Nieuw concept voor een trainer - PTS T-34 Mentor

  • Topicstarter Topicstarter BasGort
  • Startdatum Startdatum
B

BasGort

Guest
Al kijkend op internet en verschillende fora kwam ik deze trainer tegen.
Volgens de maker heeft deze trainer de mogelijkheid om met je mee te groeien in je training (zelfs tot aerobatics).
Daarom noemen ze hem ook een Progressive Trainer System trainer.

Door gebruik te maken van verschillende standen van de flaps kan deze trainer eerst langzaam/stabiel gevlogen worden en later sneller/wendbaarder gevlogen worden.

Als dit allemaal waar is lijkt het mij best een goede aankoop.
Wat vinden jullie van dit concept?

Weet iemand of je deze set ook in Europa kan kopen?

EFL4800-GAL12.jpg


T-34 Mentor 25 ePTS RTF (EFL4800): E-flite - Advancing Electric Flight

Hier is nog een filmpje:
[URL="
- HorizonRC.Com Preview: E-flite's t-34 Mentor ePTS[/URL]


Groeten,
Bas
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Op mijn iPhone werken beide linkjes.

Maar je kunt kijken op www.e-fliterc.com

Onder Airplanes-Trainers

Groeten,
Bas
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Persoonlijk vind ik het wel een goed cocept. Beginners willen vaak een mooi vliegtuig, geen easystar want dat is gewoon te lelijk voor woorden. Span is 1.4 meter wat een goede maat is voor een trainer (groter kan altijd). je hebt een degelijke batterij (hangt wel van de kwaliteit af) maar heeft genoeg C-rate. Zender is een dx6i (daarmee kan je wel heeeeeeeel lang voort) en zijn brushless motor slaat het helemaal.

Als ik terug zou beginnen... Ja! dan zou dit mijn keuze zijn, het is een mooie houtbouw.
Tuurlijk, zonder enige begeleiding ligt bij binnen 2sec in de grond
Ik heb even gezocht, maar vindt zelf niets binnen EU...
 
Laatst bewerkt:
Na nog wat zoek werk op ineternet en overleg met de instructeur heb ik de gok genomen en heb ik hem vandaag besteld (in Duitsland, zonder de DX6i).

Of hij geleverd wordt is weer een heel ander verhaal, omdat hij bij veel shops uitverkocht is en niet meer leverbaar is.

Het wachten gaat beginnen.....

Groeten,
Bas
 
Daar was ik al bang voor:

Opmerking van webwinkel
Sold out. Out of Stock at the Distribution
 
Tja, jammer he, dat ze zulk soort modellen aanprijzen, in de 2011 catalogus zetten en dan als je hem wilt bestellen is ie niet meer leverbaar.
En dit is niet het enige model waar het zo gaat :nooo:

Zeer frustrerend, zowel voor koper als verkoper.
 
Nu maar besteld in de US.

Kijken of die wel kunnen leveren.

Het wachten gaat (weer) beginnen.....

Groeten,
Bas
 
Reactie van de shop. Kist nog leverbaar :D

Alleen mode 1 zender niet leverbaar, dus krijg ik een mode 2 DX6i

Dat wordt een extra avondje pielen:
DX6i Change Mode Procedure

Wachten op de zending en waarschijnlijk de douane.....
 
E-FLITE MENTOR 25 EPTS

Learn to fly the easy way with this true military trainer�no assembly or gear required!
MAN_136_12_1208_007_img003.jpg
NOW THE BEGINNER HAS A CHOICE AND CAN LEARN ON A REALISTIC SCALE MODEL INSTEAD OF THE GENERIC PLAIN-VANILLA TRAINER



MAN_136_12_1208_007_img001.jpg
The tail feathers are self-aligning; you just bolt them on. All of the control surfaces are already hinged.



MAN_136_12_1208_007_img002.jpg
The E-flite Mentor 25 ePTS looks more like a scale model than a trainer, even with its removeable plastic NACA droops on the leading edge.



