Nieuw en hulp nodig

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door Rene450, 10 okt 2017.

  1. Rene450

    Rene450

    Lid geworden:
    9 okt 2017
    Berichten:
    74
    Locatie:
    Emmen
    Hallo allemaal, ik ben rene en heb me nu toch maar angemeld bij jullie, omdat ik nu de zoveelste helicopter he b en me er telkens in vergis.
    Ik ben nu aan mijn 2e 3D heli gekomen, en wederom een lastige.
    Hiervoor had ik de e sky belt cp, hoheybee, MJX, Robbe, en vele goedkopren,

    Ik bestudeer nu toch maar eerst goed hoe, en wat.

    De Shark, 450 2, heb ik pas en ging aal gelijk mis. Ik kreeg hem niet van de grond en haalde perongelukmde 3d swits om..,Ik.......
    80euro schade, en en nu blijkt dat d eonderdelen moelijk te krijgen zijn, en vliegen natuurlijk ook.

    Nu zoek ik het tandwiel dat de staart aandrijf, omdat er een paar tadjes uit zijn.


    Weet iemand of er buiten bananahobby andere , en snellere winkels zijn waar ik de onderdelen kan krijgen?
    En ik heb sinds vanavond dat de motor stottert en niet gaat draaien, en ik hoor geen piepjes meer en de gyro gaat ook pas laat reageren.

    Ik heb de zender wel even op een op een electrische race Auto gemonteerd , dt ging niet helemaal als ik dacht, en draaide voluit . Kan het zijn dat ik m stuk heb?
    Ook heb ik veel vervangen, servo,s mainshaft, e.d. en de stekkertjes meerdere malen eruit gehad, en heb ik de kanalen gereversed....

    Ik vind maar niet de juiste filmpjes voor blade tracking, en servo vervaanging, waardoor ik al dagen met instellen ben en heel veel filmpjes heb gezien, .

    Kunnen jullie mij opgang helpen?
    Vooral de m8tor en gyro weer actueel, en de juiste instellingen van de zender en kanalen terug krijgen,.

    Moet ik opnieuw binden van receiver en controller?
    En waar of wie weet welke servo in welk kanaal moet?
    En hoe staan de kanalen bij mode 2, en kan ik de pitch e.d. in het digitale systeem van de efly die wel een dishplay heeft maar geen menu .

    Ik weeet dat het veelmvragen zijn , dat is de jaren lange opkropping en het zelf proberen, haha
     
  2. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.622
    Locatie:
    belgium
    Jouw model , ik heb het even gegoogled , is weinig gekend . Voor de serieuze heli piloot zal het meer tot de categorie speelgoed behoren . Misschien wat harde woorden maar toch merken als Esky en eflite (geen blade ) zijn zeker niet de beste kwaliteit en dat is wat je bij een heli (groot of klein ) wel kan gebruiken . Ik kan jen niet helpen met instellingen ivm deze zender of gyro . Als ik u was zou ik een beginnersmodel aanschaffen genre Blade 200s of 230s met evt Spektrum zender , dit is een budgetvriendelijk begin . Daarnaast heb je ook nog Align 450 enz alhoewel het zeer stil is in de 450 klasse . Laat maar iets weten .
     
  3. easy

    easy

    Lid geworden:
    15 sep 2011
    Berichten:
    1.703
    Locatie:
    Antwerpen
    Dag rene,

    In jou geval zou ik gewoon even out of the box denken..

    Wat is de bedoeling? Volgens mij dat je wilt rc helikopter vliegen he..

    Wel 2 mogelijkheden dan,

    Of je zoekt praktische hulp bij een club of je gaat er voor gaan alleen.

    Als je er alleen voor gaat, koop dan dit:

    https://hobbyking.com/nl_nl/q-bot-m...-rf-module-spektrum-jr-futaba-compatible.html

    Juist ja, een mini quadcopter.

    En vliegen en oefenen maar met dat ding.. bijna niet stuk te krijgen, kost de helft van de stukken die je nu moet vervangen en sturing is hetzelfde als een helikopter.

    en kan ook tot 3bft buiten vliegen..

    Veeeeel oefenen met dat ding eventueel in combinatie met rc heli sim en pas dan terug naar de helikopters.

    Misschien fronsen vele nu hun wenkbrauwen maar ben er 100 procent zeker van dat dit de enige manier gaat zijn voor jou als je alleen verder gaat leren.

    Anders blijf je veel geld uitgeven met andere oplossingen, zit je elke avond onderdelen te kopen en te vervangen en ga je veel frustratie hebben.

    Jou keuze uiteraard, maar ik kies meestal voor het plezierige ;)

    Succes.
     
  4. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.972
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Mijn advies: lekker naar de KDS-shop in Hoogeveen gaan (is een webwinkel, gewoon even googlen)
    Prima heli's voor een acceptabel bedrag, maar meest belangrijk: alle onderdelen op voorraad en ZEER vriendelijk geprijsde onderdelen.

    Zo'n KDS houd het prima vol tot je aan wat beters toe bent.

