Nieuw Offroad baantje

Beste mensen, Ik heb zo eens zitten denken waar ik zou kunnen rijden binnen mijn woonplaats met bigscale offroad. Nou zijn dat niet denderend veel plekken. Nu is er een terrein wat al jáaaaren gewoon een stuk grond is met onkruid, gras, bultjes. Ik zal er binnenkort foto van maken. Mijn vraag is aan jullie of je zomaar een plan kan neerleggen bij de gemeente om van die braakliggend terrein een "fietscrossbaan"/"Rc-baan" te mogen maken.
Het hoeft geen club te worden maar gewoon een openbaar terrein wat we dan met eigen mensen om mogen spitten en 10 kuub zand op mogen gooien en daar een soort van crossbaantje van kunnen maken.

Als je dit goed uitwerkt, is er dan kans dat de gemeente hiermee instemt?
dit is een schetsje hoe het nu is: (binnenkort een foto)

Misschien ben ik wel te idealistisch maar niet geschoten is altijd mis!

Ik denk als je inderdaad alles goed voorbereid je wel een kans kan maken bij de gemeente, maar informeer ook bij de buren de kinderboerderij en de hockeyvereniging of ze bezwaar hebben tegen zoiets het brengt natuurlijk wel wat lawaai met zich mee met elektro zal dit wel meevallen maar bij brandstof motoren weer niet. Probeer ook het bestemmingsplan te bekijken misschien is de grond al ergens voor gereserveerd kan je behoorlijk wat werk schelen.

Bestemmingsplan... waar zou ik die moeten vinden en bij welke afdeling van de geeente moet je dit soort plannen voorleggen?

Hier volgen een aantal foto´s.

foto0484b.jpg

foto0485d.jpg

Het zand ligt er al :lol:
foto0486r.jpg

En een parkeerplaats erbij:
foto0487r.jpg

Zal hier iets van te maken zijn..

Dit is een heele mooie locatie.
Alleen het is veel te dicht bij de bewoonde wereld en je zal heelaas zeker klachten van geluidsoverlast krijgen.

Beter zoek je wat achteraf .

Er zijn niet echt huizen omheen. Alleen een 5 sterren camping, park met boerderij, een hockeyclub en een fitnessclub met tennisveld. :lol:

Dan komen er in ieder geval mensen kijken.. :p

Ik denk dat Mach 0ne hier zoon 5km ver van mijn huis is.
Als het somers windstil is kan ik de motoren van mach one hier achter het huis horen.(prachtig vind ik dat):D

jongens,.. ik ben in het echte leven register makelaar - taxateur dus hierbij even wat professionele hulp.

Allereerst kijken wie de eigenaar is. Dit doe je via het kadaster. Is de gemeente geen eigenaar hou dan maar op.

Als tweede maar het mag ook als eerste de bestemming opzoeken. Daar hoef je niet voor naar de gemeente maar kijk je op ruimtelijkeplannen.nl tapblad bestemmingsplannen. Als het perceel geen adres heeft vul je hier het dichtstbijzijnde adres in.

Je krijgt dan (ingezoomd) een bestemmingsplankaart te zien. Schuif met de functie van het handje net zolang met de kaart totdat je het betreffende perceel hebt gevonden. Klik er op met de functie "i" van informatie. Je krijgt dan in de rechterkolom de betreffende bestemming te zien. Is dit niet recreatie, sportverenigingen of dagrecreatie dan zal de bestemming het niet toestaan. Wil je een aanvraag doen voor wijziging van de bestemming moet je wel op de e.o.a. manier belanghebbende zijn en bereid zijn de kosten te dragen. Dat kan aardig oplopen aan leges.

Pas als je deze info allemaal hebt zou ik naar de gemeente gaan en een gesprek aanvragen met iemand van de afdeling ruimtelijke planning.

ps. Als je het terrein wilt gaan veranderen heb je waarschijnlijk een zg. aanlegvergunning nodig.

