Nieuw project: HPR C5009 Mystic

Discussie in 'Speedboten' gestart door embue, 24 jul 2017.

  1. pompebled

    pompebled Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    9.689
    Locatie:
    Sneek
    Hallo embue,

    Het lijkt op de foto's dat je redelijk toegang tot de sponsons hebt, als de draadlengte op de drive lang genoeg is zou je met boetseerklei een dammetje rond het gat kunnen leggen en dat vol gieten met epoxy (eventueel met microballoons), terwijl de boot rechtop staat, zodat de spiegel horizontaal ligt.
    Het resultaat is dan een recht vlak om de moer tegenaan te draaien.

    Groeten, Jan.
     
  2. embue

    embue

    Lid geworden:
    16 jul 2017
    Berichten:
    10
    Locatie:
    Almere-Haven
    Heren, beide super bedankt. Ik heb contact gehad met mijn Zwitserse vriend. Hij geeft ook aan dat je altijd “in het schuine stuk” binnen komt. Anders moet je de drives zo hoog monteren dat het af doet aan de vaarkwaliteiten.

    Dat je daarvoor wat materiaal weg moet halen en eventueel recht moet gieten zoals hierboven aanbevolen hoort erbij.

    De passer was achteraf ook een prima optie! Geweldig bedankt voor de tip. Ik heb nu in elk geval het rechter gat (foto rechts) op de plaats en op maat. Nu voorzichtig wat extra tijd in het linker gat steken met boortje 10 en veel geduld/vijl/Dremel.
     
    Laatst bewerkt: 2 aug 2017
  3. tom1972

    tom1972

    Lid geworden:
    6 jun 2017
    Berichten:
    1.097
    Locatie:
    overijssel
    haha das per ongeluk wel grappig gezegt. tijd in het gat steken . je hebt nog gelijk ook . succes heeey . ga het verder volgen grt om.
     

Deel Deze Pagina