    Ga je geen spijt van krijgen.

    Waar je wel spijt van gaat krijgen is als je geen hulp zoekt.
     
    ron van sommeren en RuudM vinden dit leuk.
  5. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.952
    Locatie:
    Rotterdam
    Jup..

    In het begin lijken de heli's erg duur.. kan vast beter..
    Om dan na 4 kapotte, niet reparabele heli's erachter te komen dat reservedelen ook vrij handig kunnen zijn (en goedkope heli's bijna nergens onderdelen te koop zijn..)

    Kds..
    Align

    Beter nog: club erbij..
    Kun je met wat mensen praten over het wel en wee van die vliegende koffiemolens :D
     
  6. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.622
    Locatie:
    belgium
    @ Easy , ik denk dat drones en heli's toch wel serieus verschillen qua vliegstijl . Om nu via een drone te leren vliegen ?? Volgens mij kan het kleinste kind met een drone vliegen maar zeker niet met een heli .
     
  7. easy

    easy

    Lid geworden:
    15 sep 2011
    Berichten:
    1.703
    Locatie:
    Antwerpen
    Nee dat klopt niet zene guyken, bij die micro qbot komt het aardig in de buurt, redelijk nerveus dingetje dat snel op inputs reageert en zeker niet iets dat uit zichzelf vliegt.. probeer hem anders maar eens, leuk indoor ding ook en dan weet je het ineens wel. :)

    En trouwens het kleinste kind kan ook met een heli vliegen he, e stabs met resque functie en wat gps rommel erin en tataa daar hangt je heli..

    Of dit al of niet verantwoord is laat ik zeker in het midden.

    Maar het is nu eenmaal een gekke tijd..
     
    guyken vindt dit leuk.
  8. Rene450

    Rene450

    Lid geworden:
    9 okt 2017
    Berichten:
    74
    Locatie:
    Emmen
    He hoi
     
  9. Rene450

    Rene450

    Lid geworden:
    9 okt 2017
    Berichten:
    74
    Locatie:
    Emmen
    Ik heb nu de skark van artvtech en dat is zeker geen speelgoed.
    Ik had eerder de e sky en idd pruttel.
    Deze niet , alleeen had ik wel beter een andere voor die prijs kunnen kopen.
    Maar heb er net 100eu ingestoken dus zal het eerst met deze moeoten doen.
    Deze is wel van betere kwaliteit, carbon, aluminium e.d.
    Alleen weinig onderdelen in de buurt te krijgen.
    Het schijnt een cloon te zijn van ALIGN.
    En alles lijkt op elkaar.

    Nu doet mn motor nog steeds weinig, en weet ik niet of het aan mn zender instelling lig ofndat ik mn ESC EN OF MOTOR stuk zijn.
    Weet jij hoe ik daar achter kom?
    Ik heb geen reserve ligg2n om te kijken, en straks koop ik voor niks.
     
  10. Rene450

    Rene450

    Lid geworden:
    9 okt 2017
    Berichten:
    74
    Locatie:
    Emmen
     
  11. Rene450

    Rene450

    Lid geworden:
    9 okt 2017
    Berichten:
    74
    Locatie:
    Emmen
    Haha, , ik heb drones gehad ,,,, zo saai...
    Ik vind dit meer een uitdaging en dsacht er wel aan toe te zijn.
    Ik vlieg al tien jaar en heb echt welmc.a. 15 dubbel rotor heli,s gehad, ban klein naar groot.
    Toen over gegaan op 4ch nine eagle 2x, daarna de honey bee van e,sky, 4ch enntoen 2ou het niet meer.
    Wat een naar ding was dat,
    Toen terug naar MJX45 waar ik er 3 van had.
    Leuk makkelijk en niet duur.
    Toen de esky weer, ik dacht da5 het aanmoeitemij lag, eus koos voor hun.
    De belt cp gekocht, leuk om te zien maar wederom te moelijk, enover gegaan op drones,
    Nu 2 jaar later na wederpm een mjx45 hwbben gehad en intuss2n weet dat Esky niet makkelijk is, dacht ik weer te gaan vliegwn maar ander merk.
    En kwam deze shark tegen , marktplaats nieuw 200, ben gaan googelen en geleze datnhwt een kloon was van AlIGN en te snel gekocht.
    Ik heb nooitecht goed op forums gekeken en geen sim gedaan , en haal m uit de doos en kreeg m almniet omhoog.