MAN_136_12_1208_007_img004.jpg


PRIMARILY USED AS AN economical training airplane for the U.S. Air Force and the Navy during the 1950s and 60s, the T-34 Mentor has a long history. The large bubble-type cockpit offers clear visibility for soon-to-be aces. A Pratt & Whitney turbine-powered variant was produced up until as early as 1990. What serves as the perfect trainer in 1:1 aircraft has also translated to the RC world. E-flite has put together one of the best packages for aspiring RC airplane pilots. Absolutely everything is included to get started in the exciting world of flying: transmitter, all radio gear, battery, charger and more. Not to mention the ePTS (Electric Progressive Trainer System) makes learning to fly even easier. It allows the pilot to change various components of the aircraft to match his/her skills. This allows the airplane to grow with the pilot into basic aerobatics. This plane was designed for beginner pilots in mind, down to the setup. Not much time is required to set up the aircraft; you can easily do this within an hour, about the time it takes for the included battery to charge. A Spektrum full-range programmable transmitter is included (DX6i). This is another piece of equipment that can transfer into future projects.
SPECIFICATIONS

  • MODEL E-flite T-34 Mentor 25 ePTS RTF
  • DISTRIBUTOR Horizon Hobby (horizonhobby.com)
  • WINGSPAN 55 in.
  • WING AREA 545 sq. in.
  • WEIGHT 5.2 lb.
  • WING LOADING 22 oz/sq. ft.
  • RADIO INCL'D Spektrum DX6i 6-channel 2.4GHz
  • MOTOR INCL'D Power 25 outrunner
  • PRICE $450
HIGHLIGHTS

  • � All equipment included
  • � Easy to set up
  • � Perfect package for first-time pilots
  • � Included DX6i transmitter

UNIQUE FEATURES
MAN_136_12_1208_007_img005.jpg
The Mentor's large canopy/hatch is held in place by powerful magnets, so it's easy to access the large radio and battery compartment.



MAN_136_12_1208_007_img006.jpg
When you're more confident piloting the Mentor and are ready to fly faster, the plastic NACA droops are easy to remove.



MAN_136_12_1208_007_img007.jpg
It's easy to add the optional flap servo; the split pushrod is included and the servo bay is ready to accept the servo.


The E-flite T-34 is an amazing package. I am impressed by how far radio technology has come: we can get a spread-spectrum technology transmitter, LiPo battery, charger, and all the radio gear at such a killer price. After gazing at everything that is included, I started unpacking the airplane. The Mentor's covering looks fantastic. I had to tighten up some of the covering with a heating iron, and afterwards it looked flawless. This has to be one of the best looking trainers on the market. In fact, it would easily pass as a sport plane/warbird at the flying field before being a trainer.
Electric technology in aircraft has progressed leaps and bounds over the past few years, and nothing offers more ease of use than a brushless-powered aircraft. Being plug-and-play, anyone can get started fast without the hassle of breaking in a nitro engine or tuning it, which can be daunting tasks and somewhat overwhelming to someone who has never done this. The included DC charger can charge up to a rate of 0.5 to 3 amps and can handle balancing/charging duties of 2- or 3-cell LiPos.
The actually assembly of the model goes together very quickly because all of the work has been done at the factory (even the standard E-flite servos come installed!). You have the option of fixing the flaps at one of three positions, or installing a servo. I installed a standard servo so I could test out each flap position without manually changing the flap positions. The wing halves bolt together, and then the tail surfaces bolt right on. NACA droops are installed and fixed to the wing by transparent tape and can be removed once the pilot feels comfortable doing so. Minor adjustments are required to the linkages so the control surfaces are in their neutral position while the servos are centered, which is all covered in the manual. All that remains is securing the battery and plugging in the servos to the receiver.
The included power system is a Power 25 brushless outrunner motor powered by a 3200mAh 3-cell LiPo battery pack. Even though this airplane is decent in size (55-inch wingspan), the light weight of this model allows this lightweight power system to pull the plane with ease. This combo is perfect for this aircraft, and the Mentor can fly around the sky at a nice quick clip. The included Spektrum DX6i transmitter is the ultimate RTF transmitter; it provides full-range performance and is fully programmable. This transmitter can move with the pilot and be used in future models for a long time to come.
In the Air
MAN_136_12_1208_007_img008.jpg



