Nieuwe DJI Mavic air.

Discussie in 'Multicopters' gestart door PHTB, 23 jan 2018.

  1. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
  2. paulus59

    paulus59

    Lid geworden:
    23 feb 2018
    Berichten:
    9
    Locatie:
    Arnhem
    zit er mooi uit , je hebt wel stich probleem boven in beeld normaal zou je dat niet zo moeten zien ;-)
     
  3. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Dat komt omdat Microsoft ICE niet goed de afbeeldingen aanpast. Is beter dan wat de Air er zelf van bakt met ghosting edg.
     
  4. verbeke

    verbeke

    Lid geworden:
    23 feb 2008
    Berichten:
    67
    Locatie:
    ingelmunster,belgie
    Ik heb PC problemen, elke keer als ik een USB apparaat wil connecteren krijg ik een BSOD. Erg vervelend... andere computers zijn te 'licht' om bewerking te doen.

    Even iets anders, waar zijn in godsnaam de batterijen in stock... ik heb nog nergens gezien dat ze op stock waren. Erg vervelend, ik heb enkele projecten waar ik echt wel.meerdere batterijen nodig heb.
     
  5. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Bij DJI vanaf 2 geen verzendkosten hoorde ik.
     
  6. Timcopter

    Timcopter

    Lid geworden:
    3 jun 2015
    Berichten:
    82
    In de officiële DJI store kun je ze inderdaad kopen: https://store.dji.com/product/mavic-air-intelligent-flight-battery vanaf 2 stuks zijn de verzendkosten gratis. Had de mijne 4 dagen na de bestelling al binnen.
     
  7. PA9CW

    PA9CW

    Lid geworden:
    12 feb 2008
    Berichten:
    6
    Locatie:
    Oosterhout
  8. PA9CW

    PA9CW

    Lid geworden:
    12 feb 2008
    Berichten:
    6
    Locatie:
    Oosterhout
    Ik zou ook graag een Mavic Air willen hebben, maar ze zijn eg schaars in Nederland. Alle winkels die ik heb benaderd, hebben pas voorraad over twee weken. Als ik via de site van DJI bestel zie ik dat ze wel voorraad hebben. Maar dan komt er wel extra geld bij vanwege de BTW. Iemand ervaring daarmee ?
     
  9. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Nee, er komen geen extra kosten bij (staat ook op de site).

    BTW, https://www.v-nix.nl/dji-mavic-air-fly-more-combo-arctic-white.htm

    Gewoon voorraad.
     
  10. PA9CW

    PA9CW

    Lid geworden:
    12 feb 2008
    Berichten:
    6
    Locatie:
    Oosterhout
    Ik zie het nu ook bij FAQ:
    Customs fees and VAT are already included in the product price when purchasing products from our online store. However, you may be asked to pay a charge by local shipping agents. If you encounter this situation, we strongly advise you not to pay them, and contact our online sales support at https://www.dji.com/support.Dedicated staff will be available to help you.

    Dan zou je denken dat het binnen Europa verzonden wordt ?
     
    Laatst bewerkt: 19 mrt 2018
  11. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Nee, ze betalen alleen de invoerkosten via de verzendmaatschappij voor je. Je koopt officieel ook van DJI Europe maar het wordt verzonden vanuit China.
     
  12. Timcopter

    Timcopter

    Lid geworden:
    3 jun 2015
    Berichten:
    82

    Ik bestel altijd al mijn DJI producten rechtstreeks vanuit de online DJI store, nooit problemen mee gehad. Had de Mavic Air zelfs 2 dagen na bestelling al binnen (wordt vanuit de UK verzonden). Hoeft nooit invoerrechten te betalen omdat DJI deze al voor je betaald heeft (zit gewoon bij de prijs inbegrepen) zoals hier ook staat aangegeven bij elke order: https://store.dji.com/product/mavic-air. Zelfs met de garantie ben ik tevreden, heb één keer een kapotte accu gehad bij mijn normale Mavic Pro en deze werd direct vervangen nadat ik hem gratis naar een warenhuis in Nederland mocht opsturen.
     
