Nieuw: blade inductrix

Discussie in 'Multicopters' gestart door RCjeffrey, 5 aug 2015.

  1. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Jammer dat het niet bracht wat je verwachte.
    Frapant dat zelfs zo'n klein gewichtsverschil zoveel vliegtijd scheelt.
    Kennelijk bij micro toestellen een grote factor die meespeelt zodra met extra gewicht mee omhoog neemt.
    Vr Gr E
     
  2. ido

    ido

    Lid geworden:
    23 aug 2011
    Berichten:
    210
    Locatie:
    Rotterdam
  3. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Ja, die had ik ook al laten printen. Dat resulteerde bij mij in 3 gram gewichtstoename en daardoor weer minimale power. Ik zou ook een keer in sterkere motoren kunnen investeren, maar dan gaat je vliegtijd weer eraan, dilemma's.....
     
  4. sniperx

    sniperx

    Lid geworden:
    2 jun 2008
    Berichten:
    816
    Locatie:
    Deventer
    Ik vlieg zelf met het Raikon frame + fast motors en 3d printed camera mount.
    Vliegtijd op een mylipo 205mah is +- 3 min. ga ik echt hard knallen dan komt ik net op de 2,10.
    Ik vlieg zelf met het board van Furious fpv Arcro whoop
     
  5. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Misschien moet ik ook een keer andere motoren kopen, zodat ik een steviger frame kan gebruiken. Eigenlijk wel jammer, want ik kocht de Inductrix FPV juist om in 1x goed klaar te zijn......
     
  6. Justapoke

    Justapoke

    Lid geworden:
    9 dec 2012
    Berichten:
    576
    Je moet gewoon het E010 frame wat modificeren zodat het minder zwaar is. Groot deel van de battery bay er af halen, en gaatjes boren waar mogelijk.

    Gewoon wat mee experimenteren. Heb bij Hobbyking 10 H36 frames gekocht voor ongeveer een tientje incl. verzending.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  7. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Ziet er goed uit op de foto's.
    Ga vandaag eens wat 4 blad propjes versnijden naar 2 blads en die dan op de Blade Inductrix FPV zetten.
    Las dat er dan een minuut aan vliegtijd bijgeknabbeld kan worden en dat klinkt wel prettig.
    Gisteren bij een vliegmaat binnen gevlogen met mijn Blade Inductrix FPV en aangezien hij een stuk ruimer woont dan ik kon ik werkelijk het hele huis van onder tot boven doorvliegen.
    Werkelijk frapant dat zoiets zonder enige vorm van storing gaat op zowel de zender als op beeldontvangst.
    Door dikke muren heen paar etages omhoog zonder enig probleem.
    Heel erg plesant dus.
    Vr Gr E
     
  8. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Goed...........
    Vanochtend dus de Eachine E10 4 blads propjes bijgesneden tot 2 blads propjes.
    Alle 4 de propjes afgewogen en ze benne exact hetzelfde gewicht: 22gram.
    Toen die 4 propjes overgezet op mijn Blade Inductrix FPV en eerst eens getest met losvliegen in de woonkamer.
    Ik haalde duidelijk merkbaar langere vliegtijd.
    Toen de FPV bril op en de nodige Lipo packjes rondgevlogen het huis door.
    Ik haalde net geen 4 minuten op een packje. ( was voorheen met de originele 4 blads propjes: 3 minuten )
    Kwam aan vermogen geenzins tekort en heb ook mijn trottle curve iets verhoogt op alle punten waardoor de linker gas-stick op mijn Spektrum DX9 vervroegt wordt in stand.
    Al met al dik tevreden nu en vind die 4 minuten zeer acceptabel.
    Wat een wonder deze kleine FPV micro Quad.
     
  9. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Overigens......ik heb de 4 stuks originele 4 blads propjes op mijn Blade Nano QX gezet en ook die inmiddels getest.
    Vliegt veel beter dan met de stock 2 blads propjes en het resoneren wat het toestel deed is nu geheel verdwenen.
    Dus ook daar heel content mee.
    Vanochtend gelijk een lading extra van deze besteld:
    Chaoli CL-615 6x15mm Coreless Motor for 90mm-130mm DIY Micro FPV Quadcopter Frame Blade Inductrix
    Komen mooi van pas en zullen het goed gaan doen.
     
  10. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.834
    Locatie:
    Nootdorp
    Ik haal met de E010 nu ook de 4 minuten met afgesneden propjes. Aan power geen gebrek en kan nu lekker scheuren met de cam erop. Ik merk ook dt er verschil zit in de accupackjes.
    Er zijn duidelijk betere en mindere. Ik heb zo`n setje van 5 stuks met ladertje gekocht van Banggood.
     
