Nieuw, even voorstellen

Discussie in 'Beginners' gestart door coen_l, 11 feb 2015.

  1. coen_l

    coen_l

    Lid geworden:
    27 dec 2014
    Berichten:
    690
    Locatie:
    Veldhoven
    Goede avond allemaal,

    Mijn naam is Coen, 34 jaar een woonachtig in Veldhoven. Sinds een tijdje ben ik me gaan interesseren in het modelbouwvliegen, en lees ik wat rond op het modelbouwforum, waar ik inmiddels al heel wat wijzer ben geworden :D .

    Mijn eerste aankopen zijn ook een feit, na op weg geholpen te zijn door een modelbouwer die bevriend is met mijn vader. Het enige wat nu nog rest is een mooie dag om mijn Bix3 het luchtruim in te sturen :thumbsup: Voor nu wat spelen met de Blade 200QX


    Groet,

    Coen
     
    Laatst bewerkt: 11 feb 2015
  2. Wasp250

    Wasp250

    Lid geworden:
    9 mei 2012
    Berichten:
    773
    Locatie:
    oss
    Succes met je nieuwe hobby. Hier ga je nog vele jaren plezier van hebben.

    Tip :
    Blijven oefenen enz.... , eenmaal verslaafd aan deze hobby, er is geen dokter die een pilletje voor heeft :)
     
  3. floriske.nl

    floriske.nl

    Lid geworden:
    12 feb 2014
    Berichten:
    1.430
    Locatie:
    Oirschot
    Welkom Coen,

    En mocht je er naar neigen om bij een club te gaan vliegen (wat ik persoonlijk aan zou raden) kom dan gerust eens langs: MVSB Modelvliegclub Son en Breugel
     
  4. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Hoi Coen.
    Heb jij inmiddels ook al het Topic gelezen dat speciaal over de Blade 200QX gaat?
    Zeer interessant kan ik jou melden.
    Vr gr Erwin
     
  5. coen_l

    coen_l

    Lid geworden:
    27 dec 2014
    Berichten:
    690
    Locatie:
    Veldhoven
    Hoi Wasp, blijven oefenen is idd het sleutelwoord ;) heb al wat uurtjes gemaakt meteen simulator en wat lipo's leeg gevlogen met de 200QX. Dat is een erg leuk ding!

    Floriske, bedankt voor het aanbod. Voor nu ga ik samen met een modelbouwer in een weide vliegen. Misschien later bij een club.

    Dylan, dat topic heb ik Idd gevonden. Leuk dat carbon frame!

    Gr Coen
     
  6. floriske.nl

    floriske.nl

    Lid geworden:
    12 feb 2014
    Berichten:
    1.430
    Locatie:
    Oirschot
    Hou er wel rekening mee dat je in Veldhoven veel kans in de CRT van Eindhoven Airport vliegt. Dat mag officieel niet en kan tot vervelende boetes leiden.

    Geen wijzende vinger, maar meer een mededeling ...
     
  7. coen_l

    coen_l

    Lid geworden:
    27 dec 2014
    Berichten:
    690
    Locatie:
    Veldhoven
    Daar heb je een punt, heb daar niet bij stil gestaan, bedankt om mij daar op te attenderen.


    Groet,

    Coen
     
  8. aws1

    aws1

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    377
    Locatie:
    Putten
    hoi Coen
    welkom op het forum
    mijn tip aan jou is gewoon eens afspreken op de club in de buurt en eens daar rondkijken.
    is een stuk gezelliger op een club en daarbij komt ook nog eens dat er altijd meer mensen zijn, en dat geeft ook meer ervaring etc.
    en daarbij nog een voordeel dat je als lid van een club ook nog eens verzekerd ben voor schade etc.
    als je mede vlieger geen tijd of zin heeft sta je in je eentje te vliegen en dat gaat op den duur ook vervelen.
    bij een club zijn er vaak wel een aantal die ook effe een frisse neus willen halen.
    bij ons is het zo dat we met whatsapp veel contact hebben met elkaar en das gewoon perfect
    zekers met mooi weer is er dan altijd wel 1 of meerdere die dan komen
    altijd gezellig en zeker beter dan ergens wildvliegen

    succes met de hobby
    en hou hem heel

    gr
     
  9. GasTeddy

    GasTeddy

    Lid geworden:
    6 feb 2015
    Berichten:
    5
    Locatie:
    Strombeek-Bever, Belgiƫ
    Hallo iedereen. Ik ben nieuw op het forum en heb een vraag: Is er ergens dichtbij Grimbergen, Belgiƫ, een plaats, waar ik kon gaan testen en vliegt een vliegtuig? Ik woon in Strombeek-Bever.

    Ik ben weer terug keren naar hobby na meer dan 30 jaar een pauze en net klaar met het bouwen van mijn eerste vliegtuig, een Cessna 182 met 1 meter spanwijdte. Moet zeggen dingen met radio's hebben in die jaren een beetje veranderd ...

    Sorry mijn fouten in het Nederlands, ik heb hulp van Google Translator moet schrijven. Fins is mijn moedertaal, Zweeds en Engels vloeiend. Klein beetje Nederlands en un peu de Francais.

    Bedankt voorhand,

    GasTeddy
     
  10. Justapoke

    Justapoke

    Lid geworden:
    9 dec 2012
    Berichten:
    576
    Hallo Coen,

    In de omgeving Veldhoven heb je diverse mogelijkheden:

    mvcwaalre
    ornithos geldrop
    iets verder weg: Bergeijk, Son en Breugel, Weert.

    Via internet is alles wel te vinden.
     
  11. Frank Stevens

    Frank Stevens

    Lid geworden:
    17 sep 2002
    Berichten:
    2.035
    Locatie:
    Soerendonk, het leukste gat van Nederland!
    Helaas, in Weert hebben we een ledenstop voor buiten het 0495 district.
    Maar met die andere clubs is niks mis mee.

    Grt Frank
     

Deel Deze Pagina