Nieuwe vaarlokatie in Dongen

• Topicstarter Topicstarter Bismarckbouwer
  • Startdatum Startdatum
B

Bismarckbouwer

Guest
BELANGRIJKE OPROEP VOOR MODELBOUWERS

De gemeente Dongen heeft besloten om een nieuw wandelpark aan te leggen. In dit park komt ook een waterbekken met een oppervlakte van 7000 m2. Verdeeld over onderling verbonden vijvers.
Woensdagavond 3 juni j.l. heeft de gemeente de bewoners van de wijk “de Biezen” (deze wijk ligt direct tegen het nieuw aan te leggen park aan) uitgenodigd om hun wensen kenbaar te maken, wat zij wel en niet willen wat er in het park aangelegd wordt.
Voor zover mij bekend, zijn er in Brabant geen expliciet aangelegde vijvers met speciale voorzieningen voor het varen met modelbouwschepen.
Ik heb het verzoek neergelegd bij de gemeente en de ontwerper van het park voor de aanleg van een specifieke vijver voor modelschepen. U moet hierbij denken aan het voorbeeld van de haven van de modelbouw vereniging in Heemskerk (zie website S.M.G. IJmond).

Heel graag wil ik van u weten of u gebruik zou maken van een dergelijke vaarvijver en of u iets ziet in een modelbouw vereniging in de gemeente Dongen. M.a.w. zou u lid worden van deze nieuw op te richten vereniging. Wanneer ik aan de hand van uw reacties kan aan tonen dat er behoefte is aan een vaarvijver, dan is realisatie makkelijker dan voor een eenling.

Afhankelijk van wat de vereniging zelf zal moeten doen aan onderhoud, is er natuurlijk ook contributie nodig. Echter voorlopig kan deze op nul gezet worden.

Concreet;
Stuurt u mij een PB met de tekst,
JA, ik zal zeker gebruik maken van een vaarvijver in Dongen.
JA, ik wil graag lid worden van de nieuw op te richten vereniging.

Uw naam
Straat
En e-mailadres

Extra info:
Lokatie te bekijken via Google Earth, klik dan hier.
Klik hier voor een foto van deze lokatie indien u geen Google Earth heeft.

Met vriendelijke groet,
Jan G.C. de Beer (Bismarckbouwer, alias Opa Jan)

Laatst bewerkt door een moderator:
Diep genoeg voor duikboten?

Ahoy Opa Jan alias projectontwikkelaar,

Gaat dat water ook diep genoeg worden voor duikboten?
En denk je ook aan graskarpers?

Ik vind het een mooi initiatief en wens je veel succes met dit plan en hoop dat je veel voor elkaar krijgt bij de gemeente en leden krijgt voor de nieuwe club. Heb je al een naam bedacht? Meest eenvoudige is "Vaargroep Dongen" bijvoorbeeld.

Vriendelijke groeten, Léon.

Discussie verplaatst naar boten/schepen gedeelte van het forum.

Ik heb het draadje nogmaals geplaatst in het boten/schepen gedeelte van dit forum. Het is daar waarschijnlijk beter op z'n plek, qua lezers.

Bericht geplaatst door Léon.

Nieuwe vaarlocatie voor Dongen (Brabant)

BELANGRIJKE OPROEP VOOR MODELBOUWERS

De gemeente Dongen heeft besloten om een nieuw wandelpark aan te leggen. In dit park komt ook een waterbekken met een oppervlakte van 7000 m2. Verdeeld over onderling verbonden vijvers.
Woensdagavond 3 juni j.l. heeft de gemeente de bewoners van de wijk “de Biezen” (deze wijk ligt direct tegen het nieuw aan te leggen park aan) uitgenodigd om hun wensen kenbaar te maken, wat zij wel en niet willen wat er in het park aangelegd wordt.
Voor zover mij bekend, zijn er in Brabant geen expliciet aangelegde vijvers met speciale voorzieningen voor het varen met modelbouwschepen.
Ik heb het verzoek neergelegd bij de gemeente en de ontwerper van het park voor de aanleg van een specifieke vijver voor modelschepen. U moet hierbij denken aan het voorbeeld van de haven van de modelbouw vereniging in Heemskerk (zie website S.M.G. IJmond).

Heel graag wil ik van u weten of u gebruik zou maken van een dergelijke vaarvijver en of u iets ziet in een modelbouw vereniging in de gemeente Dongen. M.a.w. zou u lid worden van deze nieuw op te richten vereniging. Wanneer ik aan de hand van uw reacties kan aan tonen dat er behoefte is aan een vaarvijver, dan is realisatie makkelijker dan voor een eenling.

Afhankelijk van wat de vereniging zelf zal moeten doen aan onderhoud, is er natuurlijk ook contributie nodig. Echter voorlopig kan deze op nul gezet worden.

Concreet;
Stuurt u mij een PB met de tekst,
JA, ik zal zeker gebruik maken van een vaarvijver in Dongen.
JA, ik wil graag lid worden van de nieuw op te richten vereniging.

Uw naam
Straat
En e-mailadres

Extra info:
Lokatie te bekijken via Google Earth, klik dan hier.
Klik hier voor een foto van deze lokatie indien u geen Google Earth heeft.

Met vriendelijke groet,
Jan G.C. de Beer (Bismarckbouwer, alias Opa Jan)

Even op internet gezocht naar de vliegclub Snoopy: site van hun is gesloten en op de site van de knvvl niet gevonden. Dus: wat is hun lokatie?
Ook even op het wildvliegforum gekeken maar geen clubs in de buurt.

Overigens zal alleen het gebruik van de 40 MHz elkaar kunnen bijten.
Als dat echt een probleem zou zijn komen ze vast tot goede afspraken:D
De vliegclubs van Almere en het Gooi is dat ook gelukt.

Mooi dat jullie zo dicht bij de bebouwde kom kunnen, dat is met onze modelvliegtuigen een stuk lastiger.

Dus succes met de nieuwe vaarlokatie.

3,25 km geeft Google Earth aan.

dongen.jpg

das in de lucht al gevaarlijk vrees ik.
daar dienen dus goede afspraken gemaakt te worden, net als in almere.

afstand MVC Snoopey Dongen<>vaarlocatie Dongen

mvc snoopey

Dit is het nieuwe webadres van Snoopey Dongen, de site is er dus wel,en nog mooi ook.
Dat je op de KNVvL website er niets van ziet komt omdat MVC Snoopey niet is aangesloten bij de KNVvL.

De afstand is geen probleem, vliegclub RVB Kaatsheuvel zit ook nog op ongeveer zo'n afstand de andere kant uit.
Er zullen geen frequentieconflicten optreden. Afstand is groot genoeg.

Greetz,
Frank

Heel laat bericht, maar ik bedacht me dat ik dit topic voor de zomer heb gezien.. vanwege verhuizing onlangs is dongen best wel dicht in de buurt komen te liggen dus ik heb gereageerd in PB :)

Modelvaarvijver Dongen.

Ik had dit bericht al eerder gelezen en dankzij de verhuizing begin deze maand zou lid worden zeker tot de mogelijkheden behoren.
Als de boel is uitgepakt dan wil ik me toch wel weer gaan bezighouden met wat modelbouw gebeuren. Als we dan ook nog zouden kunnen varen in onze eigen (verenigings)vijver zou wel erg luxe zijn. Ik heb een dergelijke vijver slechts 1x eerder gezien en dat was volgens mij ergens in Ermelo (dacht ik). Deze vijver was ook onderverdeeld in meerdere aan elkaar verbonden vijvers waarbij het mogelijk was om (vanwege de ondiepte) op kniehoogte tot aan een eventueel gestrand model te kunnen waden. Ideetje ? Dus schrijf mij maar in.

Back