Nieuw: Bouwverslag Acro Master van Multiplex

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door michiel b, 5 jul 2006.

  1. hezik

    hezik Guest

  2. cross

    cross Guest

    4240-900 kv met een 13 x 6.5 of 14 x 7 is ideaal om te (leren) hooveren.
    3542-1000 kv met max 12 x 6 is ook goed maar heeft iets minder rendement en heeft maat 4mm as tov de 42 xx reeks , die heeft een 5mm as.
     
  3. james

    james

    Lid geworden:
    5 jun 2009
    Berichten:
    373
    Locatie:
    Vliegveld


    wat is het waarom is met die motor makkelijker te hooveren
    dan de motor die HEZIK schrijft
     
  4. james

    james

    Lid geworden:
    5 jun 2009
    Berichten:
    373
    Locatie:
    Vliegveld
    Laatst bewerkt: 25 nov 2009
  5. Minicoopert

    Minicoopert

    Lid geworden:
    25 nov 2009
    Berichten:
    292
    Locatie:
    a
    lipo lijkt me te licht voor deze motor of het wordt niet zolang vliegen, ik zou eerder kiezen voor de 3000 mA.

    de servo's zijn te groot, dit past er niet zo in,
    je hebt 2 types nodig: 23 en 30 mm

    succes met dit project, ik ben er ook mee bezig, eindelijk ... was lang niet leverbaar bij Multip(l)e(x)ch, maar na 2 maandjes wachten ... daar is ie dan, gisteren opgehaald.
    Nu lekker aan het stinken met sec. lijm met de aktivator.
    Niet lijmen met de POR, dit hecht niet goed.
     
  6. james

    james

    Lid geworden:
    5 jun 2009
    Berichten:
    373
    Locatie:
    Vliegveld

    Met die lipo wou ik ongeveer 8 min rond vliegen en een beetje 3d
    Servo's moeten passen voor de rolroernen lees het topic maar--voor de hoogte en richting snij ik wel wat schuim weg
    Seconden lijm heb ik nog wel de andere lijm zal ik wel halen
     
  7. Jan scholten

    Jan scholten

    Lid geworden:
    8 sep 2002
    Berichten:
    1.466
    Locatie:
    veldhoven,nl
    he pieter, eindelijk dus..wanneer invliegen?
     
  8. Minicoopert

    Minicoopert

    Lid geworden:
    25 nov 2009
    Berichten:
    292
    Locatie:
    a
    antwoord

    wat dacht je van gisteren, haha ;)
     
  9. bowe

    bowe Guest

  10. james

    james

    Lid geworden:
    5 jun 2009
    Berichten:
    373
    Locatie:
    Vliegveld
    Welke lipo gebruik je ?
    en hoe lang vlieg je daar mee
     
  11. bowe

    bowe Guest

    momenteel gebruik ik 2 accu's : zippy-h 3s 2500. goed voor 15-20 minuten 3den. de andere is een zippy flightmax 3s 3000. daarvan weet ik het nog niet.
     
  12. james

    james

    Lid geworden:
    5 jun 2009
    Berichten:
    373
    Locatie:
    Vliegveld
    Oke bedankt zal wel even een bestellen
     
  13. maartenvd84

    maartenvd84

    Lid geworden:
    12 feb 2011
    Berichten:
    34
    Alhier m'n acromaster van 1605 gram...

    [Edit] De keukenweegschaal stond dus op de verkeerde eenheid :) Het moet dus 1110 zijn, wat al iets beter klinkt, niet :)

    Zou ik er teveel lijm in gekieperd hebben? Te veel verstevingen? Te veel verf? ...
    Ik kom dus zo te lezen ongeveer meer dan een halve kg extra tov jullie uit ... :s
    Hij gaat wel degelijk de lucht in (gisteren maiden geprobeerd (!)) maar het zwaartepunt lag nog niet goed en de wind was te fel (3-4bft)).
    Verder de standaard setup van MPX er in gegooid, en een andere landing gear.