Bedankt voor de website. Heb even zitten kijken maar ik maak hier geen wijs uit in mijn beste ABN.

-Besluit algemene regels ruimtelijke ordening (geconsolideerde versie)
-Regeling algemene regels ruimtelijke ordening (ministeriele regeling)
-Wijziging Verordening ruimte, actualisatie - I
-Wijziging Verordening ruimte in samenhang met Natuurbeheerplan 2012
-Besluit algemene regels ruimtelijke ordening
-wijziging van het besluit algemene regels ruimtelijke ordening (eerste aanvulling)
-Structuurvisie Brainport-Oost
-Nederland concurrerend, bereikbaar, leefbaar en veilig; Ontwerp Structuurvisie ---Infrastructuur en Ruimte-
-Structuurvisie buisleiding-en 2011-2035
-Wijzigingsregeling Verordening ruimte Noord-Brabant 2011, intensieve veehouderij
-Verordening ruimte Noord-Brabant 2011
-wijzigingsregeling Verordening ruimte Noord-Brabant, fase 1, intensieve veehouderij
-Structuurvisie Brainport-Oost
-Structuurvisie RO
-Provinciaal Waterplan Noord-Brabant 2010-2015
-Partiele herziening nr.2 van Verordening ruimte: begrenzing gebieden tbv ontheffing art. -3.3.5 lid 4
-Partiele herziening nr.1 van Verordening ruimte: correctie begrenzing ecologische -hoofdstructuur
-Verordening ruimte Noord-Brabant fase 2
-Verordening ruimte Noord-Brabant fase 1
-Voorbereidingsbesluit ontwikkeling intensieve veehouderijen
-Structuurvisie RO
-Provinciaal Waterplan Noord-Brabant 2010-2015 (VVP)
-Zicht op Mooi Nederland; Structuurvisie voor de Snelwegomgeving

Maar het ligt te dicht tegen bewoonde wereld.

Ofroad baan brandstofmotoren

Vermoedelijk maak je de meeste kans op een industrieterrein. Op dit moment zal daar niet al te veel grond worden uitgegeven door gemeenten.

Wel hebben industrieterreinen een zodanige bestemming dat enige overlast in de vorm van stank, lawaai, werken met "gevaarlijke stoffen" is toegestaan.

Als je aan de rand van een industrieterrein een stukje gras kunt vinden dat door de gemeente (nog) niet wordt verkocht ben je niemand tot overlast.

Vermoedelijk maak je de meeste kans op een industrieterrein. Op dit moment zal daar niet al te veel grond worden uitgegeven door gemeenten.

Wel hebben industrieterreinen een zodanige bestemming dat enige overlast in de vorm van stank, lawaai, werken met "gevaarlijke stoffen" is toegestaan.

Als je aan de rand van een industrieterrein een stukje gras kunt vinden dat door de gemeente (nog) niet wordt verkocht ben je niemand tot overlast.

Bedankt voor de tip! Dan ga ik daar eens zoeken!

Radio Model Vlieg Club Cumulus uit Winssen (Gld) heeft vergunning gekregen, 25 jaar gelee ongeveer, om te vliegen op weide met agrarische bestemming. Met juridische ondersteuning door de KNVvL. Met als argument dat het terrein, gehuurd van de huurboer, niet aan bestemming onttrokken wordt. Er zouden vandaag weer koeien kunnen grazen. Geen idee of dat nu weer zo zou kunnen.
De maaimachine staat bij de buurboer. Cumulus mag nu ook een semi-vaste keet plaatsen. In dit draadje tips door een gemeente-ambtenaar:
wet-wabo-nieuwe-keet-cumulus-winssen-nijmgn

Zou een locatie dicht bij de snelweg (A50) e.e.a. vergemakkelijken? Indien ja, hoe dicht bij de snelweg?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik dacht hard op, misschien dat in de buurt van snelweg de eisen minder streng zijn. En misschien moet om dezelfde reden juist weer niet in de buurt van de Dommel zijn.

Back