan het ook via PM, maar voorlopig hier in de draad graag ! :thumbsup:


    Info: Strix motors:
    [​IMG]
    https://www.readymaderc.com/store/index.php?main_page=product_info&products_id=5842

    STRIX - Kinetix Motor 56k RPM 6mm x 12mm for Inductrix (4pcs)
    Retail Price: $12.99



    Verzending 1 set: USPS (First-Class Package International Service™):
    $12.83

    (bij meerdere sets zijn de verzendkosten gelijk, dus $12.83 gedeeld door aantal sets zijn de kosten + BTW + een 14,- Euro inklaring dacht ik gedeeld door aantal sets / gegadigden)









    Laat iets weten indien je interesse hebt in de andere draad!

    http://www.modelbouwforum.nl/threads/pre-order-tiny-whoop-banggood.243830/page-6#post-3744735
     
    Laatst bewerkt: 15 okt 2016
  12. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.401
    Locatie:
    Spijkenisse
    Net gevlogen met dat verstevigingskruis welke 3 gram weegt......en dat is niet leuk! Bijna constant volgas moeten vliegen om een beetje de gang erin te kunnen houden. Geen aanrader dus. Ik heb nu het frame van banggood besteld, kijken of dat een beetje gaat werken, nu dus maar een paar weken wachten en tot die tijd gewoon het originele frame gebruiken :)
     
  13. Goser

    Goser

    Lid geworden:
    11 apr 2012
    Berichten:
    1.029
    Locatie:
    Rotterdam
    hmmm...zal ik je een tip geven of niet? :confused:
    Toch maar wel dan....koop de fastmotoren (best bij micromotorwharehouse)...205ma mylipo.de...en snij 2 bladen vd props :thumbsup:
    Vliegtijd 4.30 met de std whoop....de inductrix fpv is met dat mooie kapje ook nog ca 2 gram zwaarder...
     
  14. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.401
    Locatie:
    Spijkenisse
    Dank voor de tip Marvin :friends:

    mylipo.de had ik al ontdekt, ik heb 5 van die accuutjes. Alleen die motoren zou ik nog kunnen proberen. Op de bestaande motoren heeft het geen effect om er 2-blads van te maken of zou dat wel helpen al?
     
  15. Goser

    Goser

    Lid geworden:
    11 apr 2012
    Berichten:
    1.029
    Locatie:
    Rotterdam
    Ik ging van 3min naar 4.30....vliegt nog als ervoor,lijkt of de 4blads meer vd schijn zijn...;)
     
    Laatst bewerkt: 15 okt 2016
  16. SaberOne

    SaberOne

    Lid geworden:
    24 jan 2015
    Berichten:
    13
    Ik heb het idee om een Inductrix FPV te kopen, zodat ik indoor kan oefenen. Maar ik wil met zo min mogelijk effort het ding kunnen vliegen met mijn Taranis. Wat is nou verstandiger, een module voor de Taranis kopen of een FC met FrSky support.

    Ik heb een Fatschark Attitude V2, ik ga ervan uit dat die ook werkt met de Tiny Whoop.
     
  17. SaberOne

    SaberOne

    Lid geworden:
    24 jan 2015
    Berichten:
    13
    Goede tips. Maar ik kan voor een gunstige prijs een Inductrix FPV scoren. Dan zou ik op ca 100 euro komen incl FC. Alleen de BeeBrain is uitverkocht en er zou een v2 komen.

    Maar qua vervangende onderdelen ga ik je tip volgen en voor eachine spul gaan. Ik las dat dat frame steviger is dan die van Inductrix.
     
  18. Justapoke

    Justapoke

    Lid geworden:
    9 dec 2012
    Berichten:
    576
    Dan kan je de Beecore FrSky van Banggood nemen. 29,- Euro eind deze maand leverbaar.
    En er komt nog een ander merk board uit zag ik afgelopen week ergens, maar voorlopig alleen nog DSM. FrSky kwam later dacht ik.

    Een Eachine / JJRC kan je sowieso bestellen, voor een prijs van 10,- tot 15,- hoef je het niet te laten.
    Frames zijn inderdaad erg sterk, zelfs nog als je de struts verwijderd.

    Als je toch een board koopt.. zeg 3,- voor een frame en props, 29,- voor een board, 8,- voor Chaoli motors, 25,- voor een camera: ben je voor 65,- klaar.

    Maar as je een Inductrix FPV voor ca. 50,- kunt scoren is dat ook niet verkeerd.
     
  19. SaberOne

    SaberOne

    Lid geworden:
    24 jan 2015
    Berichten:
    13
    Begrijp ik het nou goed dat bijv. de BeeBrain FC gen last heeft van terugvallende vliegtijden. Wat nog een beetje jammer is van de BeeBrain dat je nog geen telemetry hebt op je Taranis. De BeeCore zou dat wel hebben. Maar het is nog wel onzeker hoe snel je die kunt hebben. Terwijl de BeeBrain hier en daar nog beschikbaar is.
     
  20. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.401
    Locatie:
    Spijkenisse
    Na een paar weken wachten kwam vandaag het zwarte banggood frame binnen. Zoals ik al gelezen had was die iets zwaarder dan het originele frame, maar wel een stuk steviger. Netjes alles overgebouwd, en de 2 gram extra gewicht was direct merkbaar, en halveerde mijn vliegtijd. Voor mij niet acceptabel dus alles weer in het originele frame overgebouwd. Net even op ebay.com wat lopen zoeken, en toen kwam ik deze tegen;

    http://www.ebay.com/itm/371715345829

    3.22 gram volgens de advertentie, en dat is ongeveer gelijk aan het originele frame. Ik ben dus zeer benieuwd!
     

Deel Deze Pagina