    Toen met mn ADHD impulsen de 6ch overgehaalt en.........je raad het al,

    Als een geknging die recht omhoog en kwam met een vaar4 weer preciesmop zn landing gestel terecht......
    Kapot landing gestel,,,, (dacht ik)
    Alle 4 de servos stuk erbij,

    Ben niet toen gaan speuren op internet o ook maar geli Ik een rotorstang te kopen en blades,,,,,,,,.
    Wat een gedoe zeg, en bananahobbys is eigelijk nog de enige.
    Ondertussen kwam ik er ook achter dat deze dus wel in de proflijn ligt maar niet hoog scoort als het om mankementen en onderdelem gaat.
    Wel lijken veel 450 uitvoeringen op elkaar en lijkt veel van trex te passen, maar zoals de rotor stang, is de mijne 4,8 mm dik en de trex 5mm .
    Dus past het net nIIet.
    Ik heb uiteindelijk alles kunnen krijgen en wou m verkopen en een trex 450 kopen maar door alles goed uit te zoeken en af te stellen,( en het financiele plaatje)wil ik het toch proberen...
    Ik ben nu al weken aan het youtube,n en sim op de pc aan het doen en een duurdere zender besteld,

    Heb nu alles klaar ,en ineens draait de motor niet meer.
    Hij hapert steeds een tikje voor uit.
    Ook bliept die niet meer, en duurt het wel 20 seconden voordat het lampje van ded gyro gaat branden en reageert.

    Ik heb tijdens reparatie aan de zender gezeten en weet niet of het daaraan kan liggen....
    Want ik heb met mn domme kop ook de zender en receiver op een electische auto geprobeert.
    Nu weet ik niet of het aan verkeerde instellingen ligt of dat ik m gemold heb.

    HO e kom ik daarzchter zonder extra m op bruschless motor of ESC .?
    Ik weet niet of ik anders voor niets motor, en ESC koop, wat me eigenlijk nu kwa geld niet uitkomt.
    Als he50t nidig is ,oke, ,maar liever niet..

    Wie o wie kan mij helpen?
    En wat is redelijk betaalbaar kwa motor en esc ?
    Of is er een mannetje die er een te koop heeft?

    Het is w3ekend en de zon schijnt, dus wil m nu wel eens klaar hebben
     
  12. Rene450

    Rene450

    Lid geworden:
    9 okt 2017
    Berichten:
    74
    Locatie:
    Emmen
    Ik bennjuist overgestapt naar een profesionele, en dat is deze art tech sharkn450 zeker,
    Iknbegreep dat het een kloon is van algin, alleen heb ik niet goed genoeg geinfomeerd, want deze onderdennzijn moeilijk te vekrijgen,
    Maar heb hem als nieuw gekocht op mp, alleen doornniet goed te hebben gebind is hij in 3D gegaan en knetter hard omhoog en geland, en toen waren de servo,s stuk.
    Het is echt geen speelgoed, en ik heb al een aantal jaren gevlogen met 3ch 4 ch etc. Sit is mn 2e 3D en ik had eerst de e sky cp belt en dacht dat ikvanwege slechte choppers nu een goeie had.


    Maar goed.
    Het is een te dure geweestnom ineens over te stappen en heb net 100 euro gespendeert, dus probeer t toch eerst met deze,

    Maar weet iemand hoe iknerachter kom of mn ESC stuk os,
    Want verder is hij helemaalmweer top

    Thnx ga ik zeker doen.
    Had m al gezien...

    3n veel simulator
     
  13. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.952
    Locatie:
    Rotterdam
    ff 1 ding tegelijk.

    je hebt dus meerdere problemen.
    Punt 1: de zender moet geheel opnieuw worden ingesteld.
    Punt 2: heb je de servo's en andere stekkers wel op de goede volgorde in de ontvanger gestopt?
    Punt 3: is de electronica nog heel?
    Punt 4: niet 1 heli is prof. er zijn wereldwijd maar een paar mensen die echt hun geld kunnen verdienen met alleen rc heli vliegen... dus kan niet 1 heli prof zijn.
    wat ze bedoelen is dat het een cp heli is.
    collective pitch. 1 toerental, omhoog, omlaag en sturen gaat via de bladen.
    maar ook daarin heb je baggerspul..

    Trek eerst eens 2 van de 3 motordraden los. dus de draden die uit de motor zelf komen..
    motor kan nu zowieso niet meer draaien.
    Doet de heli alles wat hij moet doen?
    - linkerstick omhoog, gaan de 3 servo's rond de hoofdas nu ook alledrie netjes omhoog?
    - linkerstick in het midden, staan de 3 servo's ook in het midden?
    - de swash plate moet in alle gevallen recht blijven staan.

    - rechterstick naar rechts. swash moet rechtsaf gaan.
    - rechterstick naar voor, swash moet voorover gaan.

    motor:
    kijk eerst waar de uitknop zit op de zender, de throttle hold.
    dan, schroef de motor een tik los, schuif hem naar achter, zet hem vast. dus los van het tandwiel, zo kan hij niet opeens weggaan.
    normaal is kanaal 3 de regelaar, de regelaar stuurt de motor aan.
    kan zijn dat de regelaar geen 0 gas ziet bij opstarten, dan start de motor niet.
    kan zijn dat het gas verkeerdom staat, dan ziet hij dus ook geen 0 gas.
    er zijn nog vele opties waarom het niet werkt.. snelste is ff hulp zoeken ergens..
     
  14. Rene450

    Rene450

    Lid geworden:
    9 okt 2017
    Berichten:
    74
    Locatie:
    Emmen
    Bedant, mooie volgprde en duideli Ijk.
     

Deel Deze Pagina