Nieuw E2k model is daar belangstelling voor ?

Discussie in 'Pylonracen & speedmodels' gestart door Look, 4 nov 2017.

  1. Look

    Look

    Lid geworden:
    8 jun 2009
    Berichten:
    476
    Locatie:
    Santpoort
    MH 54 als profiel ?

    Voorstel graag voor neuslengte en hefboom lengte tot stabilo.
    Hefboom is lengte achter vleugel tot stabilo.
    Vleugel wortel 200mm, stabilo wortel ?
     
  2. Look

    Look

    Lid geworden:
    8 jun 2009
    Berichten:
    476
    Locatie:
    Santpoort
    MH 54 vliegt erg goed, strak in de bocht en rechte vlak, met rollen blijft ie kaarsrecht, bevalt goed op de Strega.
     
  3. Look

    Look

    Lid geworden:
    8 jun 2009
    Berichten:
    476
    Locatie:
    Santpoort
    Ik krijg geen melding als er een reactie is. Terwijl alles is aangevinkt. Misschien staat mijn oude email er nog in, hoe wijzig ik dat ?
    Bedankt !!
     
  4. Look

    Look

    Lid geworden:
    8 jun 2009
    Berichten:
    476
    Locatie:
    Santpoort
    Vleugel bevestiging 2x M6 bout nylon ? Een voor en een achter, bevalt ons goed, vleugel zit strakker op de romp dan met een pen voor.
    pen plaatsen is zwaarder en moeilijker.
     
  5. Look

    Look

    Lid geworden:
    8 jun 2009
    Berichten:
    476
    Locatie:
    Santpoort
    Iets vergeten ??

    Zijaanzicht zoals Wasp ? maar met een rechte onderkant.
     
  6. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Notificaties/meldingen
    Voor privébericht/conversaties kent het forum een paar handige opties zodat je o.a. berichten niet meer over het hoofd ziet. Je kunt een e-mail notificatie en/of een scherm-melding krijgen bij ontvangst van een privébericht/conversatie/post. Dit kan ook bij aantal andere forum-gebeurtenissen, zoals reacties in een discussie waarop je geabonneerd bent. Erg handig, je ziet niets meer over het hoofd :)

    E.e.a. is in te stellen door rechtsboven op je gebruikersnaam te klikken, daar zijn de diverse instellingen, ietwat onhandig, verdeeld over
    1. meldingsvoorkeuren
    2. contactgegevens
    3. voorkeuren
    Regio/provincie/woonplaats
    Het kan ook zeer handig zijn om je woonplaats of regio in je profiel te vermelden, dan kan iedereen dat altijd links naast je berichten zien. Voor helpende handjes, drinkgelagen, verwijzingen naar hobby-locaties, clubs en winkels, of gewoon een schouder om op uit te huilen.

    Conversaties versus profielposts
    PB = privé bericht, op dit forum heet het conversatie. Je start een conversatie met een gebruiker door te klikken op foto'tje of naam van de betreffende gebruiker, er opent een klein venstertje en daarin klik je op start een conversatie.
    Je kunt ook via profielposts communiceren, door op iemands gebruikerspagina te berichten te plaatsen, maar die zijn openbaar op jouw @XXXXXX profielpagina, iedereen kan ze lezen, en meedoen.
     
  7. tjarko

    tjarko

    Lid geworden:
    2 nov 2008
    Berichten:
    1.013
    Hoi Look.
    Wellicht kan ik je de dxfjes sturen van mijn romp?.
    Neuslengte 80mm koorde 200mm totale lengte 720mm
    Profiel is Selig8064 beetje dunner geschaald naar ca 11.5%.
    Spanwijdte 998mm koorde 200mm. Mag je de tip nog een klein beetje afronden.
    Ik zet de vleugel voor klem in de romp en achter 1 nylon schroef m5. Dat is sterk genoeg. Ik laad de accu via de vleugel en dat moet zo snel mogelijk. Beter is een handig acculuik. En de vleugel stevig vastschroeven, die hoeft er eigenlijk nooit af met zon klein kistje.
    Mijn staartvlakken zijn van 5 mm balsa, taps geschaafd naar 3 mm op de tippen.
    Koordes 100 en 60 mm span 316mm, geprojecteerd, V staart. Hoogte 95mm
    Dat kun je zo overnemen als kruisstaart, maat als richtlijnen.
    0.7mm abachi lijkt me beter met kevlar scharnieren. Dan wil je de huid zo dun mogelijk.. ik neem aan dat het kevlar tussen het hout en schuimkern zit...
    V-stelling zou ik niet doen. Te veel werk en de hoogdekkertjes vliegen al heel stabiel.
    Heel fijn initiatief!!
     
  8. tjarko

    tjarko

    Lid geworden:
    2 nov 2008
    Berichten:
    1.013
    Romp afronding mag 1/4" =6.35 mm zijn.
    Ik heb R6 gebruikt. 12mm gat geboord in plexiglas plaat. Daar een kwart sectie uitgezaagd en geschuurd en gebruikt als plamuurtooltje.
    Voor de snelheid zal r3 of r6 weinig uit maken maar het lamineren van de rompen vind ik best lastig door de rechthoekige doorsnede. Een grotere radius werkt denk ik makkelijker. Op het motorschot is de radius vast wel van enige invloed op de snelheid.
    Mocht je ook kitjes in duitsland wil verkopen moet je r5 gebruiken.. oh nee laat maar gvk mag daar niet....
     