    [​IMG]
     
  14. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Wat een mooi landings gestel.
    Mag ik vragen waar jij dat vandaan hebt?
    Alles in 1 dus de wielen er ook bij, of heb je die ergens anders vandaan?
    Vr Gr E
     
  15. Justapoke

    Justapoke

    Lid geworden:
    9 dec 2012
    Berichten:
    576
    Beste mensen,

    Gisteren een Acro Master gekocht, en ben een lijstje onderdelen aan het samenstellen. Dit draadje is al een tijdje dood, dus weet niet of of er nog "masters" actief zijn.. maar probeer het dus toch maar:


    Motor: Turnigy Aerodrive SK3 - 3536-1200kv
    Specs.
    Turns: 14T
    Voltage: 3~4S Lipoly
    RPM/V: 1200kv
    Internal resistance: 0.028 Ohm
    Max Loading: 38A
    Max Power: 560W
    Shaft Dia: 5.0mm
    Bolt holes: 25mm
    Bolt thread: M3
    Weight: 111g

    Lipo: Heb al een paar Zippy Compact 3S 2200 20c - Misschien 4S 2200's :confused:

    ESC: Turnigy Plush 40amp

    Prop: 11x5,5 ?

    Landing gear: Carbon Fiber Landing Gear 130mm

    Wheels: Light Foam Wheel Diam: 60, Width: 10mm

    Servo's: 2x Hitec HS-82MG (tail) + 2x HS-65HB



    Op of aanmerkingen? Zeker betreft de motor ben ik benieuwd of dit een goed keuze is!
     
  16. Justapoke

    Justapoke

    Lid geworden:
    9 dec 2012
    Berichten:
    576
    Geen Acro-master kenners actief hier?
     
  17. vliegenderobby

    vliegenderobby

    Lid geworden:
    12 jan 2013
    Berichten:
    129
    Locatie:
    wassenaar
    hoi allemaal,
    ik was al een eerder lid hier, maar mn naam is kwijt:p hoe dan ook, elke 10 jaar stel ik een vraag hier, dus ik heb er weer één.
    Ik ga ook een acro master kopen, en kom maar moeilijk uit de wirwar van motortjes die iedereen voorstelt:hammer:. Moet in ieder geval wel kunnen hooveren, en mn lippos gebruiken die ik al heb. 2200mah roxxy 3s 25c. Denk dat het de mega 600/ 20/ 8 wordt, denk nml dat het goedkoper kan dan deze: Brushless Aandrijving set Acromaster in de Conrad online shop

    maar nog steeds elke tip om het wat goedkoper te maken is meer dan welkom!
    Nog een vraagje,over de zender: ik heb een futuba t4EXA, maar dat is toch voldoende, of wordt er iets complexers gebruikt door jullie?!

    groetjes robby
     
  18. Justapoke

    Justapoke

    Lid geworden:
    9 dec 2012
    Berichten:
    576
    Robby, kijk eens bij hobbyking.com, dan ben je voor de helft van het geld klaar. Hebben tegenwoordig ook een warehouse in NL en DE als je haast hebt. Zoek gewoon een motor met ongeveer dezelfde specs, b.v. een Turnigy STM of SK3 types. En een Turnigy Plush ESC van 40Amp b.v.

    Die Futaba lijkt me prima, 4 of 5 kanaals is al voldoende, wat mogelijkheden met dual-rates en expo zal er wel opzitten neem ik aan.
     
