Nieuwe Futaba 18SZ 2015/16?

Discussie in 'Model elektronica' gestart door Bullet3030, 18 mei 2015.

  1. Modelairplane

    Modelairplane

    Lid geworden:
    31 mei 2004
    Berichten:
    651
    Locatie:
    Hei-en Boeicop
    Even een vraagjes over de Futaba SZ18 aangezien deze op het lijstje staat al toekomstige zender

    zit er een 5 of een 7 of meer puntsgasrcurve in airplane mode op?

    in de handleiding werd me het niet duidelijk, of het ook mogelijk is om dualrate en expo inflight aan te passen?

    zijn er ook al simulator(aerofly pro) kabels voor deze zender verkrijgbaar?

    zijn er ook kabels voor leeraar/leerling met oude futaba zenders verkrijgbaar(Fx18, 10CG)?
     
    Laatst bewerkt: 22 nov 2016
  2. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
  3. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
  4. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
  5. Erik van Nes

    Erik van Nes

    Lid geworden:
    5 jun 2004
    Berichten:
    1.311
    Locatie:
    REO
    Modelairplane,

    Waarom zou je nog met een kabel werken. Met een ontvanger die een CPPM signaal kan uitsturen maak je zo een draadloze leraar leerling verbinding.

    groet,

    Erik
     
  6. Modelairplane

    Modelairplane

    Lid geworden:
    31 mei 2004
    Berichten:
    651
    Locatie:
    Hei-en Boeicop
    Om met een oudere zender mijn neefje te leren vliegen
     
  7. Erik van Nes

    Erik van Nes

    Lid geworden:
    5 jun 2004
    Berichten:
    1.311
    Locatie:
    REO
    Dat snap ik wel maar waarom met een kabel als het draadloos kan.

    Erik
     
  8. Modelairplane

    Modelairplane

    Lid geworden:
    31 mei 2004
    Berichten:
    651
    Locatie:
    Hei-en Boeicop
    Er komt ook een andere versie van de SZ 18 namelijk de SZ 18 Sport met naar het schijnt aleen het vliegtuig programma uit (dus geen helikopter/Multicopter programma) deze is naar het schijnt later ook niet toe toevoegen prijs zal ongeveer tussen de 700 en 800 euro liggen bij introductie

    http://www.ripmax.de/futaba-t18sz-sport-2-4ghz-r7008sb-m1.html
     
    Laatst bewerkt: 28 nov 2016
  9. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Als de prijs nou veel lager was, dan zou het nog een succesje kunnen worden t.o.v. de normale versie, maar dat is nu niet het geval....
     
  10. Alpha21

    Alpha21

    Lid geworden:
    29 okt 2010
    Berichten:
    573
    Locatie:
    Gld
  11. Modelairplane

    Modelairplane

    Lid geworden:
    31 mei 2004
    Berichten:
    651
    Locatie:
    Hei-en Boeicop
    Dat idee had ik ook of maak het zo dat later altijd nog kan upgraden naar een echte SZ18
     
  12. arno888

    arno888

    Lid geworden:
    12 mei 2006
    Berichten:
    3.469
    Locatie:
    Selfkant-Tüddern Duitsland
    Heb deze ook al voorbij zien komen en voor alleen vliegen lijkt mij dit wel een leuke zender.
    Er is zelfs al een aparte "Betriebsanleitung" voor deze SZ 18 Sport.
    Meteen dan ook maar een prog vraagje want Futaba is nieuw voor mij. Waar stel ik de stick mode in ?? (1, 2 ,3 of 4??)
     
  13. Erik van Nes

    Erik van Nes

    Lid geworden:
    5 jun 2004
    Berichten:
    1.311
    Locatie:
    REO
    Bij een prijs van € 759 voor de 18SZ sport ligt de prijs toch € 300 lager dan de standaard 18SZ. Dat vind ik toch wel een wezenlijk verschil. Dat is meer dan 25 %.
    Heli vliegen zal ik zeker niet gaan doen en volgens mij kun je de meeste multicopters prima met een vliegtuig menu vliegen. Maar daar ben ik zeker geen expert.