  13. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
  14. PA9CW

    PA9CW

    Lid geworden:
    12 feb 2008
    Berichten:
    6
    Locatie:
    Oosterhout
    Vandaag de Mavic Air Fly More Combo opgehaald bij TopRC in Uden. Wit was er niet meer, dus een zwarte versie gekocht. Het ziet er allemaal erg mooi uit. Ook handig met de extra tas erbij.

    Eerst alles opgeladen, daarna de controller en de Mavic Air voorzien van nieuwe firmware. Dat had wat voeten in aarde, maar is uiteindelijk gelukt. Helaas nog niet kunnen vliegen. Maar dat zal morgen of van het weekend wel gebeuren. Ik ben erg benieuwd.
     
  15. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    De .300 update draait hier prima. Sommigen claimen problemen maar ik kan niets reproduceren. Hij vliegt er beter mee.

    Hier nog wat foto's die wel gelukt zijn.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  16. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.834
    Locatie:
    Nootdorp
    Die laatste lijkt wel een schilderij ! Prachtig.
     
  17. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Foto's in RAW met tegenlicht blijven erg mooi. Bereik van de sensor valt toch echt niet tegen.

    En Panorama's stitchen in Lightroom vannuit RAW's blijft ook heerlijk.
    [​IMG]
     
    Navi-gator vindt dit leuk.
  18. ickarus

    ickarus

    Lid geworden:
    7 sep 2010
    Berichten:
    374
    Locatie:
    O-V Belgïe
    Hoe is jullie ervaring met de vliegafstand van de air? Ik twijfel er eentje te kopen of de mavic pro. Aangezien de pro niet met WiFi vliegt.
    Alvast bedankt
     
  19. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Ik heb gisteren de domste en meest spannende vluchten gemaakt met de Air tot nu toe :) Geen risico betekend geen mooie beelden toch? De overtreden regels:
    - Niet vliegen bij veel wind
    - Niet opstijgen vanaf een metalen plaat
    - Niet opstijgen vanaf een bewegend object
    - Niet vliegen zonder goede landingsplaats

    Het ging zeker niet lekker. De eerste start was met echt teveel wind, vanaf een groot zeilschip midden op het Ijselmeer. De drone werd direct opgepakt door de wind (ik had direct meer moeten tegensturen) en waaiden over het dek, tussen de touwen en zeilen door. Geen plons, dus suc6 :) Toen het leuke: Ik had me even vergist in de snelheid van de boot tov de wind.... dat was ongeveer 35km/h. De air verdween snel achter de boot, wat een duidelijk landings probleem oplevert. Gelukkig redde hij het met de knuppels in de hoek en kreeg ik hem weer langszij. Toen de opname maar aangezet want het beeld leek toch wel mooi stabiel. Uiteindelijk was het landen geen probleem en vlieg je gewoon hard mee met de boot. De 2e start was veeeel beter en alles leek perfect, totdat de Air opeens erg gek reageerde (bijna niet meer) en richting het water dook (Ja ik reeg wel allerlei hoge wind meldingen, in het rood, met de tekst dat ik direct moest landen, maar toch). Iets in de DJI software deugt echt niet. Gelukkig dacht ik aan sport mode en in die mode vloog hij meteen zoals normaal en kreeg ik hem weer terug. Ik heb geen 3e poging gedaan om de Air te laten verdwijnen in het ruime sop. Dat zou zonde zijn geweest van de beelden die al op de SD stonden :)

     
    EdAkker vindt dit leuk.
  20. EdAkker

    EdAkker

    Lid geworden:
    18 aug 2012
    Berichten:
    775
    Geweldig Tadango! Wie niet waagt, wie niet wint.
    Heb je die beelden gezien van die phantom gevlogen vanaf een wedstrijdzeilboot tijdens de volvo ocean?
     

Deel Deze Pagina