  9. tjarko

    tjarko

    Lid geworden:
    2 nov 2008
    Berichten:
    1.013
    Met 0.4mm triplex in het stabilo en gvk kielvlak moet de neus wellicht 5mm langer voor zwaartepunt.
    Ik zou niet heel veel langer gaan. " wetted area" is wat vooral de snelheid bepaald.
     
  10. tjarko

    tjarko

    Lid geworden:
    2 nov 2008
    Berichten:
    1.013
    Kun je de vleugels in een stuk met abachi beplanken? Dan zou je liggerloos kunnen overwegen met enkel een stuk glas als versteviging b.v. 50mm strook 220grams UD band. En misschien een kleine versteviging bij de romp 80 mm breed oid.
     
  11. Look

    Look

    Lid geworden:
    8 jun 2009
    Berichten:
    476
    Locatie:
    Santpoort
    Hoi Tjarko,
    Bedankt voor de uitgebreide info !! Ja een DFX is heel welkom !! lookbodt@gmail.com
    Al je maten zal ik aanhouden, neus zal ik dan 5mm verlengen. Ja grotere radius is inderdaad makkelijker.

    Martijn wilde de vleugelpositie iets wijzigen wil je met hem eens overleggen wat te doen en welke lengte de neus en hefboom dan moet worden ?

    Ja kevlar zit tussen huid en schuim.

    Die band 220 gram 50 mm kan als een mes werken, je bedoeld over het midden ?? De vleugel kan breken naast het glas, ik plaats altijd een EI vorm glas van 160 gram, breedste punt op 30%.
    Beter is de band dwars over de vleugel te leggen op 30% van de koorde als ligger onder de beplanking. Lijkt je dat niet beter ?
    Vleugel kan in een stuk van 1000mm ingedekt worden dat is geen probleem, misschien moet ik de vleugel 1cm of 2cm inkorten en ik weet niet of ik aan dozen kan komen van 1000cm. Een doos met de lengte van de romp is wel makkelijker qua transport. Of 100cm vleugel kit ophalen.

    Wat is een wetted area ?

    Als alleen de neus langer moet worden is het evt. mogelijk een dikke romp van jou over te nemen ? Of te ruilen tegen een kit, mag ook Strega of Stinger zijn. Stinger kan een 3026-1600 met 4S 2650 of 2200 in. Geeft meer vermogen dan een OS 32SX

    Hoe bedoel je de kleine versteviging bij de romp 80mm breed ?

    Normaal doe ik in de romp in (onder) het vleugel zadel een paar strings carbon voor versteviging, carbon mag niet, alleen als stuurstang, zal ik daar een band glasdoek doen ?
     
  12. Look

    Look

    Lid geworden:
    8 jun 2009
    Berichten:
    476
    Locatie:
    Santpoort
    Heb je van het profiel ook een DXF ? Dank je !!
     
  13. Look

    Look

    Lid geworden:
    8 jun 2009
    Berichten:
    476
    Locatie:
    Santpoort
    @ Ron, bedankt voor de info, bij de gegevens staat niet mijn mailadres. Dat moet ik denk ik wijzigen, daar zal een oude staan. Weet je waar ik dat kan wijzigen ? Bedankt !!
     
  14. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    E-mail adres wijzig je hier
    www.modelbouwforum.nl/account/contact-details
     
  15. Look

    Look

    Lid geworden:
    8 jun 2009
    Berichten:
    476
    Locatie:
    Santpoort
    Welke motor geeft het beste resultaat van de vier die gebruikt mogen worden ?
     
  16. Look

    Look

    Lid geworden:
    8 jun 2009
    Berichten:
    476
    Locatie:
    Santpoort
    Bedankt Ron !!!
     
  17. tjarko

    tjarko

    Lid geworden:
    2 nov 2008
    Berichten:
    1.013
    Hoi Look,
    Ik heb je net een mail gestuurd met CAD file en antwoorden op de meeste vragen hierboven.
     
  18. Look

    Look

    Lid geworden:
    8 jun 2009
    Berichten:
    476
    Locatie:
    Santpoort
    De tekeningen ontvangen, paar technische problemen moet ik nog oplossen met Tjarko, gekleurde lijnen kan ik wel selecteren, zwarte lijnen niet.

    Ik ga een nieuw model tekenen, met adviezen van Martijn en Tjarko. Als de tekening klaar is lopen ze de tekening na.

    Daarna maak ik een compleet nieuwe moedermal. En een nieuwe negatieve mal.
    Ik heb een grote freesmachine, frees niet 3D want dat geeft teveel herrie en duurt te lang.
    Dus 2D frezen en een vol hard balsa moedermal maken, spekglad maken, in plaat zetten en afmallen.

    Wie weet waar lage (15cm) 100cm lange dozen te koop zijn in kleine oplage ?

    Het model is klaar als ie klaar is, ik doe nooit toezeggingen dan en dan is ie klaar, is veel werk. Maar ik doe mijn best en laat plaatjes zien.
    Adviezen zijn altijd welkom. Heeft iemand nog iets te melden betreffende het te maken ontwerp ?
     
  19. M.l.v.Doesburg

    M.l.v.Doesburg PH-SAM

    Lid geworden:
    9 nov 2002
    Berichten:
    1.560
    Locatie:
    Oegstgeest
    Misschien hebben ze dar soort dozen bij de bloemenflora?
     
  20. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    En wellicht weet @HanDeBouwer adresjes?

    Pijp van karton? Vloerbedekking bedrijf? Plastic kleden? Gordijnen? Vitrage? ...
     
    Laatst bewerkt: 8 feb 2018

Deel Deze Pagina