Nieuw lid, en dan ook nog eens een leek.

:n00b:
hallo iedereen

ik ben nicky perdaen en ik ben te woonachtig oostakker (belgie) en 31 jaar OUD
ik start dit hier op omdat ik zeer graag LINKS zou willen hebben waar ik goede info kan vinden over de eigenschappen, benamingen, elektronische onderdelen en afkortingen die worden gebruikt bij het maken besturingen en programmeren en kalibreren van een multicopter. bij voorkeur QUAD- eventuele tittels van boeken mag ook

ik zou me als hobby willen toespitsen in de multicopter wereld maar ik moet beginnen van niks. het is de bedoeling voor hd foto's in later stadium te gaan nemen omdat ik een fanatiek fotograaf ben en het is voor mij een schoon onderwerp om daar iets verder me te doen

van kleins af had ik dat al graag willen doen en nu kom je op zo'n leeftijd waarmee je dat denk ik rustig kunt beginnen opbouwen en zeker als je een zoontje hebt van 2 waarmee je het in de TOEKOMST samen kunt doen

had een tijdje geleden zo eens een microcopter gekocht van silverlit en de microbe schoot er meteen terug in de vingers

nu ben ik al sindsdien mijn stuur handigheid daarmee aan het aanleren BEETJE

ik heb nu snel op het forum al gezocht naar wat een goeie zender was en ben uitgekomen bij de Spektrum DX8 en heb deze dan ook al meteen besteld omdat het zoals ik het zie de meestgebruikte is en degelijk uitziet en deze kan de komende jaren me bijsturen en is niet de bedoeling dat ik voor een zender elk jaar een nieuwe moet komen
als ik hier verkeerd ben mag je me graag bijsturen. ik besef dat ik echt nog veeeel te leren heb

zo. het is een grote boterham. ik wilde me gewoon even voorstellen

mvg

Welkom,

Ik neem aan dat je ook de wat mindere berichten hebt gelezen over de dx8?

Het is een goede zender hoor begrijp me niet verkeerd maar hier en daar zit er nog wel eens een foutje in...

gelukkig maakt de service van spectrum een hoop goed.

Succes met de leuke hobby

Groetjes

ps ik woon in zwevegem... is niet heel erg ver als je eens wat vragen hebt

Laatst bewerkt:
Welkom,

Ik neem aan dat je ook de wat mindere berichten hebt gelezen over de dx8?

Het is een goede zender hoor begrijp me niet verkeerd maar hier en daar zit er nog wel eens een foutje in...

gelukkig maakt de service van spectrum een hoop goed.

Succes met de leuke hobby

Groetjes

ps ik woon in zwevegem... is niet heel erg ver als je eens wat vragen hebt

ah super bedankt voor de info, heb eens gelezen dat er een nieuwe firmware voor is. was sowieso van plan om deze te updaten, of denk je eventueel om te proberen deze bestelling te annuleren vandaag en toch nog voor een andere te kiezen?

Heb ook de dx8 hier gehad, naast de eventuele problemen, vond ik de mx16 hott veel beter in de hand liggen, (de knuppels zijn korte, en daardoor de slag welke je moet maken ook)qua prijs maakten ze mekaar niet veel...

Heb ook de dx8 hier gehad, naast de eventuele problemen, vond ik de mx16 hott veel beter in de hand liggen, (de knuppels zijn korte, en daardoor de slag welke je moet maken ook)qua prijs maakten ze mekaar niet veel...

ja ziet er ook goed uit. ja lap begin alweer te twijfelen. zou ik nu voor de mx16 gaan en de dx8T bestelling annuleren, of zou ik ik toch bij den dx8T blijven?

Even als mod een opmerking, je hoeft niet ieder bericht te quoten, als het boven je staat...
Dan is een reply ook goed. Quoten is meer dat , het handg is, wanneer er onduidelijkheid ontstaat op wie je reageerd...

Oke, weer over naar de user modus, iets waar ik liever in verkeer ;)
Blijft persoonlijk. Ik had de luxe dat ik ze beiden had, hier...

Heb je kleine handen , dan denk ik dat de mx16 beter is, heb je grotere handen, maakt het weinig uit... Wil je veel telemetrie ?, dan is de mx16 beter. zeker met de electric air module. Wil je goedkopere hobbyking ontvangers?, dan de dx8 Ben je spectrum fan?, dan de dx8, ben je graupner fan, dan de mx16....

mvrg
Emil

oke ik zal er op letten. het is de gewoonte van op xda devloppers.com

ja twijfel nu echt kwa grote van handen blijf ik op het gemiddelde en op dat vlak kan ik wel op de dx8T blijven maar het is wel de bedoeling dat ik achteraf nog steeds ermee gps funktie etc zou opwillen zoals de come home funkte en zorgen voor meers stabiliteit

ik zou er geen idee van hebben ik ben geen zender Professional.. ik zou hem niet kopen eerder voor een futaba of een jr zender gaan

blijkbaar toch een beetje te vroeg geweest om mijn zender al te bestellen. maar ik denk dat er toch bij iedereen een persoonlijke voorkeur is. maar wat is dan het beste en betrouwbare?

