Nieuwe vaarlokatie in Dongen en oprichting vaarclub...

Discussie in 'Algemeen scheepsbouw' gestart door Bismarckbouwer, 7 jun 2009.

  1. BELANGRIJKE OPROEP VOOR MODELBOUWERS


    De gemeente Dongen heeft besloten om een nieuw wandelpark aan te leggen. In dit park komt ook een waterbekken met een oppervlakte van 7000 m2. Verdeeld over onderling verbonden vijvers.
    Woensdagavond 3 juni j.l. heeft de gemeente de bewoners van de wijk “de Biezen” (deze wijk ligt direct tegen het nieuw aan te leggen park aan) uitgenodigd om hun wensen kenbaar te maken, wat zij wel en niet willen wat er in het park aangelegd wordt.
    Voor zover mij bekend, zijn er in Brabant geen expliciet aangelegde vijvers met speciale voorzieningen voor het varen met modelbouwschepen.
    Ik heb het verzoek neergelegd bij de gemeente en de ontwerper van het park voor de aanleg van een specifieke vijver voor modelschepen. U moet hierbij denken aan het voorbeeld van de haven van de modelbouw vereniging in Heemskerk (zie website S.M.G. IJmond).

    Heel graag wil ik van u weten of u gebruik zou maken van een dergelijke vaarvijver en of u iets ziet in een modelbouw vereniging in de gemeente Dongen. M.a.w. zou u lid worden van deze nieuw op te richten vereniging. Wanneer ik aan de hand van uw reacties kan aan tonen dat er behoefte is aan een vaarvijver, dan is realisatie makkelijker dan voor een eenling.

    Afhankelijk van wat de vereniging zelf zal moeten doen aan onderhoud, is er natuurlijk ook contributie nodig. Echter voorlopig kan deze op nul gezet worden.

    Concreet;
    Stuurt u mij een PB met de tekst,
    JA, ik zal zeker gebruik maken van een vaarvijver in Dongen.
    JA, ik wil graag lid worden van de nieuw op te richten vereniging.

    Uw naam
    Straat
    Woonplaats
    Telefoonnummer
    En e-mailadres

    Extra info:
    Lokatie te bekijken via Google Earth, klik dan hier.
    Klik hier voor een foto van deze lokatie indien u geen Google Earth heeft.



    Met vriendelijke groet,
    Jan G.C. de Beer (Bismarckbouwer, alias Opa Jan)
     
  2. wimg

    wimg

    Lid geworden:
    24 mrt 2003
    Berichten:
    3.430
    Locatie:
    Hengelo (ov)
    Jan,

    mooi initiatief!

    Om dit wat makkelijker te maken het volgende:

    Je kunt je modelhaven niet gebruiken in de winter. Bij een beetje winter ligt er ijs in de vijver.
    Je kunt nu je voorstel zo uitbreiden dat de steigers (die jij d'r graag in wilt hebben) in de winter gebruikt kunnen worden door de schaatsers om hun schaatsen onder te binden. Op deze manier heb je multi functioneel gebruik van de middelen. Iets wat goed overkomt bij een gemeente.
    In Emmen hebben we op vergelijkbare manier met de gemeente overleg gehad. Toen werden de steigers zelfs voor ons aangelegd en hoefden we er zelfs geen onderhoud aan uit te voeren. Weet niet of deze nog gebruikt worden, woon al een aantal jaren niet meer in Emmen.

    Let op! Steigers kunnen ook goed gebruikt worden door vissers. Vissen en RC varen gaan niet echt lekker samen (je hebt wat hinder van die lijnen die in het water liggen ;) )
    Geef dit ook aan bij je wensen. Laat ruimte voor vissers, maar een stuk(je) bij jullie vandaan.

    Succes met je plannen,

    Wim
     
  3. Walrusklasse

    Walrusklasse

    Lid geworden:
    15 nov 2007
    Berichten:
    86
    Locatie:
    IJmuiden
    Schrijf mij maar in als lid...

    Ahoy Opa Jan,

    Mooi initiatief en ik hoop dat je een goede medewerking krijgt van de gemeente.
    Bij deze schrijf ik mij in als lid.

    En ik zie nu al voor een fraaie Willem Ruys die de wateren van Dongen gaat doorkruisen....

    Groetjes, Léon.
     
  4. HAKO

    HAKO Guest

    Geachte heer de Beer,
    Als dat te realiseren is, wordt het vast een schitterend vaarwater.
    Ik schrijf mij dan ook in als lid van de nieuwe vaargroep.
    Wat is het juiste e mail adres waar de reactie naar toe moet ??

