Nieuwe sim

Discussie in 'Modelbouwsoftware' gestart door Thieu, 1 jul 2014.

  1. Thieu

    Thieu Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    6 jan 2008
    Berichten:
    1.440
    Locatie:
    Boxtel (MVC Boxtel) www.mvcboxtel.nl, al 60 jaar!
    Toen ik wat te lang had gewacht met het updaten van mijn Linux-pc was het handiger er gewoon een nieuwe verse distro op te zetten (Mint). Tot mijn verbazing stond er in de softwarebibliotheek (repository) daarvan een flightsimulator die ik niet kende.

    Het is CRRCSIM. Waar de letters voor staan moet je me niet vragen :)
    De software is open source en de licentie is GPL (gratis te gebruiken) Er is ook een Windowsversie

    Ik gebruik voor een sim altijd een USB-zender, waarvan ik er ondertussen twee heb.
    Eentje is los gekocht (een Protech) en eentje zat bij mijn Easyfly.
    Na installatie startte het programma goed op. Na aansluiten van de zender van Easyfly (Easy commander) gebeurde er helemaal niets. De optie "controls" werkte met die USB-zender niet. Ik denk dat dat ding dus alleen met Easyfly werkt.

    Na aansluiten van de Protech werkte het wel. Alle kanalen ingesteld en vliegen maar.
    Nou is het versienummer van het programma 0.9.12 en een nul voorop wil meestal zeggen dat de software nog in Beta is.
    Er was maar één vliegveld in te stellen, twee anderen werkte niet.
    Het veld is redelijk fotorealistisch, maar de vliegtuigen zijn grafisch 'primitief', zoals in FMS. Er zijn een aantal zwevers, motorkisten, één heli en een quad copter.

    Als je de mogelijke instellingen bekijkt dan heeft het programma wél potentie, maar nu nog (lang) niet.

    Er bleek ook een Windowsversie te zijn. Deze heb ik geïnstalleerd op Windows 8, maar kreeg ik niet goed werkend. Zeer waarschijnlijk draait de software nog niet op 64 bits. Mocht je nog ergens een oude Windows-XP-machine hebben staan dan zal het wel werken. Onder de reacties daar waren namelijk ook een aantal enthousiaste ;-)

    Wil het echter een goede bruikbare sim worden dan moet er nog veel aan gebeuren :)
     
    Laatst bewerkt: 2 jul 2014
  2. Rick NL

    Rick NL PH-SAM

    Lid geworden:
    18 apr 2008
    Berichten:
    4.048
    Locatie:
    Gouda
    Charles River RC de club website van oa Mark Drela.

    Home Page

    Er zijn veel mooie zwevers en diverse F3F hellingen te downloaden op diverse plekken op het net.

    Rick
     
  3. Thieu

    Thieu Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    6 jan 2008
    Berichten:
    1.440
    Locatie:
    Boxtel (MVC Boxtel) www.mvcboxtel.nl, al 60 jaar!
    Thanx :)

    "Founded in 1964", dus ook alweer 50 jaar oud, net zoals het cluppie waar ik lid van ben ;-)

    Heb je zelf ook ervaring met deze Sim?

    Toch eens zoeken dan waar die zwevers en hellingen te downloaden zijn. Is precies ook waar ik op het moment in geinteresseerd ben.
    Heb je daarvoor evt een (of meerdere) link(jes)?
     
  4. Rick NL

    Rick NL PH-SAM

    Lid geworden:
    18 apr 2008
    Berichten:
    4.048
    Locatie:
    Gouda
    Ik heb er wel mee gevlogen, maar de laatste tijd niet echt meer.
    Hier vindt je wel wat linkjes:

    F3F-France
    CRRCSIM, nouvelles pentes, planeurs et chronos

    Rick
     
  5. Thieu

    Thieu Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    6 jan 2008
    Berichten:
    1.440
    Locatie:
    Boxtel (MVC Boxtel) www.mvcboxtel.nl, al 60 jaar!
    Thanx :)
     

Deel Deze Pagina