Nieuwe gratis sim: R/C Desk Pilot

Discussie in 'Modelbouwsoftware' gestart door rcdeskpilot, 11 jan 2010.

  1. rcdeskpilot

    rcdeskpilot

    Lid geworden:
    11 jan 2010
    Berichten:
    87
    Thx!
     
  2. Servohobby

    Servohobby

    Lid geworden:
    7 aug 2009
    Berichten:
    30
    Locatie:
    Amstelveen
    Hoi, Ik was en ben weer een enthousiaste gebruiker van BMI / RC Desk Pilot. Ik dacht nog eens terug aan dit draadje. Is het ontwikkelen helemaal gestopt? Jammer, ik zou een goede update toejuichen!
     
  3. Boris100

    Boris100

    Lid geworden:
    17 mei 2012
    Berichten:
    732
    Locatie:
    Nederland
    Eea weerhoud mij ervan om iets te downloaden.

    [​IMG]
     
  4. rcdeskpilot

    rcdeskpilot

    Lid geworden:
    11 jan 2010
    Berichten:
    87
    Probeer eens via de officiële website: R/C Desk Pilot - a free rc flightsim |.

    @Servohobby. Lang verhaal :). Er ligt nog een deel nieuwe features zo goed als afgewerkt klaar, waaronder ondersteuning voor foto-gebaseerde omgevingen. Ook heb ik Oculus Rift ondersteuning geprobeerd, maar door de lage resolutie was dat zo goed als onbruikbaar, ik hoop het wel opnieuw te proberen bij de verbeterde versie.
    Vorig jaar heb ik een tijdje gesukkeld met de gezondheid waardoor alles een beetje is blijven liggen. Mijn commerciële afnemers hebben door de economische omstandigheden moeten afhaken. Hierdoor viel de druk op de ontwikkeling een beetje weg, maar heb ik wel naar nieuwe technologieën kunnen kijken. Waarschijnlijk zal ik het komende jaar de sim volledig herschrijven in een game engine (nl. Unity3D) die alle platformen (Windows, Mac, Android, iOS,...) ondersteunt. Dit zal een investering van tijd en geld vragen. Misschien dat ik binnenkort nog wel een update van de huidige versie uitbreng met de features die zo goed als klaar staan. Ik zal het zeker in deze thread melden.

    Bedankt voor de interesse!

    Davy
     
  5. Thieu

    Thieu Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    6 jan 2008
    Berichten:
    1.440
    Locatie:
    Boxtel (MVC Boxtel) www.mvcboxtel.nl, al 60 jaar!
    Ik hoop dat die narigheid nu voorbij is :)
    Niet alleen de druk denk ik. Ook de inkomsten vallen dan weg, en da's veel vervelender. ;-)
    Elk nadeel 'heb' zijn voordeel ;-)
    Omdat mijn standaard PC een Linux-machine is zou dat voor mij in ieder geval erg leuk zijn.
    Bedankt voor alle moeite die je er in hebt gestoken :)
     

Deel Deze Pagina