  11. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Fijn dat de jouwe ook bevalt.
    Ik heb ook wisselende ervaringen met die 1S Lipo packjes.
    Gebruik de originele van E-flite, de Hobbyking Nano packjes van 35C en Mylipo 205Mah packjes.
    Tot op heden zijn die Mylipo 205Mah packjes echt het beste wat er te krijgen is op 1S gebied vind ik.
    Wellicht in de nabije toekomst dat de kwaliteit van 1S packjes nog beter wordt.
    Weet nu in elk geval wel dat iets origineel niet altijd beter hoeft te zijn.
    En met alle respect, maar die Lipo packjes van Hobbyking zijn ook niet altijd koosjer en toppie.
    Lekker cheap en veel voor weinig centen, maar op den duur is het huilen met de pet op.
    Nee, dan liever iets meer geld uitgeven en betere kwaliteit Lipo packjes gebruiken.
    Ik hou het vooralsnog bij de Mylipo 205Mah packjes.
    Vr Gr
     
  12. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Hoop gezeur qua kwetsbaarheid en vliegtijd, maar vandaag ook weer een hoop lol mee gehad!!!

     
  13. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Leuk filmpje en zie dat je een top indoor sessie hebt gehad.
    Wat die kwetsbaarheid betreft idd een hoop gezemel en het aloude gezeur.
    Heb zelf al de nodige (flinke) crashes gehad binnen door tegen wanden aan te vliegen of neer te komen op laminaat.
    Tot op heden geen centje pijn en niks aan de hand.
    Mijn vliegtijd van de Inductrix FPV vandaag omhoog gebracht van 3 minuten naar 4 minuten en ook daar niks, noppes, nada over te klagen.
    Kortom: wereldmachientje waarmee je reuze schik kan hebben.
    Gewoon de nodige mods toepassen en de juiste Lipo packjes gebruiken.
    Klaar is klara.
     
  14. Goser

    Goser

    Lid geworden:
    11 apr 2012
    Berichten:
    1.029
    Locatie:
    Rotterdam
    Staan nu al 2 whoops hier...:koud:
    Ik hem al verder aan het moden geweest...eerst met het e010 frame,maar de fc zat niet zo netjes als op het originele frame...
    De leds en het videobeeld vind ik ook mooier met het doorzichtige frame ipv het zwart...
    Het frame is nu ook nog het enige wat nog over is vd inductrix...fast motoren/205ma mylipos/2blads props/Beebrain fc :cool:
    Wou dat ik zo'n zaal had om in te vliegen...
     

    Bijgevoegde bestanden:

  15. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Iedereen is welkom hoor, komend half jaar staat volgepland met indoormeetings:)
     
  16. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Goser, bedoel jij dat jij 2 stuks Whoops hebt staan alszijnde FPV?
    Met welk packjes vlieg jij en met welke FPV bril?
    Vr Gr
     
  17. Goser

    Goser

    Lid geworden:
    11 apr 2012
    Berichten:
    1.029
    Locatie:
    Rotterdam
    Yep...1 met nog de originele blade fc en 1 met de Beebrain fc....Mylipo 205ma en eachine 200ma...
    Ik heb de Dominator HD v2...met realacc diversity vrx....en ik vlieg met de dx8i de whoops :cool:
     

    Bijgevoegde bestanden:

  18. Jan van Brenk

    Jan van Brenk

    Lid geworden:
    10 apr 2006
    Berichten:
    478
    Locatie:
    Barneveld
    Heb ook veel plezier met de Blade inductrix, en ja het frame is niet erg sterk.
    Maar fun genoeg :)

     
  19. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Inderdaad een super leuk toestel.
    Laatst bij een maat geweest die een eigen winkel heeft met behoorlijk wat oppervlakte.
    Daarbinnen de nodige lipo packjes rondgevlogen met de Inductrix FPV tijdens afwezigheid van klanten.
    Kon het hele pand rond en doorvliegen.
    Verbaasde me over hoe goed het beeld en reikwijdte ontvangst bleef door al die muren heen.
    Super veel schik gehad.
    Vr Gr

    PS: zag in je filmpje dat je behoorlijk schommelt met je Inductrix tijdens het rondvliegen.
    Was dat in Acro mode, want doorgaans is het een zeer stabiel platvorm en zelf heb ik geen last van dat geschommel en op en neer gaan met het toestel tijdens doorvlucht.
     
  20. Justapoke

    Justapoke

    Lid geworden:
    9 dec 2012
    Berichten:
    576

Deel Deze Pagina