[nieuw] Fei Lun FT011 Brushless 4S Speedboat :)

Discussie in 'Speedboten' gestart door DutchRC, 8 mrt 2016.

  1. sanderhv12

    sanderhv12

    Lid geworden:
    11 apr 2018
    Berichten:
    23
    Locatie:
    Zierikzee
    Oh oke haha ja ik heb geen idee van zulke dingen..
    Maar dank voor de tip, ga ik zeker gebruik van maken natuurlijk!
     
  2. jorrick

    jorrick

    Lid geworden:
    20 sep 2011
    Berichten:
    349
    Wat voor alternatieve lipos hebben jullie voor deze boot?
    Ik heb nog niks extra's in huis en alleen met 1 accu is de lol snel over natuurlijk
     
  3. drestar

    drestar

    Lid geworden:
    6 okt 2005
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    terneuzen
    Ik heb de feilung ft011 boot een paar dagen terug gevaren. een vriend van mij heeft hem gekocht en heeft er geen verstand van dus eerst deed die het niet en ik had ergens gelezen dat je eerst de accu moest inpluggen en gelijk daarna de zender om te binden .toen deed hij het wel. maar ik vond de snelheid van dit bootje nogal tegenvallen.ook vond ik dat hij erg wijde bochten maakte. wel leuk dat het water opspat maar is voor de rest best traag bootje.die 55km p/u wat op de doos staat word lang niet gehaald zoals meestal altijd op dozen van boten om kopers te doen denken dat het hard gaat wat niet is . gelukkig kan je er andere motor enz in zetten. dit zou ik doen.3400kv met zwaardere esc,dan 4000mah 60c lipo. ik denk dat de feilung uit de doos net 40km p/u haalt en inderdaad met de originele accu kan er 5 a 6 minuten worden gevaren.en meestal ga je dan aan 1 stuk door volgas want het gaat niet hard genoeg.
     
    Laatst bewerkt: 19 jun 2018
  4. jorrick

    jorrick

    Lid geworden:
    20 sep 2011
    Berichten:
    349
    Hij is binnen, ben benieuwd. De lipo voelt wel zwaar aan. Zwaarder dan de lipos van hobbyking.
     
  5. drestar

    drestar

    Lid geworden:
    6 okt 2005
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    terneuzen
    Waar heb je de boot besteld?
     
  6. jorrick

    jorrick

    Lid geworden:
    20 sep 2011
    Berichten:
    349
    @drestar bij Gearbest
    Voor de rest kan ik je helemaal niet vinden in het verhaal wat je daarboven verteld.

    Ik vind het een super ding en vind hem ook snel genoeg. Hij is ook niet duur en voor mensen zoals mij die hun eerste bootje kopen is het een geweldig apparaat. Ik en weet zeker dat anderen ook hier heel veel plezier mee gaan beleven.
     
  7. drestar

    drestar

    Lid geworden:
    6 okt 2005
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    terneuzen
    Ok bij gearbest haha,

    En dan het is voor iedereen waarschijnlijk weer anders.
    als je snelheid gewent bent is dit niet echt hard. maar die 55km p/u die op de doos staat haal je echt niet out of the box.al lijkt het misschien voor je gevoel wel zo, en als je veel langer dan 6 minuten hebt gevaren met de stock accu is het ook niet continu volgas geweest

    gisteren gingen we nog varen op wat ruwer water .dat ding sprong alle kanten op over de golven. op zich wel erg lachen tot die niet meer recht kwam omdat hij vol met water was gelopen.dicht hem dus goed af want anders zinkt hij..
     
  8. jorrick

    jorrick

    Lid geworden:
    20 sep 2011
    Berichten:
    349
     
  9. drestar

    drestar

    Lid geworden:
    6 okt 2005
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    terneuzen
    Dat lijkt me toch sterk dat het helemaal origineel is! iedereen doet upgrades en komt nog maar net aan de 56km of 57km p/u ,

    op deze video zie je dat ook,
     
  10. drestar

    drestar

    Lid geworden:
    6 okt 2005
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    terneuzen
    Ik heb nu ook een Feilun FT011 boot gekocht maar dan op Aliexpress omdat ik die gasten van Banggood niet vertrouw.
    ik wilde er een tijd terug een RC auto kopen van 250 euro ,en toen ik informeerde naar de gratis verzendmethode die erbij stond ,proirity direct mail, bleek dus dat je geen douane kosten moest betalen maar hebben ze het onder mijn neus snel veranderd in EMS waar je wel verzendkosten voor koest betalen en er wel mogelijk douane kosten bij kwamen en werd mij doodleuk verteld dat ik een tarief verzekering erbij kon kopen.
    waarschijnlijk stond het eerst fout maar dan beweren dat ze van niks wisten ging mij te ver.dus met zulke bedrijven doe ik geen zaken en in het vervolg neem ik overal een screenshot van voor bewijs vast te leggen.

