Nieuwe motor welke met of zonder starter?

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Nitroracer, 5 feb 2018.

  1. Nitroracer

    Nitroracer

    Lid geworden:
    2 feb 2018
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Tiel
    Mijn zoontje heeft een Kyosho inferno en ben aan het kijken naar een ander motor voor hem.
    Ik kwam bij een moto"verkoper" die geen trekstarters had want dat was helemaal niks volgens hem.
    Ik vroeg of rotostart dan iets was? was ook niks.Alleen maar problemen met dit soort motoren, lekken en etc.
    Mijn zoontje heeft daar helemaal geen problemen mee gehad en alles functioneer nog steeds goed.
    De vraag dus aan jullie, is er wezenlijk verschil tussen de trek/rotostart en de startbox?
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Deels heeft de verkoper gelijk, een trekstarter of rotostart kent een oneway lager en die staat bekend om het doorslippen of zelfs doorscheuren. En natuurlijk ook genoeg mensen die er geen problemen mee hebben.

    De 2 grote nadelen van een startbox zijn de aanschafskosten en het meesjouwen van de box, Naast de box heb je ook een accu nodig en daarbij een goede lader mocht je die nog niet hebben. Voordeel is dat het makkelijker start en de motor lichter loopt en dus meer presteert (of je het merkt is een vraag).

    De meeste motorleveranciers kunnen met of zonder trekstarter leveren, zelfs topmerken zoals Novarossi en Picco. Dus ja, wat zou je willen hebben?
     
  3. Nitroracer

    Nitroracer

    Lid geworden:
    2 feb 2018
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Tiel
    Roelof, bedankt voor je antwoord.Ik gebruik het liefst trek of roto want dat kan mijn zoontje (14jaar) zelf "hendelen" zonder dat ik erbij ben.
    En inderdaad box meenemen en accu...veel spul voor op de fiets.
    Ik hou het maar bij een trek of roto...
     

Deel Deze Pagina