Nieuwe DreamFlight Ahi Freestyle

Discussie in 'Hellingzweven' gestart door Rick NL, 26 jun 2017.

  1. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.419
    Locatie:
    Rijnsburg
    :oops::oops:

    Het is gelukkig goed gegaan:thumbsup:

    Hij ligt te wachten op de eerste vlucht, de wind was net niet de goede hoek en wat hard voor zo'n licht ding de 1ste keer.

    Komende week moet het op de maasvlakte gebeuren
     
  2. Lyckele

    Lyckele

    Lid geworden:
    20 okt 2007
    Berichten:
    3.394
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Uhu por, PU lijm of foam safe ca. Maar je hoeft het de staart niet te lijmen. De blenderm tape van 3M werkt hier uitstekend bij!!!

    Gister hebben Vincent en ik gevlogen op de LVS. Wind ri was niet ideaal en rete turbulent maar als hij met een dikke 5 en de bovende genoemde condities blijft hangen en je kan dan nog acro'en, belooft het veeeel goeds :D

    IMG_3072.JPG IMG_3074.JPG IMG_3076.JPG IMG_3089.JPG
    IMG_3090.JPG
     
    Berrie, Ariel, jve en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. Rick NL

    Rick NL PH-SAM

    Lid geworden:
    18 apr 2008
    Berichten:
    4.048
    Locatie:
    Gouda
    Wat gaaf!
    Ik kan me nauwelijks bedwingen er ook een te bestellen.
     
    Berrie en Lyckele vinden dit leuk.
  4. Lyckele

    Lyckele

    Lid geworden:
    20 okt 2007
    Berichten:
    3.394
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Niet in houden, maar bestellen! Veels te leuk en het zit allemaal zo goed en strak in elkaar.

    Nr.3 In onze groep heeft hem al besteld en nr. 4 komt er ook aan :thumbsup:

    Over een paar weken gaan we nog naar de waku. Daar gaat hij natuurlijk ook vliegen.
     
    Ariel en Berrie vinden dit leuk.
  5. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.419
    Locatie:
    Rijnsburg
    +1.....ding zit echt goed doordacht in elkaar, er zit zelfs een plekje in de romp voor ballast maar eerst zo maar eens vliegen.
     
  6. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.419
    Locatie:
    Rijnsburg
    Op het laatste beetje zuidenwind van vanmiddag:



    Hierna kakte de wind in en was het klaar. Donderdag misschien weer!
     
    Lyckele, Rick NL en Ariel vinden dit leuk.
  7. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.419
    Locatie:
    Rijnsburg
    Ik was er best van onder de indruk want er stond echt maar heel weinig wind en toch nodigde hij uit om een rol te proberen, uit een poging om met een tikkie up te overtrekken kwam een soort van looping ...dat wil dus ook wel:koud:

    Overtrek is heel erg netjes, alleen de neus valt omlaag en met hooguit 1 mtr hoogteverlies vlieg je weer. In bochten overtrekt hij bijna niet, zelfs nie met dat gestuntel van mij:hammer:

    Volgende mogelijkheid lijkt donderdag te worden...duimen dat m'n werkschema het toe laat
     
    Lyckele vindt dit leuk.
  8. Erik van Nes

    Erik van Nes

    Lid geworden:
    5 jun 2004
    Berichten:
    1.305
    Locatie:
    REO
    Hi Justus,

    Staat de wind daar bij Zuid goed op de helling? Vorig jaar stonden er rode palen bij het (bijna) laatste stuk stuk strand waar je NW wind nodig hebt. Daar zie geen kustlijn zoals in jouw filmpje wel te zien is. Kortom ik kan niet goed bepalen waar je hebt staan vliegen. Graag info. Woensdag wordt er ZW 4 voorspeld. Donderdag wordt er 4 W voorspeld.

    Erik
     
  9. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.419
    Locatie:
    Rijnsburg
    Ik stond aan het begin van het oude duin (ik kom altijd aanrijden over de secundaire weg langs het Oostvoornse meer)

    Het vogelbroedgebied is zo'n 150meter groter geworden, er zijn nieuwe paaltes op het strand en het hekwerk bovenop is verlengt, maar pal zuid is denk ik nog net vliegbaar.

    Bij ZW vlieg ik op het oude duin, bij W pak ik een plekje op het nieuwe duin.
     
