Nieuw in de modelbouw en in de war.

Discussie in 'Zeilschepen' gestart door Yip, 10 jun 2017.

  1. Yip

    Yip

    Lid geworden:
    10 jun 2017
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Tilburg
    Hoi allemaal,

    Ik zal mijzelf even kort voorstellen. Mijn naam is Yuri, en na een hele tijd twijfelen ben ik gisteren maar eens naar een modelbouw winkel in Tilburg gegaan en heb een model houden zeilboot gekocht. Ik heb er een gekocht waarvan de verkoper vond dat; "als je een beetje handig aangelegd bent kun je die makkelijk bouwen."

    Ik heb de Flyer, pilot boat van constructo gekocht.
    https://www.verspaget.nl/constructo-junior-flyer-80815

    Ik ben nu een dagje bezig met bouwen, alleen het valt mij op dat erg onduidelijk is (voor mij) wat er met bepaalde dingen bedoeld wordt. "Pak onderdeel 15." Maar onderdeel 15, dat volgens de omschrijving 2x 4x3x15 mm zou moeten zijn is werkelijk 1x 4x3x50. Moet ik dat onderdeel dan zelf uit dat latje maken? (het zou ook inkepingen moeten hebben en een gaatje voor een ander onderdeel dat zo microscopisch is dat ik het niet kan boren. Ik ben een beetje bang dat ik iets stoms fout doe en dan zonder een ander onderdeel kom te zitten. En bijvoorbeeld onderdeel 14, dat aan 15 vast moet worden gemaakt zie ik helemaal nergens meer terug, maar ik zie wel een latje van 15 cm van de juiste dikte tussen de lange latjes zitten.

    Hopelijk heeft iemand ervaring met of deze set en kan die mij helpen of is dit standaard in de modelbouw en is er een manier om te kunnen zien wat wat is die ik over het hoofd zie.

    Alvast bedankt voor enig inzicht dat jullie mij kunnen bieden.

    Yuri
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. pompebled

    pompebled Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    9.690
    Locatie:
    Sneek
    Hallo Yuri,

    Welkom op dit forum!
    Je hebt je vraag gepost in het zeilschepen forum,terwijl je model beter past in de sectie historische schepen.
    Vraag een moderator om je bericht daarheen te verplaatsen, door te klikken op het woord 'meld' onder jouw bericht, dan krijg je antwoord van de bouwers die daar regelmatig posten.

    Groeten, Jan.
     
  3. Yip

    Yip

    Lid geworden:
    10 jun 2017
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Tilburg
    dank voor het advies!
     
  4. Yip

    Yip

    Lid geworden:
    10 jun 2017
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Tilburg
    Tread hoeft niet meer verplaatst te worden (Neem ik aan.) ik heb ontdekt hoe ik kan weten wat ik nodig heb. Als ik in de toekomst vragen heb zal ik deze stellen op de juiste plaats.
     

Deel Deze Pagina