nieuw ontwerp straaljager

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door thedaveexperience, 1 okt 2017.

  1. thedaveexperience

    thedaveexperience

    Lid geworden:
    17 jul 2011
    Berichten:
    131
    Locatie:
    amsterdam
    Hoi,

    Na mijn succesvolle vluchten met de D_Jet waar ik vorige week klaar mee was, besloten om een langer model te maken, met elevators erbij, elk met eigen servo. Dan kan ik ook de aileron en elevator mixen, zoals ik bij de Kwintwing had gedaan (de 5 servo wing), of normaal aileron en elevator gebruiken. Dat lijkt me wel wat.
    Ga dezelfde vleugel gebruiken als de D_jet, dan heb ik een goede CG( als het werkt zoals ik denk).
    Had een paar dagen over tekening nagedacht, en uiteindelijk iets op PC getekend. Alleen een tekening van de bovenkant, en al bouwende zie ik wel wat ik nog meer uit ga snijden.
    Was gisteren begonnen met tekenen en wat uitsnijden, en vandaag heb ik de voorkant afgemaakt.
    Hier de foto's, in een filmpje :


    Had een Turnigy 2826/14 2000kv motor besteld en binnen, en een 30A ESC; dit samen met een 7x3 prop,
    en ook mijn eerste 4s batterijen besteld en binnen: Tattu 4s 1550mAh 75C
    Ik hoop dat deze combinatie voldoet om hem omhoog te krijgen en op snelheid te vliegen. Ik denk (maar weet dat nog niet zeker) dat de jet met Lipo vliegklaar zo rond de 750 g gaat wegen.
    Zou iemand me kunnen vertellen of dit de juiste electronica is ?

    knutsel ze,
    dave
     
  2. thedaveexperience

    thedaveexperience

    Lid geworden:
    17 jul 2011
    Berichten:
    131
    Locatie:
    amsterdam
    Hallo,

    Uploaden van film gaat helaas niet, maar ik maak gewoon vervolg filmpjes.
    Ben weer wat verder gekomen met het geknutsel, en het begint vorm aan te nemen:
    electronica getest, en deels vastgezet, zie:


    gr
    dave
     
  3. thedaveexperience

    thedaveexperience

    Lid geworden:
    17 jul 2011
    Berichten:
    131
    Locatie:
    amsterdam
    Hoi,

    Vandaag weer even wat verder geknutseld, en ben een heel eind opgeschoten.
    De constructie van de elevator is wat zwak, maar hoop dat met touwtjes op te lossen.
    Van dichtbij geen strakke kunst, maar stel dat ze vliegt....dan ziet ze er goed uit.
    Ze weegt nu 723g incl. de 1550 4s LiPo...nog stangetjes, rudderhorns,prop met aanhang en m´n touwtjes voor de elevator.
    Morgen weer een dag....doe rustig aan.
    Hier het werk so far ± de D66 Jet Do It


    gr,
    dave
     
    Sickboy vindt dit leuk.
  4. eric_laermans

    eric_laermans PH-SAM

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    3.994
    Locatie:
    Zwolle region
    @Dave Mooi geworden! Bedenk wel dat je de UHU POR waarschijnlijk niet conform gebruiksaanwijzing gebruikt. Eerst laag aanbrengen op beide zijden, laten drogen aan de lucht (5 à 10 minuten), eenzijdig dun laagje POR aanbrengen, positioneren en vastdrukken. Klaar, dat krijg je niet meer los!
     
  5. thedaveexperience

    thedaveexperience

    Lid geworden:
    17 jul 2011
    Berichten:
    131
    Locatie:
    amsterdam
    Dank je Eric. Ik breng eerst lijm op aan 2 kanten, smeer het dan uit, en wacht 10 a 15 min. Maar met het deksel kon dat niet, want die sluit erg strak aan, dus gekozen voor langzaam drogen. Maar het deksel zit nu goed vast, zeker na strijksessie. Moet goed vastzitten want wil hem onderhands weggooien, en pak 'm dus altijd bovenop. (dat wordt de bedoeling).
    Vind de vleugelkleur waanzinnig, en staat mooi bij zwart. Maar ik had niet genoeg zilver oracover voor hele vliegtuig. Had nog een stuk grijs, en heb een stuk met zwart en met grijs duct tape bedekt. Model canopy kon eigenlijk wel wat platter...maar laat het eerst zo. Na strijken van de vleugel...wauw...net metaal.
    Bedant voor je reactie !

    gr
    dave
     
  6. thedaveexperience

    thedaveexperience

    Lid geworden:
    17 jul 2011
    Berichten:
    131
    Locatie:
    amsterdam
    Hallo,

    De creatie is klaar voor vertrek. Nog geen echt testweer, dus voorlopig heel. Hier de afronding:


    Ja wat nu....heb nog zo'n 4s 2000kv motor....vind het vervelend om te bouwen , zonder eerst het gebouwde te hebben getes, maar ja, om nou niets te doen....
    ik kijk uit naar een testrit

    Knutsel ze

    gr
    dave - thedaveexperience4u
     
  7. M.l.v.Doesburg

    M.l.v.Doesburg PH-SAM

    Lid geworden:
    9 nov 2002
    Berichten:
    1.560
    Locatie:
    Oegstgeest
    Ik zou de hoogteroer aansturing aanpassen.
    De kans is groot dat het spline vertanding (asje) waar het horentje op zit gewoon afbreekt bij de eerste landing of als de krachten te groot worden.
    Je kan beter een doorlopend carbon asje maken waar je de stabilotjes om laat roteren.
     
  8. thedaveexperience

    thedaveexperience

    Lid geworden:
    17 jul 2011
    Berichten:
    131
    Locatie:
    amsterdam
    Hoi,

    Dank voor je reactie. Ik heb gedacht aan een as, maar weet dan niet hoe ik dat doe met 2 servo's, als het gehele hoogteroer beweegt. Als hij slechts gedeeltelijk zou bewegen ,kan ik er een servohorn aan hangen. Ik heb ook twijfels aan de stabiliteit ervan, maar ga het toch zo proberen. Wel heb ik het geheel wat opgehoogd, want anders overleefd het hoogteroer zeker zijn eerste landing niet, mocht ze zover komen. Ik heb er nu dit van gemaakt: . (staan ook gewicht/afmetingen/kosten bij).

    mvg
    dave
     
  9. thedaveexperience

    thedaveexperience

    Lid geworden:
    17 jul 2011
    Berichten:
    131
    Locatie:
    amsterdam
    Hallo,

    Het idee van die achterkant met de elevators direct aan servo's, werkte inderdaad niet. Na 3 pogingen hield ik er mee op. Maar die motor vond ik impressive, en ga er toch wat omheen gaan maken:


    mvg
    dave
     

Deel Deze Pagina