Since the T-34 came with the NACA droops attached, I decided to fly it in the beginner training mode first. I installed the optional flap servo the so I could easily change the settings at the field without disassembling the plane. The radio was incorrectly programmed for the exponential values (negative expo). The expo values should be a positive value, and future kits will have the correct programming. I performed some taxi tests and the plane handled the grass field very well. The tricycle landing gear makes it easy for the beginner to taxi and make a straight takeoff roll. The takeoff was uneventful, and the wing droops will allow the plane to fly very slowly in case the new pilot tries to get it into the air too soon.
General Flight Performance
STABILITY The Mentor has excellent stability with and without the droops and is a great training platform. This stability makes it easy to land the plane as you just need to aim it at the runway and let it settle in for a picture-perfect landing.
TRACKING I noticed with the NACA droops attached that when I went into a turn as usual (bank the plane and add some up-elevator), the plane climbed a lot. The T-28 needs very little elevator to hold a level turn, presumably to lessen the burden on a student pilot. With the droops removed, the plane flew like a typical low-wing sport plane.
AEROBATICS I did most of the aerobatics in the sport mode (flaps up and NACA droops removed). The Mentor performs sport aerobatics with ease. Loops, rolls and stall turns can be practiced with confidence. The plane needed only a little down-elevator for inverted flight, although there was a tendency for it to try to roll upright.
GLIDE AND STALL PERFORMANCE With the NACA droops attached, the model can fly at a very slow airspeed while still retaining control. The stall is very mild and the spin characteristics are also very good. To come out of a spin, just let go of the controls. (It takes some effort to get it to spin!) The plane glides a long way, especially with the flaps up.
Pilot Debriefing
Like its full-size counterpart, the T-34 can take a pilot from first flight to basic aerobatics. Even though the Mentor is an easy to fly, an experienced instructor is invaluable and will help you get through the initial learning phases more quickly. Now the beginner has a choice and can learn on a realistic scale model instead of the generic plain-vanilla trainer.

CONTROL THROWS

  • ELEVATOR ? in. (low), � in. (high); expo 15%
  • AILERON � � in. (low); � � in. (high); expo 25%
  • RUDDER � � in.; expo 15%
GEAR INCLUDED

  • RADIO Spektrum DX6i, E-flite standard servos
  • MOTOR E-flite Power 25 outrunner
  • PROPELLER 12�8 Electric
  • BATTERY 3200mAh 3-cell LiPo

CONCLUSION The E-flite T-34 Mentor is my favorite package for a beginning pilot. I have already recommended this model to a few people as being the perfect trainer. This is due to the fact that absolutely everything is included to get up in the air and no other accessories are required. And what really sweetens the deal is you get a full-function Spektrum radio at a great price.
 
Ik heb weken lopen kwijlen..
Ik wou hem zo graag.. Maar als eerste kist was ie toch to mooi :)

Gefeliciteerd met je mooie aankoop!
 
Ik heb een berichtje gekregen dat er een grote doos op mijn werk staat.

:D

Morgen of vrijdag zal ik foto's maken.
 
De doos op mijn werk onder mijn buro.... :D

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zo na het weekendje Parijs-Roubaix vanavond tijd gehad om even te knutselen (als je het zo mag noemen).

Hier de inhoud van de doos:
full


Na een avondje knutselen de eerste aanblik van het volledige kist:
full


Nog een foto van de volledige kist met duidelijk op de foto te zien de NACA droops die er voor zorgen dat de kist meer lift heeft tijdens het langzaam vliegen in de training mode.
full


De maiden zal nog even moeten wachten, want de bijgeleverde DX6i zender blijkt een probleempje te hebben met de display. Waarschijnlijk moet de DX6i terug naar Horizon (de maker van de set). :(

Moet zeggen dat ik erg tevreden ben met de afwerking van de kist. Hier en daar nog wat met de strijkbout in de weer geweest, maar verder geen andere opmerkingen.

Alles dient nog te worden afgesteld en dan is het wachten op de nieuwe DX6i.

Groeten,
Bas
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Yeps ben zeer tevreden met de afwerking. Ziet er allemaal goed uit.

Ik ben benieuwd naar de vliegeigenschappen. Het kan zomaar dat hij nog een paar maandjes de kast in gaat als mijn vliegkunsten het nog niet toelaten.

Eerst mijn probje met de DX6i oplossen voor we echt na het veld kunnen.

Groeten,
Bas
 
Ben ook benieuwd. Leren vliegen met een laagdekker, het moet niet gekker worden, mijn hele wereldbeeld aan diggelen en ik schiet in diepe depressie.
Hebben ze veel moeite gedaan om het zwaartepunt laag, zo dicht mogelijk bij/boven de vleugel te houden?
 
Ron: je loopt achter.. er zijn al hele volkstammen die hebben leren vliegen met een laagdekker Calmato.. en dat gaat prima.

Dit PTS heb ik in de praktijk gebruikt zien worden op een mustang, en werkt prima.
 
Back
Top