Nieuwe servo (ACE ds 1015) doet raar

• Topicstarter Topicstarter G-Star
  • Startdatum Startdatum
G

G-Star

Guest
Hallo!

Ik heb vorige week een nieuwe servo gekocht voor m'n savage... het is een 1015 van Thundertiger zie link:

2 Brothers RC - Bussum

Ik heb hem aangesloten op de plaats waar de oude standaard servo zat dus dacht dat gaat prima werken, maar als ik hem aangesloten heb en alles aanzet... eerst de zender dan de auto begint de servo te trillen als de malle en na 2 seconden stopt ie maar zodra ik wilt sturen begint ie weer te trillen en als ik met mijn hand tegendruk geef begint ie ook te trillen...

iemand een ideetje?

Ik heb een Graupner XS-6 Pro Sport zender zie link:

2 Brothers RC - Bussum

De ouder servo werkt er trouwens nog wel goed op...

Heb je de stuurtrim al netjes gecentreerd, wellicht als ie een tikje naar rechts of links staat heeft de servo daar minder problemen mee.

jep, ik heb hem al allebei de kanten geprobeerd, maar niet echt resultaat... kan het ook zijn dat ik hem niet goed heb gemonteerd op de auto, omdat die zo'n beetje overdwars stuurt op een savage...

De TT 1015 doet dat alleen als hij onbelast is; hij zoekt naar het middenpunt en daardoor bewegen de zware MT wielen, dat wil de servo weer corrigeren, en beweegt een klein beetje, waardoor de grote wielen weer bewegen, etc... dat is dat trillen.
Zodra je de auto op de grond zet heb je er geen last van.
Het is gewoon een nauwkeurige servo die de middenstand wil behouden....

oke dat zou op zich wel logisch zijn, maar ik had de auto op de grond staan en ik zette de zender aan en de auto en hij stuurt direct naar links ook al druk ik b.w.v.s. de auto naar beneden op de grond...

Das niet goed, Vindt het zowiesoo wazig dat de nieuwe serie dat doet, bij de 1013 nooit geen last van en van de eerste 1015 ook niet, later deden ze dat pas, ik hoef ze niet meer....

oke... dus het is een kwaal van die dingen begrijp ik?

Iemand een beter alternatief wat zo rond de 90 euro uitkomt?

thanks!

Misschien kun je met je auto even naar de modelbouwwinkel terug gaan en het probleem aan hun laten zien. Wellicht kunnen zij het eenvoudig voor je oplossen en zo niet dan zien ze meteen wat het probleem is en moeten ze de servo onder garantie omruilen.

Thanks allemaal voor de snelle reacties! ik ga vanmiddag gelijk even terug naar bussum :)

Savox heeft geen 14kg servo's, vortex wel. Verder zal ik me onthouden van deze discussie want die hebben we al vaak genoeg gevoerd hé.... :mrgreen:

Orion komt uit de Savox fabriek, verder geen discussie over mogelijk ;-)

Maar als je een super robuuste servo zoekt (hoewel je vast van de broertjes een nieuwe krijgt) kijk dan ook naar de Hitec 7955 TG serie en de nieuwe serie die rechtstreeks op lipopower kunnen. Ik heb nu zelf de 7955 in de buggy, rechtstreeks op lipo (7,4 volt idd) en dat gaat echt perfect.

het is inmiddels opgelost... bleek dat de 3 accupacks die ik erop getest had allemaal te weinig spanning leverden (ook na het opladen)... in de winkel ook getest met een servo-tester maar ook daarmee werkte die niet... maar nu dus een nieuwe accupack die meer dan voldoende levert en kijken hoe het gaat :)

Beetje domme fout... :(

Thanks voor alle reacties!

Tja, het zijn nou eenmaal de identieke servo's, de Orion Vortex 1409 en de Savöx SC-1258TG... Uit dezelfde fabriek, uit dezelfde onderdelen... Specs zijn een prooi voor de marketing afdelingen, niet voor de technische mensen...

Back