    Mij lijkt het een serieus aanbod met dit prijsverschil om voor de 'sport' versie te gaan.

    groet,

    Erik
     
  14. Modelairplane

    Modelairplane

    Lid geworden:
    31 mei 2004
    Berichten:
    651
    Locatie:
    Hei-en Boeicop
    Zelf vind gezien de prijs van SZ 18 sport aardig hoog

    gezien prijs en meer programma's en features de SG14 een betere keus

    dan de SZ18 natuurlijk zal de SZ18 op sommige punten iets beter zijn maar of daar gebruik van gaat maken is de vraag


    Zit zelf ook tussen de SG 14 en SZ 18(+iets betere gimbals) te kijken voor mijn nieuwe zender zal binnenkort eens kijken voelen en testen bij een modelbouwwinkel kijken welke het beste past bij mij
     
    Laatst bewerkt: 4 dec 2016
  15. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Ik heb zelf als 2e zender een 14SG gehad, maar de 18SZ is een paar klasses beter hoor. Sowieso heeft de 18SZ de gimbals van de 18MZ en een zeer gebruikersvriendelijke touchscreen. Ik word af en toe zelfs agressief wanneer ik een 14SG in handen heb en er weer eens een knopje weigert (rechtsonderin op de zender, die ronde schijf zegmaar)
     
  16. blaauwen

    blaauwen

    Lid geworden:
    15 aug 2004
    Berichten:
    1.511
    Locatie:
    Valkenburg ZH
    Ik noemde dat de 'vliegwielbediening', mooi om te zien maar slecht en lastig. Het heeft mij doen besluiten tesamen met tal van andere minpunten het apparaat op non-actief te zetten.
     
  17. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Zoiets noemt men een caps touch en ja, als je die niet op de juiste manier bedient doet-ie het niet altijd. Graupner HoTT heeft zelfs twee van die dingen op de zenders, behalve bij de goedkoopste, waar ze zijn vervangen door schakelaartjes.

    Ik heb langdurig ruzie gehad met die dingen en ben uiteindelijk tot de conclusie gekomen, dat het aan mijzelf lag. Aan sommige mensen is vooruitgang domweg niet besteed, ik ben nu eenmaal een geboren knoppendrukker...

    Nu nog een manier verzinnen om op touchscreens niet overal je vingerafrdukken of krassen van je pen achter te laten. Ik heb van die balpennen met aan de achterkant een stylo of hoe ze zo'n rubber doppie ook mogen noemen. Vanzelfsprekend moet je dan wel altijd je pen kunnen vinden en die vervolgens consequent omgedraaid hanteren...
     
    blaauwen vindt dit leuk.
  18. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Nou, het lag niet aan mij, want bijna iedereen die ik ken heeft er last van. Het gekke was, dat ik destijds bij mijn 8FG er geen last van had, dus dan moet het wel hardwarematig zijn.

    Ik heb trouwens een 18MZ en een 18SZ. Ik gebruik nooit een pen voor de bediening, altijd gewoon mijn vingers. Geen centje pijn! Mijn 18MZ heb ik ruim 4 jaar en dat ding is nog als nieuw, geen krasje op het scherm of waar dan ook.

    Anyway, terug naar de SZ! :)
     
  19. funpeter7823

    funpeter7823

    Lid geworden:
    22 nov 2013
    Berichten:
    859
    Locatie:
    Emmen
    Heb deze week mijn SZ opgehaald. Het wordt mijn eerste handzender. Al hoewel ik de MPX 3030 en de FX30 ook als handzender gebruikte.

    De eerste indruk is prima. De software komt aardig overeen met de FX30. Het touchscreen went snel.

    Mede dankzij de extra 7008 ontvangers (actie tot 01-02.) heb ik voor de uitgebreide versie genomen. Ga hem gebruiken om FXJ modellen te vliegen.
     
  20. Bullet3030

    Bullet3030

    Lid geworden:
    7 jun 2010
    Berichten:
    1.038
    Locatie:
    Heemskerk
    Ik heb nog de 14sg. Ik kijk wel steeds stiekum naar de 18sz maar vind hem nog te duur. En zit ook op tegen het opnieuw programmeren van al mijn modellen.
     
  21. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Het opnieuw programmeren is niet nodig. Er is bij Ripmax een converteringsprogramma (en een handleiding daarvoor) te downloaden, dat de modelgegevens van een T14SG of een T18MZ omzet naar T18SZ. Je moet je wel registreren om op de download pagina te komen.

    De site vind je hier: http://www.rc-service-support.de/
     
    raymon, ron van sommeren en Bullet3030 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina