Nieuwe uitdaging na Aerocat: welk toestel???

Hallo iedereen,

Na een piper J3 gebouwd te hebben, en nu een Aerocat, wil ik weer een nieuwe uitdaging aangaan.

Ik zou graag wat voorstellen/ervaringen aan jullie vragen, omdat ik er zelf niet aan uit geraak wat nu het leukste/beste zou zijn.

Heb enkele criteria waaraan het toestel moet voldoen, en ook met welke electronica het gemaakt moet zijn.

Criteria:
-Grotendeels uit depron gebouwd, uiteraard verstevigd met carbon/koolstof
-mooie looks, romp niet in kruisconstructie zoals de aerocat of sommige 3d modellen.
-mag redelijk snel gaan (>40-50km/u) (hangt natuurlijk ook grotendeels af van de motor, etc.)
-redelijk uitdagend om te bouwen

electronica:
-3s1550mah lipo(16-20C)
-30Amp brushless speed controller (met BEC/Voltage cut off/brake)
-6kanaals ontvanger
-9grams servo's (eventueel 5grams kan ook)

motorkeuze en propkeuze hangen af van het model, doe gerust voorstellen. Ook EDF mag natuurlijk.

bij voorkeur ook een echt vleugelprofiel, niet zoals bij de aerocat een 6mm depron "plankje", want dat valt als een baksteen bij weinig snelheid.
(tenzij dat het toestel zelfs zonder vleugelprofiel zeer goede vliegeigenschappen heeft)

Alvast bedankt, alle voorstellen zijn welkom, als je een link van de plannen hebt, gelieve hem ook te posten.

heb ik ook al zitten aan denken.
Valt ie niet wat uit de lucht als hij zijn snelheid wat verliest, of blijft hij mooi zweven? Welke motor zou erop passen, zodat hij wat snel gaat?

Bedankt, het is een goed idee

Nog iemand voorstellen, misschien iets meer scale-look dat ook goed vliegt.

@2F@st4U.:[BE]:.
Valt ie niet wat uit de lucht als hij zijn snelheid wat verliest, of blijft hij mooi zweven? Welke motor zou erop passen, zodat hij wat snel gaat?

Bedankt, het is een goed idee

@Noah
Ook al gezien, prachtige site trouwens, maar heeft die ook goede vliegeigenschappen? Moet hij niet behoorlijk op snelheid blijven?
Wel mooi model!, Dankje

Blijf maar komen met die voorstellen.

bedankt voor het aanbod maar ik laat jou hem even afbouwen, zo weten we gelijk wat meer over de vliegeigenschappen :D . Mijn bouwproject zal ook niet direct starten, ten vroegste binnen 2 weken ofzo denk ik(studeer immers in leuven en kan alleen in weekend bouwen en om materialen gaan)

Wel prachtig gemaakt, als ik ooit een 3D maak wordt het waarschijnlijk wel deze, lekker volle romp. Nuja, veel succes ermee.

Nog iemand?

Alvast bedankt aan iedereen voor de reacties

MatD zei:
@2F@st4U.:[BE]:.

Nee zweeft heerlijk door hoor geen probleem.
Alleen in de bochten moet je een beetje uitkuiken hij durft wel eens rond een vleugeltip spinnen (bij te lage snelheid)... voor de rest niets dan LOF over deze vleugel.

De juiste motor ben ik zelf ook nog aan het uitzoeken een hoogtoerige brushless binnenloper of een sp400 (voor een niet al te grote zagi)

Greetz

alleen spijtig dat ie geen "echte" looks heeft, maar goed vliegen doet ie blijkbaar wel. Is ook makkelijk te bouwen.(hoe doet hij het t.o.v de pibros?)

Nog iemand, laat maar komen!!!

1000000.0000000 x beter, is echt niet te vergelijken met een pibros. De pibros heeft bij mij als donor gedient om de Zagi leven in te blazen .... en neem het van mij aan de pibros wordt nooit meer gereanimeerd.

LOOKS zijn lekker strak. :lol:

OK ja hij heeft misschien geen echte looks maar al had ik de lelijkste vlieger in heel belgie het zou me niet uitmaken als het de rapste is.

Hij is ook zo snel gebouwd dat hij gerust tussen de soep en de pattatten gebouwd kan worden ... kun je nog altijd aan een groot bouwprojectje beginnen en toch al iets nieuw hebben om te vliegen.

Greetz

ja dat is waar, misschien zelfs te bouwen als soort DLG. Kan je hem bouwen in 6mm depron? Anders doe ik dat wel eens. Was al van plan om een DLG te maken, mss met deze zagi zal het nog snel lukken ook.

Iemand nog voorstel voor ander soort model?

Iedereen nogmaals bedankt

heeft iemand toevallig plannen van een marchetti? in depron dan, balsa plannen zijn ook goed, valt wel om te bouwen

Back