    op Aliexpress nooit problemen gehad en nu ook weer niet,Feilun bootje gekocht voor 90 euro die verzonden werd via Duitsland om douanekosten te ontwijken .dit is goed gegaan. ze kwamen hem zelfs bezorgen met DHL die verplicht is aangifte te doen maar omdat het dus eerst vanuit China naar Duitsland is verzonden met TNT en na inklaring over is gedragen aan DHL kunnen ze niks doen haha

    iets wat we graag willen is geen belasting betalen vanuit China en er zijn kennelijk systemen voor,verzendtijd was 8 dagen,
    in Nederland betaal je 160 euro voor deze boot en gezien de kwaliteit is dat echt veel te veel. 90 euro is eigenlijk nog teveel maar goedkoper in deze wereld ga je hem compleet met lipo en lader etc denk ik niet snel vinden,

    alleen nu begint de ellende oa met waterdicht maken, upgraden enz..

    ik heb trouwens al wel een EDF fan motor besteld voor deze boot,

    alle tips zijn welkom,

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  11. gerjanmonohull74

    gerjanmonohull74

    Lid geworden:
    9 apr 2014
    Berichten:
    516
    Locatie:
    Zevenaar, favoriete vaarlocatie Breuly
    Leuk bootje om mee te schampen, even kantelkamer op werking controleren en goed afplakken voor het varen.
    Waar heb je de keuze van de fandrive motor op gemaakt ?
    Gr Gerjan
     
  12. drestar

    drestar

    Lid geworden:
    6 okt 2005
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    terneuzen
    Is gewoon een test omdat ik deze motor zeer goedkoop ergens heb kunnen bestellen .de originele motor is 2400kv. de EDF 2750kv en 70A rated voor een iets grotere prop, en ik heb bij de action siliconen kit gekocht
     
    gerjanmonohull74 vindt dit leuk.
  13. drestar

    drestar

    Lid geworden:
    6 okt 2005
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    terneuzen
    Het vaart inderdaad wel leuk. op glad water is het best stabiel op top snelheid. op ruwer water wat minder maar dat maakt het juist leuker. beetje over de golfjes jumpen enz.

    nu is dit mijn eerste boot. gekocht omdat het eigenlijk zo goedkoop was. alleen komt weer van het 1 het ander. je wilt altijd weer meer. dus heb andere grotere prop besteld en metalen roer, nu moet ik ook nog een 2de lipo erbij want kan maar 6 en halve minuut varen en dan moet ik niet constant volgas gaan maar hoef ook niet continu volgas.af en toe eens langzaam voorbij varen is ook een mooi zicht.

    ik heb wel van de week met mijn maat samen proberen te varen die dezelfde boot heeft. alleen toen hij de batterij van zijn boot inplugde en zijn zender aan zette kregen we storing toen ik gelijk daarna ook mijn zender aan zette. kun je dan niet met 2 feilungs tegelijk varen vraag ik mij af? of moet 1 van ons dan een andere zender en ontvanger kopen? of heb ik te snel mijn zender aangezet want daarna moest ik opnieuw mijn zender binden met mijn boot..
     
  14. gerjanmonohull74

    gerjanmonohull74

    Lid geworden:
    9 apr 2014
    Berichten:
    516
    Locatie:
    Zevenaar, favoriete vaarlocatie Breuly
    heeft. alleen toen hij de batterij van zijn boot inplugde en zijn zender aan zette kregen we storing toen ik gelijk daarna ook mijn zender aan zette. kun je dan niet met 2 feilungs tegelijk varen vraag ik mij af?.......


    Hallo Drestar, met een 2.4 zenderset kan je geen problemen krijgen.
    Lees in bovenstaand dat je de volgorde van aanzetten verkeerd uitvoert.
    Misschien krijg je daarom trammelant.
    Gr Gerjan
     
  15. drestar

    drestar

    Lid geworden:
    6 okt 2005
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    terneuzen
    Ja dat dacht ik eigenlijk ook al .2,4G moet normaal goed gaan. ik denk dan dat ik dan mijn zender niet vlak daarna ook had moeten aanzetten zonder de batterij van mijn boot in te pluggen. we gaan het dan nog eens proberen met wat meer tijd ertussen,
     
  16. drestar

    drestar

    Lid geworden:
    6 okt 2005
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    terneuzen
    Nieuwe roer erop gezet vanmiddag ,gekocht voor 3,50 incl verzending in 12 dagen op Aliexpress

    [​IMG]
    [​IMG]
     
    gerjanmonohull74 vindt dit leuk.
  17. pompebled

    pompebled Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    9.659
    Locatie:
    Sneek
    Als ik jou was, zou ik die emmer er achter vandaan halen en de inlaat in het roerblad gebruiken, scheelt weer weerstand.

    Groeten, Jan.
     
    Josessers vindt dit leuk.
  18. drestar

    drestar

    Lid geworden:
    6 okt 2005
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    terneuzen
    Ik zal eens kijken of de slang lang genoeg is maar zal dit heel veel schelen voor de weerstand?
     
  19. pompebled

    pompebled Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    9.659
    Locatie:
    Sneek
    Ga maar eens varen zoals de boot er op de foto bij staat en verbaas je over hoeveel water er uit het roerblad omhoog komt.
    Met het pijpje dat er origineel op zit, samen met het roerblad met inlaat, heb je de weerstand verdubbeld.

    Waarom denk je dat ik een mesblad (1,6 mm dik) als roer gebruik, samen met een drukloos koelsysteem?

    Groeten, Jan.
     
  20. Tino

    Tino

    Lid geworden:
    4 feb 2017
    Berichten:
    109
    Locatie:
    Haarlem
    Yep scheelt echt behoorlijk !
     

Deel Deze Pagina