Nieuwe raceklasse?

Discussie in 'Pylonracen & speedmodels' gestart door nicohaas, 22 mei 2016.

  1. nicohaas

    nicohaas

    Lid geworden:
    10 aug 2005
    Berichten:
    256
    Locatie:
    Rijnsburg
    Dit is de bearcat racer van Horizon. Heb ik net zien vliegen met een 5 s lipo 17300 rpm. Gaat dik 200 . Vleugel houdt het. Is BNF. Kost helemaal compleet ca 230 euro. Schijnt in Duitsland al een clubklasse te zijn . Dan met 4s. Importeur is bereid om bij groepsaankoop de prijs flink te laten zakken. De eigenaar ( Dik vd Vegt) wil graag een demo komen geven.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Volgens mij is het afgebeelde model een 88cm model van schuim.
    Dat haalt echt never nooit 200+
    Meet maar eens met goede apparatuur (pitotpijp of radargun) en niet met GPS.
    Je zal maximaal op zo'n 180 km/u uitkomen in vlakke vlucht.
    De prijs ligt voor de BNF versie op 175 euro, hoop geld voor een stuk schuim.

    Er is al jaren een klasse in Duitsland, de Reno klasse.
    Het moeten voorbeeldgetrouwe modellen zijn en dat zijn allemaal houtbouw of deels gfk modellen met een span van rond de 150cm.
    En die lopen wel ruim 200 km/u.

    GJ
     
    Niels1275 vindt dit leuk.
  3. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Zoiets is er in Belgie ook al geweest, en helaas vrij snel doodgebloed.
     
  4. Bert

    Bert

    Lid geworden:
    22 aug 2002
    Berichten:
    1.491
    Locatie:
    almelo
    Even zoeken op internet levert vele filmpjes op dat het modelletje met de radargun metingen inderdaad ruim 200Km/h haalt, met de stock setup.
    Moet dit dan zo hard? Nee, natuurlijk is het niet de bedoeling om een race klasse te scheppen met vliegtuigen waarvan slechts een handvol piloten het model nog kunnen zien, laat staan er een pylon parcours mee kunnen vliegen. Het dient slechts als bewijs dat de stock setup werkelijk bullit proof is, wanneer de spanning terug gaat naar 4s. Voor die 175 Euro krijg je natuurlijk niet alleen het "stuk schuim" maar ook alles om te kunnen vliegen. Dus, Motor, regelaar, prop, spinner, 4servo's, ontvanger met 3-Assige gyro's en het beste van alles: je kunt na een half uur al vliegen. Met de onvermijdelijke midairs welke nu eenmaal met close racing verbonden zijn wellicht een oplossing om toch voldoende deelnemers te behouden?
     
  5. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Als ik op internet zoek dan kan ik alles vinden, of het de waarheid is is een tweede.
    Wat ik vind is op 6S en/of aanduikend.
    En natuurlijk zitten er servo's en motor en zo bij voor die 175 euro.
    Maar je moet er ook nog een DX5 a 80 euro of een DX6 a 180 euro bijkopen,
    En zoals Gerben al zei, in Belgie hebben ze deze klasse ook al geprobeerd, zonder succes.

    GJ
     
  6. ragbak

    ragbak

    Lid geworden:
    19 aug 2003
    Berichten:
    794
    Locatie:
    Almere, MVA
    Hoi Nico,

    Leuke kist, dat wel, ik ben echter tegen het invoeren van een nieuwe klasse. In het verleden hebben we de fout gemaakt door met teveel klasses te vliegen wat veel versnippering geeft en resulteert in weinig vliegers per klasse. Doet sterk denken aan EF1 maar zal wat sneller gaan. E2K gaat 170 ook best aardige snelheid, zeker voor een instap klasse. De E2K competitie groeit en dat is goed voor het pylon racen, want zo ontstaat er een echte competitie. Laten we dat niet gaan kannibaliseren, want dat zou weer een stap terug zijn (en jammer). Ik ben voorstander van het uitbouwen van de huidige klasses (voor zover levens vatbaar), dus zorgen dat de competitie groeit en met E2K zijn we net lekker op weg.

    Groeten,
    Peet
     

Deel Deze Pagina