Dan ben ik toch wel benieuwd naar je werkelijke mening, of hou je gewoon van de discussie op zichzelf?
Zoals je zelf had kunnen bedenken is een commerciele gedachte achter dit regelement te lachwekkend om maar over na te denken of te suggeren. De banden waar nu voor gekozen is zijn overal verkrijgbaar en bij vele winkels zelfs goedkoper dan bij PK.
Dat PK nu sponsor van de cup wordt en er PK-werknemers in de organisatie zitten heeft puur te maken met passie voor de truggywedstrijden. Ze rijden zelf mee, steken er veel tijd in, assisteren veel rijders met de afstelling en tips etc.. Jaap heeft aangegeven de organisatie over te willen dragen en dat is nu gebeurd omdat zij zich beschikbaar hebben gesteld. Er zitten overigens meer mensen in de organisatie dan PK-werknemers alleen, of zie je dat niet. De hier eerder genoemde producent van de JVD-clutch zit er ook bij, is voorzitter van de organisatie en als er iemand zich sterk maakt voor 'normale' kosten in deze hobby is hij het wel.
Als jij persoonlijk een probleem maakt van een setje banden van € 70,- hoef ik alleen maar naar je onderschrift te kijken (met al die auto's) en kan dan een glimlach niet onderdrukken. Stel dat dit regelement er niet was geweest had je dan wel meegedaan? De kosten van een transponder (€ 80,-) zijn dan geen probleem? Banden had je toch wel moeten aanschaffen, nu weet je tenminste welk type.
Ik wil hiermee niet aangeven dat je geen mening mag hebben, ik zie alleen wel dat je mening gebaseerd is op onvoldoende kennis van de werkelijke gang van zaken en motivatie van de organisatie. Suggereren dat PK de boel overneemt en dit regelement invoert om zelf meer omzet te krijgen met deze bandjes is zelfs een kwalijke zaak om zo neer te plempen en behoorlijk kortzichtig. Vandaar even mijn reactie, om de overige lezers wel de goede informatie te geven.
Wat m'n onderschrift (en de bijbehorende auto's ) ermee te maken hebben snap ik niet helemaal ..... Hou gewoon van een beetje afwisseling in het rijden.
Voor mij is het wedstrijd rijden opzich ook totaal geen probleem , de transponder is er al lang , de spares en electronica voorraad voor de MBX5T is uitgebreid genoeg en motoren heb ik zat voor de komende 4 jaar als het moet....
En is er iets niet (meer) dan is er nog altjd een goedwerkende Paypal account..... Geen probleem
En dat is zonder sponsor werk zoals bij jou het geval is
Die €60~70,- voor een bandenset interesseert mij persoonlijk ook niet net zoals dat jou niet intereseert dankzij je sponsor , maar de beginner die net z'n auto heeft aangeschaft hikt wel meteen tegen die €60~70,- aan.
De truggycup is opgezet als een cup met weinig technische beperkingen om de instroom van beginners (met de gebruikelijke rtr auto's) zo groot mogelijk te houden.
Door nu al een bandenregelement op te gaan stellen jaag je die meteen al op extra kosten naast de aanschaf van een auto. De drempel om te gaan wedstrijd rijden leg je daarmee meteen al hoger. Wat volgt er volgend jaar :?: een (3,5cc) Motor regelement :?: De instroom beperk je hiermee gewoon en dat is juist het tegenovergestelde van wat we allemaal willen volgens mij....
Dat dit ging gebeuren hadden ik en een aantal mensen om me heen vorig jaar (2008 ) al door o.a. in Mol... Ken Bassie en co (waaronder Jan) al wat langer en zelfs van voor de Truggycup. Tis echt niet zo kortzichtig als jij denkt Matthijs. Tis kortzichtig om te denken dat ik zomaar heb gereageerd.
Dat PK er niet wijzer van wordt en het ze alleen te doen is om de sport is ook onzin. Alleen de zon gaat tegenwoordig nog op en onder voor niks.
En het duurt waarschijnlijk niet lang tot je daar ook voor mag gaan betalen.
Het gaat niet alleen om de bandjes , het gaat ook om alles eromheen....
De beginner gaat niet naar een shop in het buitenland , maar hier in NL.
De meeste komen uit bij PK , waar ze uit wordt gelegd dat de HongNor DE auto is om te hebben (liefst met LRP of Picco om mee te kunnen komen) , je van elke bandenset toch eigenlijk wel 1 set moet hebben (liefst nog in verschillende compounds) en ga zo maar door... Daarnaast heb je nog de mensen die op het laatste moment er achter komen dat ze nog wat nodig hebben of die niet in het buitenland willen bestellen.
Geen commercieel belang ?? Kom op ... Dat ziet toch iedereen die de boel objectief bekijkt....
Elke vorm van sponsoring is gericht op het creeren van meer inkomsten , in dit geval niet anders alleen hebben ze nu ook een vinger in de pap m.b.t. regelementen.