  10. Erik van Nes

    Erik van Nes

    Lid geworden:
    5 jun 2004
    Berichten:
    1.305
    Locatie:
    REO
    Dan is er langs die weg (duinrand) dus van Zuid tot Noord (laatste stuk mogelijk alleen met harde bestrating) te vliegen. Op het oude NW duin is er volgens mij ook met ZO aan de 'binnenkant' te vliegen. Dan zou er nu dus met bijna elke windrichting ergens te vliegen zijn. Alleen NO (vroeger wel, voor de terminals maar wel altijd landen tussen de struiken, harde stekels herinner ik mij) en O is er dan geen helling.

    Erik
     
  11. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.419
    Locatie:
    Rijnsburg
    Je kan van zuid tot noord vliegen maar....

    Noord zit je met de windmolens, veel dagjesmensen en slechte grond om te landen. De nieuwe 'harde' zeewering is mooi van vorm maar heeft geen strand en geen ruimte om op het duin te landen. Aan de binnenkant loopt daar een weg en zeer veel turbulentie....het kán....maar niet ideaal.

    Het oude NW-duin kan je niet komen, is afgezet met hekken
     
  12. Erik van Nes

    Erik van Nes

    Lid geworden:
    5 jun 2004
    Berichten:
    1.305
    Locatie:
    REO
    Ok, toch wat meer beperkingen.
    Afgelopen jaar een paar keer in Dld gevlogen bij Halde Haniel en ... (nog een plek daar in de buurt). Voor elke wind wel een helling met meestal redelijk goede landingsmogelijkheden maar een behoorlijk eind rijden en daar een flink stuk (omhoog) lopen.

    Erik
     
  13. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.419
    Locatie:
    Rijnsburg
    En op het badstrand (waar het ook al snel te druk is om te vliegen) ontstaat een 2de duinrij voor het originele duin waardoor de vorm niet ideaal meer is. Dat was in het maasvlaktedraadje ook al uitgelegd.

    Maar het is vanuit Brielle 20min rijden en maar 10 als ik direkt uit met werk ga vliegen.

    NW vind ik eigenlijk nog de meest prettige winrichting: parkeerplaats op het duin, goede vorm van het duin en makkelijk landen op het strand
     
  14. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.419
    Locatie:
    Rijnsburg
    En met Oosten wind kan ook



    Dit was aan de binnenkant van de nieuwe zeewering met Oost 3/4. Maar ik zou hier niet met grote kisten durven vliegen.

    Die MiMi derivaat in het filmpje, ik denk dat de Ahi het ook wel doet maar mijn Orca zou ik daar echt niet riskeren.
     
  15. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.419
    Locatie:
    Rijnsburg
    Gisteren voordat het te donker werd nog even met wat meer wind kunnen spelen



    Ik ga er een beetje expo bij programmeren ( doe ik eigenlijk nooit) want het rollen met die grote uitslagen is heel erg leuk maar hij wordt er ook een beetje giftig van:thumbsup:

    Erg leuk ding en een heel breed inzet gebied.
    Ik denk zelf dat hij het best tot zijn recht komt bij windje 3 a4bf, zeg maar 5 a 6 m/s, doe eens gek 10 a 12 knopen.....eender welke grootheid je het meeste zegt;)
     
    Ariel vindt dit leuk.
  16. Erik van Nes

    Erik van Nes

    Lid geworden:
    5 jun 2004
    Berichten:
    1.305
    Locatie:
    REO
    Ziet er erg leuk uit. Ook maar weer eens die kant op.

    Erik
     
  17. Rick NL

    Rick NL PH-SAM

    Lid geworden:
    18 apr 2008
    Berichten:
    4.048
    Locatie:
    Gouda
    Wat gaaf, Justus.

    En gelukkig heb je de richting van de camera ook beter dan sommige eerdere filmpjes. Op je pet?
     
  18. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.419
    Locatie:
    Rijnsburg
    Ja, ik vrees dat het elke keer een beetje een gok is of het goed opgenomen word maar wist nu nog te herinneren hoe mijn pet se vorige keer zat......dus pet scheef en gevoelsmatig omhoog en dat werkte redelijk
     
    Ariel vindt dit leuk.
  19. eric_laermans

    eric_laermans PH-SAM

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    3.984
    Locatie:
    Zwolle region
    Rollei heeft erg handige en prijsgunstige camera-brillen. Dit zeg ik zonder reclame te maken, dus geen commercieel belang of zo.
     
  20. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.419
    Locatie:
    Rijnsburg
    Is alleen niey handig want ik heb al een bril op;)
     

Deel Deze Pagina