  19. vliegenderobby

    vliegenderobby

    Lid geworden:
    12 jan 2013
    Berichten:
    129
    Locatie:
    wassenaar
    aha oke, dank je wel, ik ga weer op onderzoek uit!
    Ik zie in engeland heel veel goedkoops, heb bij giant shark al meer motortjes gekocht, en het is een goede zaak. XYH35-42 1100kv Brushless Outrunner
    dit lijkt me een heel goed motortje, en kost bijna niks. Het enige is dat de shaft diameter maar 4mm is, liever heb ik 5, of maakt het niet zo heel veel uit? Hij lijkt me sterk zat om te hooveren en dergelijke, of zie ik iets over het hoofd? Ben altijd meer van de benzine geweest, maar dit brushless heeft me helemaal overgehaald,... maar krijg er wel koppijn van al die specifaties:banana:
    waarom kopen jullie trouwens niet de motor die er vanuit multiplex wordt aanbevolen? Las ergens dat deze erg veel stroom trekt, is dat echt zo? een complete set, en twee props is 118 euro http://www.brigitte-ritter.de/xtcom...mi0jffdinrnj4vb7t&keywords=acromaster&x=0&y=0
    Inhalt:

    1 Brushless-Motor Himax C 3516-1130 # 33 3023
    1 Regler MULTIcont BL-54 # 7 2277
    1 Propeller 10“ x 5“ # 73 3106
    1 Propeller 11“ x 5,5“ # 73 3179
    1 Mitnehmer für ELAPOR-Spinner (f. W.-Ø 5mm) # 33 2326
    1 Motorspant „AcroMaster“ zur Montage im Gemini
     
    Laatst bewerkt: 13 jan 2013
  20. Justapoke

    Justapoke

    Lid geworden:
    9 dec 2012
    Berichten:
    576
    Heb geen ervaring met GiantShark, maar ga dat zeker ook eens proberen. Wel lijken me de verzendkosten vrij hoog als ik dat zo zie.

    Een 4mm as zou ik afraden, 5mm is echt een betere keuze.

    De set van Multiplex zelf kopen is natuurlijk prima, dan weet je wel dat je de juiste keuze maakt. De truc is echter om voor minder geld een krachtigere combo samen te stellen. Het geld dat je bespaard kan je weer in een ander model stoppen.. Ik ben zelf ook pas sinds vorig jaar weer actief, en je wil toch al snel je "hangar" samenstellen met liefst zo veel mogelijk modellen.

    Ik ben kwijt aan de Acro Master via Hobbyking:


    SK3-3536-1200 Turnigy Aerodrive SK3 - 3536-1200kv Brushles EU21.37
    192000015 Turnigy Aerodrive SK3 3536 Series Replacement schaft EU0,90
    TR_P40A Turnigy Plush 40amp Speed Controller EU15.97
    074000046 APC Style Propeller 11x5.5 (2 pc) EU2.18

    Ik ben nog niet aan de maiden toegekomen, dus of de motorkeuze juist is weet ik nog niet.

    Maar totaal aan kosten dus: Euro 40,42 Dat is 1/3e van de prijs van Multiplex !

    Daar komen nog verzendkosten bij, maar via buddycodes gaat er nog vaak een flinke korting vanaf: Last updates, Planes & Parts, Helicopters & Parts, Multi-Rotors & Parts
    Na aankoop vind je onder je account via orders zelf weer buddycodes die je op rcsearch kan invoeren, achteraf krijg je dan weer extra store-credits voor je volgende order. Je korting kan zo echt flink oplopen met wat geluk.

    Zo krijg je dus nu b.v. 18% korting op die Plush-40 ESC, tot 22% in de NL store. Altijd dus even RCSearch gebruiken, en na aankoop je eigen ontvangen buddycodes weer invoeren.

    Als extra tip voor de Acro nog deze: OR032-00104 Carbon Fiber Landing Gear 130mm

    Orders via de NL en DE store gaan snel, en geen kans op bijkomende duane kosten.

    via HongKong duurd het gemiddeld 3 weken. Houd dan de pakketjes het liefst klein tot 500g en selecteer altijd "International (Registered) Air Mail", en vul een laag factuur bedrag in rond 25 dollar bij afronden van je order. anders komen er soms invoerrechten bij. (maar dan nog ben je meestal goedkoper uit) :thumbsup:
     

Deel Deze Pagina