Nieuw

Discussie in 'Algemeen scheepsbouw' gestart door Ron Wijnen, 16 okt 2013.

  1. Ron Wijnen

    Ron Wijnen

    Lid geworden:
    16 okt 2013
    Berichten:
    3
    Dag.

    Ik ben schipper van beroep ik wil beginnen met modelbouw natuurlijk binnenvaart gerelateerd.
    Wil eerst een bouwdoos proberen en later een binnenschip bouwen.
    Wie heeft er een tip om te bouwen ?
    Welke bouwdoos ?
    Welk soort schip ?
     
  2. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Welkom. Heb je nog een voorkeur voor een bepaald schip? Een mooie beginnersdoos is de Dolly van Robbe. Heeft ook nog een link met de binnenvaart, en mocht je later je binnenschip in dezelfde schaal bouwen, dan passen ze ook nog mooi bij elkaar.

    Er zijn meer opties, maar deze was de eerste die me te binnen schoot.
     
  3. Ron Wijnen

    Ron Wijnen

    Lid geworden:
    16 okt 2013
    Berichten:
    3
    Bedankt voor de tip ga ff verder snuffelen bij robbe.
    Denk dat ik iets met hout wil gaan doen.
     
  4. ejb61

    ejb61

    Lid geworden:
    13 jan 2009
    Berichten:
    713
    Locatie:
    Maassluis
  5. Ron Wijnen

    Ron Wijnen

    Lid geworden:
    16 okt 2013
    Berichten:
    3
    dank voor de reactie's
    ga een bouwtekening bestellen bij modelbouwtekeningen.nl
    natuurlijk van een binnenvaartschip denk zelf aan een spits.
    heeft iemand nog ervaringen met deze tekeningen ?
    staan er ook materialen bij vermeld voor de spanten en de huidplaten enz ?
     
  6. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.103
    Locatie:
    Oostvoorne