zo net een mailtje gestuurd voor het annuleren van mijn bestelde DX8 hoop dat hij het ziet voor hij het verzend want dan is het zeker te laat. nu ligt de keuze nog bij hem

ja en nu is het verder uitzoeken naar een goeie zender
gelukkig weet ik wel waar ik naartoe wil met de keuze van het frame en deze zelf met toebehoren te voorzien en niet van dji zelf

het gaat om het dji F550 frame maar nu de motore,props, esc, FC's etc etc

zo net een mailtje gestuurd voor het annuleren van mijn bestelde DX8 hoop dat hij het ziet voor hij het verzend want dan is het zeker te laat. nu ligt de keuze nog bij hem

ja en nu is het verder uitzoeken naar een goeie zender
gelukkig weet ik wel waar ik naartoe wil met de keuze van het frame en deze zelf met toebehoren te voorzien en niet van dji zelf

Kijk eens op de site van rctigermotor die hebben nieuwe quadcoptermotoren

ze schijnen wel goed te zijn ik ga ze over een week of 2 proberen met de naza.

Warthoxx vliegt er ook mee (met de mt2208) en ik moet zeggen de filmpjes zijn super...

kijk [URL="
[/URL] maar eens even

Laatst bewerkt door een moderator:

Wacht anders even op mijn verslag, dan heb je een idee, of het aan je verwachtingen voldoet. Ik ben nu bezig met de f450, echt ideaal ding!

Linkje staat hier boven, in dit subforum, wel als sticky...

Der komt ook nog de f550 bij...

Emil

dag Emil

jawadedadde ben ik blij u te horen vriend, nu ik net beslist heb om een all in one dji F550 te nemen (frame,motor,esc's,prop., en niet te vergeten Wookong SET incl GPS:worship:)

heb verslagske al eens goed gelezen en da gaat zeker goed van pas komen binnekort heb er me al meteen op geaboneerd op je verslag

nog een vraag gebruik jij je spectrum DX8 in dat filmpje en het hele verslag?

In de maidenflight is het de DX8, in het verslag ook, maar heeft inmiddels het veld geruimd voor een betere in de handliggende MX16 Hott. Met de Electric Air Module voor telemetrie..
Dat is zo gers stukje techniek, daar verbleekt de telemetrie van de dx8 bij.(zoek maar eens op, das echt niet gezond wat daar mee kan!)

Maar hoofd reden was dat de dx8 niet lekker in mijn handen lag. (in vergelijk me tde mx16hott,)Vind de zender wel mooier eruit zien. Het dji f550 verslag bevat straks de MX16 Hott...

ja wees maar gerust dat ik het zeker ga volgen volgende maand ga ik de F550 maar kunnen bestellen

ik ga toch blijven bij de DX8. die zal me waarschijnlijk toch ook wel een stuk verder kunnen helpen zoals ik dat zie op de filmpjes op youtube

wat me wel bang maakt is de instelling van safe funktie communicatie van de zender en de F550 als die niet goed ingesteld staat kan het zijn da onze zuur verdiende centjes ineens letterlijk en figuurlijk richting maan gaan (vanzelf)

had ik de link nu maar weer dan kon ik ze hier posten

Er komt nog een uitleg van aansluiten van de ontvangger op de naza. Hier in leg ik uit, dat je met behulp van een servo, kan bepalen welk kanaal wat doet. (als je het boelje niet meer hebt)
Aan vervolgens en de hand van de sticks uitleg , welk kanaal waar op moet. Dat is dan geschikt voor IEDERE zender en ontvanger combo.

Dus laat je hier niet door stoppen, een andere zender te kopen dan welke je eingelijk wil. Aansluiten is echt een makkie. En anders zijn er genoeg mensne die je willen helpen, desnoods bel je me maar als je der niet uit komt.... ;) En lees ik de manual wel door, en dan komt het ook wel goed...

Het belangrijkste van een zender is dat hij goed in de hand ligt! En dat je er goed mee kan worden, , je ziet het meeste je model te besturen met je zender... Daar dient hij voor... Liever "lelijk" en goed in de hand, dan mooi, en redelijk in me hand, moet er soms wel de hele dag mee doen!

oke super kijk ernaar uit

nu ondertussen mailtjes aan het sturen om de F550 gereserveerd te krijgen zodat ik zeker ben van mijn bestelling volgende maand

thanks mate

dag Emil

jawadedadde ben ik blij u te horen vriend, nu ik net beslist heb om een all in one dji F550 te nemen (frame,motor,esc's,prop., en niet te vergeten Wookong SET incl GPS:worship:)

heb verslagske al eens goed gelezen en da gaat zeker goed van pas komen binnekort heb er me al meteen op geaboneerd op je verslag

nog een vraag gebruik jij je spectrum DX8 in dat filmpje en het hele verslag?

Emile speciaal voor jou de nederlandse vertaling van jawadedadde.
Het word voornamelijk gebruikt als kreet van verbijstering... ;)

Groetjes een Belgische Nederlander of nederlandse belg... ;)

Woonde vroeger in utrecht nu verhuisd naar een financieel beter oord :)

Back