    Met vriendelijke groet,

    H. Konings Vaargroep De Kempen.
     
  5. willodude

    willodude

    Lid geworden:
    23 mei 2009
    Berichten:
    168
    Locatie:
    Nederland, Bladel
    Ik zou waarschijnlijk niet bij de club komen maar er zeker af en toe langskomen. Ik woon namelijk in Bladel en dat is dus 40 KM. Ik ben eigelijk opzoek naar een vaargroep iets dichter in de buurt maar als hij er komt, kom ik zeker kijken :)
     
  6. markjuhh

    markjuhh Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 jan 2009
    Berichten:
    7.294
    Locatie:
    Gilze
    mooi idee!

    hoop dat het geregeld kan worden! :)
     
  7. Milcoi

    Milcoi

    Lid geworden:
    22 jun 2005
    Berichten:
    532
    Locatie:
    Breda
    voeg de locatie toe bij modelbouwlocaties.nl

    Milcoi
     
  8. Reley

    Reley

    Lid geworden:
    17 jun 2009
    Berichten:
    15
    Locatie:
    Breda
    Ik heb me speciaal aangemeld hiervoor!
    Ik meld me alvast aan!!
     
  9. Jajaj

    Ja gasten ik ben er bij!!!
    woon zelf ook in dongen en heb ook 2 boten
    laat even weten hoe het zit ik zou het fantastich vinden!!!!!
    Dirk
     
  10. Herman van Heteren

    Herman van Heteren

    Lid geworden:
    5 mei 2005
    Berichten:
    65
    Locatie:
    Dongen
    Dat is bijna in mijn achtertuin, nu vaar ik wel eens in de vijver van Piet van Heesch. (dat is echt naast mijn huis)
    Ik wil hier wel meer van weten
     
  11. BELANGRIJKE OPROEP VOOR MODELBOUWERS


    De gemeente Dongen heeft besloten om een nieuw wandelpark aan te leggen. In dit park komt ook een waterbekken met een oppervlakte van 7000 m2. Verdeeld over onderling verbonden vijvers.
    Woensdagavond 3 juni j.l. heeft de gemeente de bewoners van de wijk “de Biezen” (deze wijk ligt direct tegen het nieuw aan te leggen park aan) uitgenodigd om hun wensen kenbaar te maken, wat zij wel en niet willen wat er in het park aangelegd wordt.
    Voor zover mij bekend, zijn er in Brabant geen expliciet aangelegde vijvers met speciale voorzieningen voor het varen met modelbouwschepen.
    Ik heb het verzoek neergelegd bij de gemeente en de ontwerper van het park voor de aanleg van een specifieke vijver voor modelschepen. U moet hierbij denken aan het voorbeeld van de haven van de modelbouw vereniging in Heemskerk (zie website S.M.G. IJmond).

    Heel graag wil ik van u weten of u gebruik zou maken van een dergelijke vaarvijver en of u iets ziet in een modelbouw vereniging in de gemeente Dongen. M.a.w. zou u lid worden van deze nieuw op te richten vereniging. Wanneer ik aan de hand van uw reacties kan aan tonen dat er behoefte is aan een vaarvijver, dan is realisatie makkelijker dan voor een eenling.

    Afhankelijk van wat de vereniging zelf zal moeten doen aan onderhoud, is er natuurlijk ook contributie nodig. Echter voorlopig kan deze op nul gezet worden. Dus GRATIS

    Concreet;
    Stuurt u mij een PB met de tekst,
    JA, ik zal zeker gebruik maken van een vaarvijver in Dongen.
    JA, ik wil graag lid worden van de nieuw op te richten vereniging.

    Uw naam
    Straat
    Woonplaats
    Postcode
    Telefoonnummer
    En e-mailadres

    Extra info:
    Lokatie te bekijken via Google Earth, klik dan hier.
    Klik hier voor een foto van deze lokatie indien u geen Google Earth heeft.



    Met vriendelijke groet,
    Jan G.C. de Beer (Bismarckbouwer, alias Opa Jan)
     
  12. B.K

    B.K

    Lid geworden:
    2 jul 2007
    Berichten:
    151
    Nieuwe vijver, modelbootclub

    Hallo opa Jan;

    JA, ik zal zeker gebruik maken van een vaarvijver in Dongen.

    Omdat ik verder weg woon zal lid worden er niet in zitten, maar als lid van SMG, zullen we er zeker in toekomst komen, en gebruik van maken.

    Mvg; B.K
     
  13. Rreenen.

    Rreenen.

    Lid geworden:
    27 okt 2012
    Berichten:
    8
  14. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    De discussie stamt uit 2009.

    Om te voorkomen dat de spamrobots je e-mail adres vinden, kun je beter het hele e-mail adres verwijderen (niet bewerken, want anders blijft het onderwater toch leesbaar) en creatief verminken: blabla apestaart netnet nl, of zoiets.
    Berichten/titels kun je gedurende twee dagen na plaatsing wijzigen, daarna zijn ze bevroren.
     

Deel Deze Pagina